«Άναυδα» τα λιμάνια της Β. Ευρώπης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΠ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 28 Απριλίου 2014 23:48
«Ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος είναι σε εξέλιξη και είναι εδώ». Πρόκειται για μία από τις πρώτες αντιδράσεις κύκλων των παραγωγικών τάξεων που έμειναν στην κυριολεξία ενεές με τη γνωστοποίηση της κατάθεσης έξι συνολικά προσφορών για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ που το ΤΑΙΠΕΔ έθεσε σε πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος έρχεται να επιβεβαιώσει πλήρως όλους εκείνους που στη διαδρομή της τελευταίας εικοσαετίας και πλέον υποστήριζαν με θέρμη ότι το λιμάνι του Πειραιά είχε-πληρούσε όλα εκείνα τα κριτήρια βάσει των οποίων θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία αλλά πρωτίστως στην εθνική τα «πάθη» της οποίας βιώνει σήμερα η χώρα.
Μάλιστα πολλοί είναι εκείνοι που σημειώνουν ότι αν το λιμάνι του Πειραιά είχε όλα εκείνα που σήμερα διαθέτει με αιχμή την σιδηροδρομική κάλυψη η εικόνα μεγάλου μέρους της εθνικής οικονομίας ίσως να μην ήταν η σημερινή.
Ωστόσο σημείωναν με σημασία ότι η κρίση των καυσίμων και οι επιταγές του διεθνούς εμπορίου σε σχέση με το «κεφάλαιο» Ασία – Ευρώπη οδήγησε σε επιλογές που σήμερα πλέον έχουν καταδείξει τη στρατηγική τους αξία με την περίπτωση του ενός εκ των έξι πλέον διεκδικητών που είναι βέβαια η COSCO. Χάρη στην οποία αναζωογονήθηκε το διεθνές ενδιαφέρον για τον Πειραιά.
«Ενεοί» φαίνεται να είναι και οι συνδικαλιστικοί παράγοντες που δεν αποκλείεται αύριο μετά το πρώτο «σοκ» να προβούν σε ανακοινώσεις για ένα γεγονός η σημασία του οποίου για τον προγραμματισμό της κυβέρνησης προσλαμβάνει ιδιαίτερης σημασίας.
Άλλωστε η δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτη καταδεικνύει την πολιτική διάσταση του θέματος καθώς υποστήριξε ότι :«το επενδυτικό ενδιαφέρον έξι διεθνών ομίλων για την αξιοποίηση του ΟΛΠ δικαιώνει την στρατηγική της κυβέρνησης να προχωρήσει στη διαδικασία της αποκρατικοποίησής του, ενώ διαψεύδει τις -«Κασσάνδρες»-που προέβλεπαν το αντίθετο».
Επί πραγματικού πάντως η σημερινή εκδήλωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι η χώρα μετατρέπεται σε διεθνή πόλο επενδύσεων ενώ όσον αφορά στα της λιμενικής πολιτικής εναπομένει να αποδειχθεί ότι θα υπάρξει ανάλογου εύρους και δυναμικής ενδιαφέρον και για τον ΟΛΘ το αμέσως προσεχές διάστημα.
Όποια και αν είναι η εξέλιξη του διαγωνισμού εκείνο που είναι σημαντικό για τη χώρα είναι ότι «επί τέλους» αναγνωρίζεται ο στρατηγικός ρόλος των λιμένων, η ανάλυση του οποίου έχει καταστεί εξαντλητική από το «theseanation", της όχι μόνο για τα «στενά» οικονομικά πλαίσια της χώρας αλλά για το διεθνές εμπόριο και όχι μόνο. Και προσεχώς τα λιμάνια της Β. Ευρώπης, που μέχρι σήμερα εναλλάσσονταν στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενεά επίσης, συνειδητοποιούν ελέω των υποψηφιοτήτων ότι θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα δυναμικό «ζεν πρεμιέρ». Τον Πειραιά.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.