«D – Day» για τον ΟΛΠ - UPD
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΠ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014 12:38
Πορεία από την πλατεία Κλαυθμώνος προς τη Βουλή, πραγματοποίησαν μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ, που αντιδρούν στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
Η πορεία έγινε στο πλαίσιο 24ωρης απεργίας, καθώς σήμερα ως γνωστόν εξετάζεται στην Αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το πλαίσιο που έχει σχηματοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ για την εν λόγω ενέργεια και τη διαγωνιστική διαδικασία που θα ακολουθήσει λίαν συντόμως.
Αν δεν υπάρξουν «εκπλήξεις», στην Επιτροπή πέραν των βασικών εισηγήσεων από το ΤΑΙΠΕΔ και από το ΥΝΑ, θα καταγραφούν οι αντιρρήσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία αντιτίθεται στις ιδιωτικοποιήσεις, πλην όμως πρόσφατα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ σε εκδήλωση του ΣΕΒΕ, είχε κάνει λόγο για γαλλικό μοντέλο το οποίο βέβαια σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές είναι μια άλλης μορφής ιδιωτικοποίηση, δεδομένου ότι στην Γαλλία τον έλεγχο και την εποπτεία των λιμένων ασκούν οι κατά τόπους επιμελητηριακές αρχές οι οποίες εκφράζουν στο σύνολό τους την ιδιωτική πρωτοβουλία και όχι βέβαια την κρατική βούληση.
Προχθές στο πλαίσιο συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου ο Δήμαρχος Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος, παρουσίασε μια τρίτη άποψη – θέση έναντι των δύο καταγεγραμμένων, δηλαδή της ιδιωτικοποίησης και της παραχώρησης, λέγοντας ότι οι μετοχές του ΟΛΠ θα έπρεπε να περιέλθουν στην ευθύνη του Δήμου, επαναφέροντας στο προσκήνιο το για δύο δεκαετίες άλυτο ζήτημα της σχέσης πόλης - λιμένα.
Την έκβαση της συνεδρίασης της Επιτροπής της Βουλής αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον διεθνείς επενδυτικοί κύκλοι, βεβαίως η Cosco, αλλά και άλλοι επενδυτές που κατά καιρούς έχουν βολιδοσκοπήσει τις διαθέσεις της κυβέρνησης για τις αποκρατικοποιήσεις λιμένων ή το ενδεχόμενο μεικτών ενεργειών, δηλαδή αποκρατικοποιήσεων και παραχωρήσεων για περιπτώσεις άλλων λιμένων στρατηγικού όμως ενδιαφέροντος για τις διεθνείς εμπορευματικές ροές και τις μεγάλες εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Να σημειωθεί ότι το τελευταίο 48ωρο με κορυφαία εκείνη την τοποθέτηση του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, αποκαλύφθηκαν εκ νέου στοιχεία που δείχνουν - αποδεικνύουν την δυναμική που προσέθεσε στο λιμάνι του Πειραιά η εμπλοκή τη ιδιωτικής πρωτοβουλίας δια της Cosco και της εδώ εκπροσώπου της PCT S.A.καθώς το λιμάνι βρέθηκε στις πρώτες θέσεις μεταξύ των λιμένων της ΕΕ λόγω της με γεωμετρική πρόοδο αύξησης των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων μέσω της PCT SA.
Κύκλοι που παρακολουθούν τα δρώμενα γύρω από τα θέματα των λιμένων, θεωρούν νομοτελειακή πλέον την υπόθεση της ιδιωτικοποίησης, δεδομένου ότι θεωρούν ότι το κρατικό μοντέλο διαχείρισης με τις αγκυλώσεις και τις χρονοτριβές που το διακατέχουν έχει αποτύχει ποικιλοτρόπως και έχει επιτύχει ρυθμούς που έχουν άλλα λιμάνια της ΕΕ είτε αυτά ανήκουν αμιγώς στη ιδιωτική πρωτοβουλία είτε σε μοντέλα όπως το γαλλικό δεδομένου ότι τα λιμάνια της Γαλλίας σε Βορρά και Νότο ουδόλως συγκρίνονται με τα μεγέθη που καταγράφουν ελληνικοί λιμένες στρατηγικής σημασίας.
Συνεχίζεται η συζήτηση
Τελικά το twitter έβγαλε ζωντανά ειδήσεις μέσα από την επιτροπή οικονομικών της Βουλής όπου συνεχίζεται η συζήτηση επί του σχεδίου του ΤΑΙΠΕΔ να ιδιωτικοποιήσει τον ΟΛΠ. Σύμφωνα με τα όσα αναμετέδωσε το εν λόγω μέσο παρέμβαση στην επιτροπή Οικονομικών της Βουλής για την αξιοποίηση του ΟΛΠ έκανε η Ντόρα Μπακογιάννη σημειώνοντας ότι «επιδιώκουμε στρατηγικό επενδυτή για την αξιοποίηση του ΟΛΠ - πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα πραγματικών θέσεων εργασίας».
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Κώστας Μανιατόπουλος, τόνισε ότι «ο Πειραιάς δεν μπορεί να μείνει ένα υποβαθμισμένο τοπικό λιμάνι προς χάριν συμφερόντων και ιδεοληψιών» σημειώνοντας πως η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ εξυπηρετεί τους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν τεθεί και συμβάλλει στην αύξηση των θέσεων απασχόλησης κάτι που υποστήριξε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης η Νάντια Βαλαβάνη έκανε λόγο για «ακραία μορφή ιδιωτικοποίησης που ισοδυναμεί με ξεπούλημα», σημειώνοντας ότι στην ΕΕ η συντριπτική πλειοψηφία των λιμένων είναι υπό κρατικό έλεγχο. Επίσης ο Φίλιππος Σαχινίδης από το ΠΑΣΟΚ ζήτησε διευκρινήσεις επί των βασικών σχεδιασμών αλλά και για τη δημιουργία θέσεων εργασίας