Κυρ12222024

Last updateΣαβ, 21 Δεκ 2024 7pm

Συμφωνία ΟΛΘ ΑΕ και Α΄ Τελωνείου- Ο ρόλος των γερανογεφυρών

0γερ55

Κατά 20% αναμένεται να μειωθούν σε πρώτη φάση οι χρόνοι διέλευσης φορτηγών από την Πύλη 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, μετά το μνημόνιο συναντίληψης, που υπεγράφη προ τετραημέρου, μεταξύ της ΟΛΘ ΑΕ και του Α' Τελωνείου Εισαγωγών-Εξαγωγών, το οποίο στόχο έχει να περιορίσει τις σημαντικές καθυστερήσεις που σημειώνονται επί σειρά ετών κατά την είσοδο και έξοδο των βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι.

Τα παραπάνω επισήμανε σήμερα ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα δημοσιογράφων, με την ευκαιρία της άφιξης των δύο νέων γερανογεφυρών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, που τέθηκε σε ισχύ στις 6 Μαΐου, ανασχεδιάζεται η διαδικασία εισόδου κενών φορτηγών στην Ελεύθερη Ζώνη (Ε/Ζ) του λιμανιού, για τη διευκόλυνση των ροών εισόδου-εξόδου από τις πύλες 10 και 16, ώστε να διενεργούνται χωρίς καθυστερήσεις οι παραδόσεις και παραλαβές των φορτίων. Συγκεκριμενα, τα κενά κοντέινερς θα διέρχονται και από την Πύλη 10, το ωράριο της οποίας προβλέπεται να διευρυνθεί, ώστε να λειτουργεί καθημερινά από τις 7 το πρωί ώς τις 7 το βράδυ (έναντι του ισχύοντος 8.00-16.00), με στόχο να αποσυμφορηθεί η κίνηση στην επιβαρυμένη 16.

Αναλυτικότερα, προβλέπονται οι εξής ενέργειες: 1)ενεργοποιείται δεύτερη ροή εισόδου των κενών φορτηγών όλων των τύπων και κενών εμπορευματοκιβωτίων, από την Πύλη 10, κατά τις ώρες συμφόρησης, 2) διευρύνεται -όπως προαναφέρθηκε- το ωράριο λειτουργίας της, 3) δημιουργούνται δύο νέες ροές εισόδου κενών φορτηγών όλων των τύπων και άδειων εμπορευματοκιβωτίων από την Πύλη 16 και 4) ενεργοποιείται και έκτη ροή εξόδου από την Πύλη 16 κατά τις ώρες συμφόρησης.Η διαχείριση των ροών εισόδου-εξόδου όλων των τύπων κενών φορτηγών και κενών εμπορευματοκιβωτίων, ανατίθεται στην ΟΛΘ Α.Ε., υπό την εποπτεία του αρμόδιου Τελωνείου, δια του μηχανογραφικού συστήματος της ΟΛΘ Α.Ε., αλλά και δια της διενέργειας φυσικών ελέγχων από το Α' Τελωνείο Θεσσαλονίκης. Πάντως, η προσπάθεια για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος δεν σταματά εδώ, καθώς όπως είπε ο κ.Λιάγκος, πρόκειται να γίνουν περισσότερες ενέργειες για τη διευθέτηση του θέματος.

Οι νέες γερανογέφυρες

Πλοία τύπου «New Panamax», με δυνατότητα μεταφοράς 10.000 έως και 14.000 TEUs, θα μπορεί να εξυπηρετεί απευθείας, από τις αρχές Ιουλίου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χάρη στις δύο νέες γερανογέφυρες τύπου STS («Ship-To-Shore», από το πλοίο στην ακτή) που προμηθεύτηκε, οι οποίες μάλιστα αυξάνουν την ταχύτητα εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων κατά 40%.

Με τις δύο νέες γερανογέφυρες, ύψους επένδυσης 15,7 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση νέων γραμμών στη Θεσσαλονίκη και την εξυπηρέτηση πλοίων «mainliners», που συνδέουν την Ασία με τη Θεσσαλονίκη και την ενδοχώρα των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης. Όταν δε, ολοκληρωθεί και το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας (κάτι που αναμένεται να γίνει το 2024), το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται και τα λεγόμενα «motherships» (μεγάλα πλοία κορμού, με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 14.000 TEUs) εκτός από τα «feeders» (πλοία τροφοδοσίας, μεσαίου μεγέθους).

Τα παραπάνω επισήμαναν σήμερα ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Θάνος Λιάγκος και ο διευθύνων σύμβουλος Φράνκο Νίκολα Κούπολο (Franco Nicola Cupolo), με αφορμή την παρουσίαση, σε δημοσιογράφους, των δύο νέων γερανογεφυρών, οι οποίες αφίχθηκαν στο λιμάνι στις 2 Μαΐου και εγκαταστάθηκαν ήδη στο κρηπίδωμα 26 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), όπου μεταφέρθηκαν πάνω σε προσωρινές σιδηροτροχιές.

Κατά τον Κωνσταντίνο Κοντογιάννη, στέλεχος της τεχνικής διεύθυνσης της ΟΛΘ ΑΕ, οι γερανογέφυρες, με ανυψωτική δυνατότητα 65 και 50 τόνων σε διπλή και μονή φόρτωση αντίστοιχα, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργούν στο κρηπίδωμα 26, ενώ διπλασιάζουν την παραγωγική δυνατότητα του ΣΕΜΠΟ. Με την άφιξη των δύο STS, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένος της Θεσσαλονίκης διαθέτει πλέον συνολικά έξι γερανογέφυρες (εκ των οποίων δύο, οι 4 και 2, βρίσκονται σήμερα σε στάδιο αναβάθμισης). Επιπλέον, παράλληλα με την επέκταση της έκτης προβλήτας, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στο ΣΕΜΠΟ, δημιουργώντας προϋποθέσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε «μείζονα (θαλάσσια) πύλη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη», όπως επισήμανε ο κ.Κούπολο. Οι δύο νέες γερανογέφυρες, με ύψος 72 μέτρων, πλάτος 20 και μήκος 27 μέτρων, θα τεθούν σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή λειτουργία από τις αρχές Ιουλίου, αφού προηγηθούν οι διαδικασίες δοκιμών, ηλεκτροδότησης και εκπαίδευσης προσωπικού, ενώ θα μπορούν να εξυπηρετούν πλοία με 20 σειρές κοντέινερ, αντί των 15-16 για τις ήδη υφιστάμενες. Με τις γερανογέφυρες ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ σε μηχανολογικό εξοπλισμό, υπενθύμισε ο κ.Λιάγκος.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter