Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Έτοιμος για άλματα ο Ο.Λ.Θ.

Olth 5932

Υποχρεωμένη να κάνει άλματα αντί για βήματα φαίνεται πως είναι η Κοινοπραξία του γερμανικού επενδυτικού ομίλου Deutsche Invest Equity Partners GmbH, της Terminal Link SAS του ομίλου CMA-CGM και της Belterra Investments LTD, η οποία αναλαμβάνει οσονούπω και μετά το πέρας γραφειοκρατικών και άλλων διαδικασιών τον έλεγχο του λιμανιού Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Νωρίτερα σήμερα ο συντονιστής της κοινοπραξίας κ. Σωτήρης Θεοφάνης, ο οποίος έχει πολυετή πρακτική και επιστημονική εμπειρία σε θέματα λιμενικών λειτουργιών αλλά και διαχείρισης λιμένων καθώς ήταν ο άνθρωπος ο οποίος εισήγαγε τους ΟΛΠ και ΟΛΘ στο ελληνικό Χρηματιστήριο, έδωσε σε αδρές γραμμές το σκεπτικό της εν λόγω κοινοπραξίας.

Ουσιαστικά το λιμάνι φιλοδοξεί να αναπτύξει τον υφιστάμενο και ιστορικό του ρόλο ως το λιμάνι που «εκπροσωπεί» και καλύπτει το μαλακό υπογάστριο της Βαλκανικής δεδομένου ότι όπως είπε ο κ. Θεοφάνης στόχος είναι η «επέκταση» των πυλών του λιμένα μέσα σε αυτό το μαλακό υπογάστριο.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι οι επικεφαλής της κοινοπραξίας που τον πλαισίωναν σήμερα περιέγραψαν από τη δική τους οπτική, το τι δέον γενέσθαι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οικονομικό πρόσημο που έχει αυτή η προσπάθεια και το εύρος των επενδύσεων οι οποίες λίγο έως πολύ έχουν γίνει γνωστές μέσα από τις συζητήσεις που προηγηθήκαν με το ΤΑΙΠΕΔ και την ελληνική κυβέρνηση.

«Δεν είναι στόχος μας» είπε ο κ. Θεοφάνης «να αλλάξουμε τη φιλοσοφία του λιμανιού αλλά να την αναπτύξουμε και να ενεργοποιήσουμε το σύνολο του δυναμικού του υπό την βασική προϋπόθεση ότι θα συμπλεύσουμε και θα συμφωνήσουμε στην ταχεία ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού.

Δεν είμαστε της λογικής των απολύσεων αλλά της αξιοποίησης του δυναμικού όπως και της αξιοποίησης της σχέσης με την πόλη της Θεσσαλονίκης» η οποία όπως διευκρίνισε «δεν πρόκειται να διαταραχθεί για να αναφερθεί αμέσως μετά στις πολιτιστικές και άλλες δράσεις του πρώτου προβλήτα.

Στον άμεσο σχεδιασμό είναι η ανάπτυξη του 6ου προβλήτα και ο υπερταχής μερικός εκσυγχρονισμός της υλικοτεχνικής υποδομής του λιμανιού καθώς τα χρόνια που διήλθαν οι επενδύσεις που έγιναν ήταν μηδενικές.

Σε ερώτηση του TheSeaNation ο κ. Θεοφάνης είπε ότι στόχος είναι να φιλοξενηθούμε στο εγγύς μέλλον neo post panama πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με παράλληλη βελτίωσε των βυθισμάτων ώστε να μπορούν να φιλοξενηθούν τα πλοία της κατηγορίας αυτής έναντι της σημερινής κατάστασης που δικαιολογεί πλεύριση πολύ μικρότερης δυναμικότητας πλοίων.

Από την πλευρά του στα άλλα στελέχη που παρέστησαν αναφέρθηκαν στους επενδυτικούς σχεδιασμούς ενώ τόνισαν τη σημασία των συνδυασμένων μεταφορών και της αλυσίδας των logistics στην νότια Βαλκανική γεγονός που ήρθε να επιβεβαιώσει τα προλεχθέντα από τον κ. Θεοφάνη για επέκταση των πυλών του λιμένα μέσα στην Βαλκανική ενδοχώρα.

Μεταξύ των άλλων πολλών και άκρως ενδιαφερόντων περί των προθέσεων της κοινοπραξίας ήταν και οι αναφορές για την αξιοποίηση συνεργιών με in land port αλλά και με λιμάνια που έχουν πρόσωπο στη Μ. Θάλασσα, της Βουλγαρίας και Ρουμανίας γεγονός που αν συμβεί βάζει δυναμικά τον ΟΛΘ στο διεθνές γεωπολιτικό παιχνίδι της παράκαμψης των στενών του Βοσπόρου αλλά και της ανάπτυξης μιας ισχυρής απόληξης προς την πλευρά της Μ. Θάλασσας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter