Απρίλη η β' φάση για τον ΟΛΘ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΘ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015 17:33
Το μοντέλο του Πειραιά όσον αφορά την απόδοση ποσοστού επί του τζίρου στην τοπική αυτοδιοίκηση θα ακολουθηθεί μέσω της Δημόσιας Αρχής Λιμένος, η οποία θα θεσμοθετηθεί με νόμο πριν από την παραχώρηση – ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.
Στην σημερινή συνάντηση του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ με τη διοίκηση του ΟΛΘ αλλά και εκπροσώπων φορέων της πόλης συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού για το οποίο όπως αποκαλύφθηκε οι δεσμευτικές προσφορές της β' φάσης προσδιορίζονται να κατατεθούν στις αρχές Απριλίου.
Ο κ. Πιτσιόρλας που συνοδευόταν κι από άλλα μέλη του ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσε τους φορείς της πόλης για όλα τα θέματα που αφορούν τις ιδιωτικοποιήσεις και σημείωσε ότι αυτή την περίοδο - την οποία χαρακτήρισε δύσκολη - της δημοσιονομικής προσαρμογής, αποτελεί μονόδρομο η προσέλκυση επενδύσεων υπενθυμίζοντας ότι το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων αποτελεί κομβικό σημείο στη πορεία ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας.
Σχολιάζοντας το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ υπενθύμισε ότι οκτώ ενεργοί υποψήφιοι επενδυτές επισφραγίζουν με το ενδιαφέρον τους τη σημασία του λιμανιού, γεγονός το οποίο βρίσκει σύμφωνο το σύνολο των παραγωγικών τάξεων της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Παντής, τόνισε πως στόχος της διοίκησης είναι η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και της ανάπτυξης της πόλης και η αύξηση της αξίας του λιμανιού. Ανάφερε ενδεικτικά τις παρεμβάσεις για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων, καθώς και τη λύση που βρέθηκε έπειτα από 15 χρόνια για τη σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, επισημαίνοντας ότι με τη βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ και της "Εγνατία Οδός ΑΕ" εξασφαλίστηκαν 35 εκατομμύρια για την υλοποίηση του έργου και σύντομα θα προκηρυχθεί η σχετική μελέτη. Επίσης, υπογράμμισε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα τεθεί σε διαβούλευση με τους φορείς της πόλης το μάστερ πλαν της ΟΛΘ ΑΕ.
Στη διάρκεια της συζήτησης οι εκπρόσωποι των φορέων εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, όπως η διασφάλιση των επενδύσεων με αιχμή την επέκταση του 6ου Προβλήτα, τα όρια της διακίνησης και ο τρόπος επιλογής του επενδυτή. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ τόνισε πως ο προσδιορισμός του τιμήματος θα γίνει υπό τον όρο υλοποίησης των επενδύσεων, ενώ η τελική αξιολόγηση θα γίνει με βάση όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ποιοτικά κριτήρια.
Παράλληλα, υπογράμμισε πως η σημερινή σύσκεψη ουσιαστικά ανοίγει τη διαβούλευση για την αποκρατικοποίηση του λιμένος της Θεσσαλονίκης, η οποία θα συνεχιστεί κατά τη διαδικασία τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης, μέσα από την οποία θα προσδιοριστούν οι οικονομικοί και τεχνικοί όροι.
Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο Δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπακατσέλος, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Ελλάδος και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μανδρινός, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Καρούλης, ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας και εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.