Μάρδας: Αναγκαίες οι συνέργειες για τον ΟΛΘ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΘ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015 08:28
«Η διοίκηση του ΟΛΘ θα πρέπει ταχύτατα να επιδιώξει συνέργειες και συνεργασίες με διεθνείς παίκτες. Διαφορετικά, στην καλύτερη περίπτωση, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει μία πολύ καλή αποθήκη κάποιας εταιρείας», επισήμανε o αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας, μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΒΕ).
Αφήνοντας αιχμές σε αυτούς που εναντιώθηκαν δυναμικά και ματαίωσαν, πριν από μερικά χρόνια, την παραχώρηση τμήματος των εγκαταστάσεων του ΟΛΘ, σε ιδιώτες από το βήμα της εκδήλωσης ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, έκανε λόγο για ευκαιρίες που χάθηκαν και για λανθασμένες επιλογές. Μάλιστα αποκάλυψε πως, μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ζήτησε, πριν από μερικά χρόνια, να της παραχωρηθούν εγκαταστάσεις στον ΟΛΘ, προκειμένου να διακινούνται, μέσω Θεσσαλονίκης, τα οχήματα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. «Η διοίκηση του ΟΛΘ αρνήθηκε, ή καθυστέρησε τις διαπραγματεύσεις και δυστυχώς οι Ιάπωνες βρήκαν λύση μέσω άλλου λιμανιού της Ιταλίας», είπε ο αναπληρωτής υπουργός. Σχολιάζοντας εμμέσως το θέμα του σιδηροδρόμου που έχει «συνδεθεί» με το λιμάνια είπε ότι «το τρένο της ιστορίας δεν περνάει πολλές φορές και η αύξηση της διακίνησης κοντέινερς, που παρουσιάζει ο ΟΛΘ, είναι της τάξης του 8% - 12%. Είναι τίποτα μπροστά στο 70% του ΟΛΠ».
Από την πλευρά του ο πρώην υπουργός Οικονομικών Αλέκος Παπαδόπουλος, σχολιάζοντας το ίδιο θέμα εξέφρασε την άποψη ότι τα μεγάλα λιμάνια δεν θα πρέπει να έχουν «αποβατικό χαρακτήρα», αλλά, η λειτουργία τους να συνδυαστεί με βιομηχανικές αποθήκες και με την παραγωγή και εξαγωγή ημικατεργασμένων προϊόντων γεγονός που παραπέμπει στο κεφάλαιο της ελαφράς μεταποίησης εντός των λιμενικών ζωνών..
Στο κλειστό μέρος, της 40ης γενικής συνέλευσης, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης, εστίασε στους βασικούς στρατηγικούς άξονες δράσης του συνδέσμου και συγκεκριμένα στην επίλυση του κρίσιμου ζητήματος της ρευστότητας, στη βελτίωση των υποδομών, κυρίως μέσω της αξιοποίησης του ΟΛΘ, στη διευκόλυνση του διεθνούς εμπορίου και στην απλούστευση διαδικασιών εξαγωγών. Επίσης, εστίασε στην σπουδαιότητα του ανθρώπινου δυναμικού μέσα από τις δράσεις επιμόρφωσης, εκπαίδευσης, κατάρτισης και επαγγελματικής συμβουλευτικής στελεχών μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα εξωστρέφειας.