Πεμ03132025

Last updateΠεμ, 13 Μαρ 2025 1pm

Τρέχουν να «προλάβουνε» τον Τράμπ

0Containers stacked

Οι λιανοπωλητές συνεχίζουν να φορτώνουν εμπροσθοβαρώς τις εισαγωγές τους στα λιμάνια των ΗΠΑ λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς των ΗΠΑ και της πιθανότητας ότι η διοίκηση Trump θα κινηθεί για να επιβάλει τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής, αναφέρει η National Retail Federation. Ενώ ο εμπορικός όμιλος αναμένει ότι οι όγκοι θα παραμείνουν αυξημένοι μέχρι την άνοιξη, το Global Port Tracker μειώνει την πρόβλεψη για τις εισαγωγές του δεύτερου τριμήνου σε σχέση με τις προοπτικές του περασμένου μήνα. Το Port Tracker της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου συγκεντρώνει όγκους εμπορευματοκιβωτίων στα μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ. Ο όμιλος αύξησε την πρόβλεψή του κατά 3,5% για το πρώτο τρίμηνο, ενώ μείωσε την πρόβλεψή του για το δεύτερο τρίμηνο κατά 2,5%. Τώρα αναμένει πιθανή μείωση του όγκου εισαγωγών από έτος σε έτος τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, σημειώνοντας ότι θα είναι η πρώτη μείωση από τον Σεπτέμβριο του 2023.
Η NRF προβλέπει περισσότερα από 6,4 εκατομμύρια TEU για εισαγωγές το πρώτο τρίμηνο του 2025, σημειώνοντας ότι τα επίπεδα αυξήθηκαν κατά 4,4% τον Ιανουάριο σε σχέση με τον Δεκέμβριο και κατά 13,4% σε ετήσια βάση. Προβλέπει ότι η δυναμική συνεχίστηκε τον Φεβρουάριο με αύξηση 6,1%, καθιστώντας τον τον πιο πολυσύχναστο Φεβρουάριο σε τρία χρόνια, έναν μήνα που είναι παραδοσιακά πιο αργός καθώς κλείνουν εργοστάσια στην Ασία κατά τη διάρκεια των εορτασμών του Σεληνιακού Νέου Έτους. Προβλέπει αύξηση 10,8% σε ετήσια βάση για τον Μάρτιο και αύξηση 5,7% σε ετήσια βάση για τον Απρίλιο.
Οι λιανοπωλητές, ωστόσο, προβλέπουν ότι η δυναμική θα τελειώσει με μόλις 2,8 μονάδες τον Μάιο, ακολουθούμενη από μηνιαίες μειώσεις από έτος σε έτος. Ο Ιούνιος προβλέπει ότι θα μπορούσε να μειωθεί κατά 3,2% σε ετήσια βάση και να αυξηθεί σε πτώση 13,9% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο. Η πρόβλεψη δείχνει επίσης όγκους εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων κάτω των 2 εκατομμυρίων TEU τον Ιούλιο του 2025, που θα είναι η πρώτη φορά που θα πέσει κάτω από αυτό το επίπεδο από τον Μάρτιο του 2024.
Η NRF προβλέπει τώρα συνολικά 12,78 εκατομμύρια TEU για το πρώτο εξάμηνο του 2025. Αυτό θα ήταν αυξημένο κατά 5,7% σε σχέση με πέρυσι.
Εκτιμάται εάν η διοίκηση Trump προχωρήσει με λιμενικά τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής, οι μεταφορείς ενδέχεται να μετακινηθούν σε μεγαλύτερα πλοία. Αναμένουν ότι οι μεγάλες γραμμές θα επιδιώξουν να ενοποιήσουν τις προσεγγίσεις σε μεγάλα λιμάνια αντί να κάνουν πολλαπλές στάσεις σε μικρότερα λιμάνια. Άλλοι εικάζουν ότι οι φορτωτές θα μπορούσαν να δρομολογήσουν όγκους μέσω των καναδικών και μεξικανικών λιμένων για να μειώσουν την έκθεση στα προτεινόμενα λιμενικά τέλη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter