Παρ12272024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων

0limenergatis

Η International Longshoremen's Association (ILA) και η United States Maritime Alliance (USMX) θα επαναλάβουν τις διαπραγματεύσεις τους τον Νοέμβριο για να επιλύσουν μια νέα κύρια σύμβαση για επιχειρήσεις εμπορευματοκιβωτίων και Ro-Ro σε 36 λιμάνια των ΗΠΑ κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου. Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι δύο πλευρές επέκτειναν το Master Contract μετά από τριήμερη απεργία, η οποία ήταν η πρώτη από το συνδικάτο από το 1977.
"Η ILA και η USMX χαιρετίζουν την ευκαιρία να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να επιτύχουν μια νέα συμφωνία το συντομότερο δυνατό", ανέφεραν οι δύο πλευρές σε κοινή δήλωση που κυκλοφόρησε σήμερα, 25 Οκτωβρίου. Οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν επίσης να μην συζητήσουν λεπτομέρειες των διαπραγματεύσεων με τα μέσα ενημέρωσης πριν από αυτές τις συναντήσεις, αφού διεξήγαγαν έναν πόλεμο λέξεων στα μέσα ενημέρωσης που οδήγησε στην απεργία που ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου.
Υπό την πίεση του Λευκού Οίκου και των υπουργείων Εργασίας και Μεταφορών, οι δύο πλευρές κατέληξαν σε μια προσωρινή συμφωνία για τους μισθούς στις 3 Οκτωβρίου, η οποία περιλαμβάνει αύξηση 62% σε σχέση με την εξαετή σύμβαση. Η κυβέρνηση Μπάιντεν εξέφρασε την ισχυρή υποστήριξή της στο συνδικάτο και τον ρόλο που διαδραματίζουν οι λιμενεργάτες στην αλυσίδα εφοδιασμού, ενώ πίεσε τους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών και τις ναυτιλιακές εταιρείες να βελτιώσουν την προσφορά μισθών τους στο συνδικάτο.
Η κύρια σύμβαση παρατάθηκε μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2025, με τις πλευρές να επιστρέφουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Σύμφωνα με τη δήλωσή τους, το πρώτο βήμα θα είναι να συζητηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα για την επίτευξη νέας συμφωνίας. Η νέα πρόταση κύριας σύμβασης θα υποβληθεί στη συνέχεια στην πλήρη επιτροπή μισθολογικής κλίμακας της ILA για έγκριση και αργότερα στους εργαζόμενους της ILA Longshore για επικύρωση.
Το βασικό ζήτημα θα είναι η αυτοματοποίηση του χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων. Η ILA έχει δηλώσει μια σταθερή θέση χωρίς αυτοματοποίηση ή ημι-αυτοματοποίηση σε κανένα από τα λιμάνια. Μία από τις διαφωνίες φέτος ήταν σχετικά με τη χρήση ενός αυτοματοποιημένου συστήματος πύλης στο λιμάνι του Μόμπαϊλ, το οποίο το συνδικάτο ισχυρίστηκε ότι παραβίασε τη σύμβασή του και απείλησε θέσεις εργασίας.

Στον Καναδά

Τα λιμάνια του Καναδά συνεχίζουν να αγωνίζονται με εργατικές διαφορές που επηρεάζουν και τις δύο ακτές και τη δυνατότητα δημιουργίας διαταραχών και καθυστερήσεων. Και οι δύο διαφορές έχουν παραταθεί, αντικατοπτρίζοντας παρόμοιες διαφορές που έχουν αναπτυχθεί σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο, καθώς οι λιμενεργάτες και άλλοι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν την αυτοματοποίηση και ζητούν αναγνώριση για τον ρόλο τους στη διατήρηση των αλυσίδων εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η Ένωση Λιμενεργατών του Λιμανιού του Μόντρεαλ CUPE Local 375 υπέβαλε την τρίτη προειδοποίηση απεργίας την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου, ενημερώνοντας την MEA και την Ένωση Λιμένων του Μόντρεαλ για την πρόθεσή της να πραγματοποιήσει 24ωρη απεργία. Περίπου 1.200 μέλη σταμάτησαν να εργάζονται στις 7:00 π.μ. την Κυριακή 27 Οκτωβρίου, με αυτή την απεργία να επηρεάζει όλους τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού καθώς και τις εργασίες ξηρού χύδην φορτίου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter