Σαβ09282024

Last updateΣαβ, 28 Σεπ 2024 3pm

Παρενέβη ο Λευκός Οίκος αλλά…

0Containers stacked

Μπαίνοντας στο τελευταίο Σαββατοκύριακο πριν από την επαπειλούμενη απεργία που θα σταματούσε τις επιχειρήσεις εμπορευματοκιβωτίων και RoRo σε 36 λιμάνια των ΗΠΑ, ο Λευκός Οίκος κάλεσε χθες εκπροσώπους των φορέων εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών και των εργοδοτών σε συνάντηση.


Η συνάντηση ήρθε καθώς οι εργοδότες και το συνδικάτο των λιμενεργατών παραμένουν σε αδιέξοδο και δεν είχαν επίσημες διαπραγματευτικές συναντήσεις για την κύρια σύμβαση που καλύπτει περίπου 45.000 εργαζόμενους σε λιμάνια από το Μέιν έως τη Φλόριντα και κατά μήκος της ακτής του Κόλπου των ΗΠΑ. Η USMX αναγνώρισε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι είχε λάβει προσέγγιση από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, ενώ είπε ότι η ILA συνέχισε να αρνείται να επαναλάβει τις διαπραγματεύσεις. Η USMX απέτυχε σε μια «άδικη εργασιακή» ειδοποίηση που ζητούσε από την κυβέρνηση να αναγκάσει την ηγεσία της ILA να διαπραγματευτεί.
Στον «πόλεμο των ανακοινώσεων», η ηγεσία της ILA δήλωσε ότι υπήρξε επαφή μεταξύ των πλευρών, αλλά χαρακτήρισε τις μισθολογικές προτάσεις από τους εργοδότες «απαράδεκτες». Ανέφερε δε ότι οι εργοδότες ήταν άδικοι στην προσφορά χαμηλών μισθών. Τα ζητήματα αυτοματισμού στα λιμάνια δεν αναφέρονται, αλλά αναφέρεται ότι αποτελούν σημαντικό στοιχείο της νέας σύμβασης, με την ILA να λέει ότι απορρίπτει κάθε αυτοματοποίηση ή ημι-αυτοματοποίηση ως «δολοφόνο θέσεων εργασίας».
Εκ των στοιχείων φαίνεται ότι η απεργιακή κινητοποίηση δεν έχει αποτραπεί και μένουν λίγες ώρες προ της έναρξης για τους τελευταίους χειρισμούς. Να σημειωθεί ότι φορείς του εμπορίου είχαν ζητήσει μετ’ επιτάσεως την παρέμβαση του Λευκού Οίκου για την αποτροπή της κινητοποίησης που εκτιμάται ότι θα προκαλέσει χάος στην αμερικανική εφοδιαστική, και όχι μόνο.

Η τράπεζα HSBC εκτιμά ότι μια πιθανή απεργία στα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ και της ακτής του Κόλπου θα επηρεάσει πάνω από το ήμισυ των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ και σχεδόν το ένα έκτο του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων. Η HSBC έχει υπολογίσει ότι μια εβδομαδιαία απεργία στα λιμάνια θα δεσμεύσει 0,5 εκατομμύρια teu συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε πλοία αγκυροβολημένα κατά τη διάρκεια της απεργίας, που ισοδυναμεί με το 1,7% της χωρητικότητας του στόλου. Ο Alphaliner εκτιμά ότι τα πλοία συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατομμυρίων teu, ή το 15% του σημερινού στόλου, αναπτύσσονται στις διαδρομές που εξυπηρετούν τα λιμάνια της ανατολικής ακτής και του Κόλπου και αυτά θα μπορούσαν να ακινητοποιηθούν έξω από τα λιμάνια.
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, σχολίασε: «Υπάρχουν πλοία στον ωκεανό αυτή τη στιγμή που μεταφέρουν δισεκατομμύρια δολάρια φορτίου που κατευθύνονται σε λιμάνια στα ανατολικά των ΗΠΑ και στην ακτή του Κόλπου. Αυτά τα πλοία δεν μπορούν να γυρίσουν πίσω και δεν μπορούν ρεαλιστικά να επαναδρομολογηθούν προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ. Κάποιοι μπορεί να εκτρέπονται σε λιμάνια του Καναδά ή ακόμα και στην ανατολική ακτή του Μεξικού, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία απλώς θα περιμένει έξω από τα επηρεαζόμενα λιμάνια μέχρι να επιστρέψουν οι εργαζόμενοι.

Οι συνέπειες θα είναι «σοβαρές», δήλωσε ο Sand, όχι μόνο λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια των ΗΠΑ, αλλά αυτά τα πλοία θα καθυστερήσουν να επιστρέψουν στην Ασία για το επόμενο ταξίδι. «Μια απεργία που θα διαρκέσει μόλις μία εβδομάδα θα επηρεάσει τα χρονοδιαγράμματα για τα πλοία που φεύγουν από την Άπω Ανατολή για ταξίδια προς τις ΗΠΑ στα τέλη Δεκεμβρίου και καθ 'όλη τη διάρκεια του Ιανουαρίου», προειδοποίησε ο Sand.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter