Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Φορείς της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας χαιρετίζουν τις θέσεις της IMCO σχετικά με την μεταρρύθμιση του Ε.Τ.Κ.

0Containers stacked

Κάλεσμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να λάβουν υπόψη τους τις επισημάνσεις της επιτροπής IMCO σχετικά με τη μεταρρύθμιση του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα απεύθυναν η ECSABA, ECSA, ESC, ESPO, FEPORT και WSC. Σε κοινή ανακοίνωσή του οι εν λόγω φορείς αναφέρουν τα ακόλουθα:


«Η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς (IMCO) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε την έκθεσή της σχετικά με τη μεταρρύθμιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα (ΕΤΚ). Αυτή η βασική οικονομική νομοθεσία καθορίζει την αποτελεσματικότητα, την ανθεκτικότητα και την ανταγωνιστικότητα των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ για το εμπόριο. Περισσότερο από ποτέ, η επίτευξη αυτού του δικαιώματος είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες της ΕΕ. Το ενενήντα τοις εκατό του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ βασίζεται στη ναυτιλία, γεγονός που καθιστά ζωτικής σημασίας ο ΕΤΚ να είναι καλά προσαρμοσμένος σε αυτόν τον στρατηγικό τομέα. Ο ΕΤΚ πρέπει να διευκολύνει τις θαλάσσιες μεταφορές, μεταξύ άλλων καθιστώντας δυνατή την αποτελεσματική αποθήκευση εμπορευμάτων στους λιμένες, επιτρέποντας έτσι την απρόσκοπτη σύνδεση των θαλάσσιων μεταφορών με τις αλυσίδες εφοδιαστικής της ενδοχώρας.
Οι ευρωπαίοι φορτωτές, λιμένες, φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών, πράκτορες πλοίων και ναυτιλιακές εταιρείες, είναι ευγνώμονες για τη σημαντική πρόοδο που σημείωσε η επιτροπή IMCO και για την προσοχή που δόθηκε στις ανησυχίες του ναυτιλιακού και λιμενικού τομέα. Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο να λάβουν υπόψη αυτές τις απόψεις και να συνεργαστούν με τη βιομηχανία για την αντιμετώπιση άλλων εκκρεμών ζητημάτων για την καλύτερη στήριξη του θαλάσσιου εμπορίου της Ευρώπης.
Η θέση των βουλευτών του ΕΚ να αντιταχθούν στην προτεινόμενη αναθεώρηση των ισχυόντων κανόνων για την προσωρινή εναπόθεση εμπορευμάτων στους λιμένες της ΕΕ είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη. Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση της μέγιστης διάρκειας της προσωρινής αποθήκευσης από 90 ημέρες σε 3 ημέρες δεν είναι πρακτική για τη ναυτιλία, επιβάλλοντας σημαντικό διοικητικό φόρτο και μειώνοντας την αποτελεσματικότητα των λιμένων της ΕΕ όσον αφορά τη διαχείριση, εισαγωγή, εξαγωγή και μεταφόρτωση φορτίου. Οι τροποποιήσεις της επιτροπής IMCO θα διατηρήσουν ένα καλά προσαρμοσμένο ισχύον νομικό πλαίσιο που παραμένει κατάλληλο για τον σκοπό για τον οποίο προορίζεται.
Ωστόσο, πρέπει να αντιμετωπιστούν και άλλα ζητήματα. Σημαντικά νέα συστήματα πληροφορικής και διαδικασίες εισόδου πρόκειται να ξεκινήσουν φέτος για τη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένου του μετασχηματιστικού συστήματος ασφάλειας φορτίου, ICS 2. Για όσο διάστημα αυτές οι νέες διαδικασίες και τα συστήματα ΤΠ παραμένουν σε λειτουργία, η υφιστάμενη νομική βάση από την οποία εξαρτώνται οι προετοιμασίες, οι επενδύσεις και η λειτουργία τους πρέπει να διατηρηθεί νομικά. Αυτό έλειπε από την πρόταση της ΕΚ.
Οι τροπολογίες της επιτροπής επιλύουν εν μέρει το πρόβλημα προτείνοντας την επέκταση των υφιστάμενων κανόνων και απαιτήσεων δεδομένων που σχετίζονται με τα «ηλεκτρονικά συστήματα» του ΕΤΚ. Ωστόσο, η ασφάλεια δικαίου για διαδικασίες όπως η ασφάλεια φορτίου υπερβαίνει κατά πολύ τα ηλεκτρονικά συστήματα. Οι νομικές υποχρεώσεις των οντοτήτων και των αρχών πρέπει επίσης να διατηρηθούν νομικά. Αυτό πρέπει να διορθωθεί επειγόντως.
Ως ενδιαφερόμενοι φορείς της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας, χαιρετίζουμε τη συνολική κατεύθυνση της μεταρρύθμισης του ΕΤΚ προς μια πιο εναρμονισμένη τελωνειακή ένωση, μειώνοντας την οικονομική επιβάρυνση του θαλάσσιου εμπορίου της Ευρώπης. Ο προτεινόμενος κόμβος τελωνειακών δεδομένων της ΕΕ, το περιβάλλον ναυτιλιακής ενιαίας θυρίδας της ΕΕ και η ενιαία τελωνειακή θυρίδα πρέπει να ενσωματωθούν απρόσκοπτα για να αποφέρουν οφέλη. Τα σημεία αυτά είναι ζωτικής σημασίας για τους εισαγωγείς, τους εξαγωγείς, τους λιμένες, τους τερματικούς σταθμούς, τους πράκτορες και τις ναυτιλιακές γραμμές της ΕΕ, παράλληλα με μια νομικά ασφαλή μετάβαση και έναν τελωνειακό κώδικα καλά προσαρμοσμένο στο κρίσιμο θαλάσσιο εμπόριο της Ευρώπης.
Είμαστε έτοιμοι να βρούμε λύσεις και να στηρίξουμε τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των ευρωβουλευτών και των κρατών μελών για τη δημιουργία της έξυπνης, ασφαλούς και ανταγωνιστικής τελωνειακής ένωσης που χρειάζονται η ΕΕ, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις της».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter