Τρι04302024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Επαναφέρει το Ε.Β.Ε.Π. την πρόταση του για επιβολή πλαφόν στους ναύλους – Προβληματισμός για το Πειραιά

0Piraeus crop

Κοινωνούς της πρότασης του για την επιβολή πλαφόν στους ναύλους σε επίπεδο Ε.Ε. ώστε να αποφευχθούν οι υπέρμετρες επιβαρύνσεις στα εμπορεύματα θα καταστήσει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τα Επιλιμένια Επιμελητήρια μέλη της ASCAME.

Τούτο αποφασίστηκε,, ύστερα απο σχετική εισήγηση του προέδρου Βασίλη Κορκίδη, στην συνεδρίαση του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου όπου καταγράφηκε ο προβληματισμός για την ανοδική πορεία των τιμών διαμετακόμισης και τις συνέπιες που αυτή θα επιφέρει στην διαμόρφωση του πληθωρισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ως γνωστόν το Ε.Β.Ε.Π. είχε προτείνει στα συναρμόδια υπουργεία την επιβολή πλαφόν με βάση του ναύλους στα μέσα Δεκεμβρίου. Στη συνεδρίαση έγινε επίσης και μία πρώτη αποτίμηση για τις επιπτώσεις της κρίσης της Ερυθράς στο λιμάνι του Πειραιά όπου σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία ο Ιανουάριος θα «κλείσει» με απώλειες κοντά στο 12%. Να σημειωθεί ότι την ίδια περίοδο πέρσι, που δεν υπήρχε η κρίση της Ερυθράς ο Ιανουάριος είχε επίσης κλείσει με αρνητικό πρόσημο κοντά στο 16% γεγονός που συγκριτικά αποδεικνύει ότι ο Πειραιάς, παρά την κρίση της Ερυθράς διατηρεί τις αντοχές του.
Οι εξελίξεις στους ναύλους
Το 45ήμερο από τις 15 Δεκεμβρίου 2023 έως τις 31 Ιανουαρίου 2024 είδε τον Παγκόσμιο Σύνθετο Δείκτη να καταγράφει κέρδη άνω του 138%. Η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ερυθράς Θάλασσας που οδήγησε στην αναδρομολόγηση μακριά από τη Διώρυγα του Σουέζ αύξησε τα ποσοστά σε όλους τους τομείς, ειδικά στους εμπορικούς τομείς Ασίας-Ευρώπης και Ασίας-Μεσογείου, ενώ οι τιμές Ασίας-Μεσογείου ξεπέρασαν τα 6.300 δολάρια ΗΠΑ και ανατιμήθηκαν κατά 275% από τις 15 Δεκεμβρίου 2023, οι τιμές Ασίας-Ευρώπης έφτασαν το όριο των 5.000 δολαρίων ΗΠΑ και ανατιμήθηκαν κατά 245% στο ίδιο χρονικό πλαίσιο. Το εμπόριο Ασίας Ανατολικής ακτής ΗΠΑ ανατιμήθηκε επίσης κατά 115%, κατά τη διάρκεια των 45 ημερών.
Ωστόσο, υπήρξε προβληματισμός στην αγορά σχετικά με το πόσο μονόπλευρη ήταν η αύξηση τις τελευταίες 45 ημέρες, παρά την αλλαγή δρομολογίων που θα προσθέσει περίπου 3.500 ναυτικά μίλια, με πολλές υπηρεσίες να μειώνονται και περίπου 14 ημέρες να προστίθενται στη διαμετακόμιση, με πολλά βασικά λιμάνια σε όλο το πλάτος της αφρικανικής ηπείρου να καταγράφουν χρόνους αναμονής που τρέχουν σε διψήφιο αριθμό ημερών. Οι αναλύσεις και τα σχόλια μίλησαν επίσης για τη δημιουργία τεχνητής ζήτησης, ενώ διερευνούσαν επίσης εναλλακτικές λύσεις όπως οι τρόποι Sea + Air. Ενώ η παγκόσμια σύνθετη άνοδος των τιμών των αεροπορικών μεταφορών δεν ήταν μεγάλη, οι τιμές των αεροπορικών ναύλων Αφρικής-Βόρειας Αμερικής αυξήθηκαν κατά 42% τον περασμένο μήνα (Με βάση τα στοιχεία της Freightos). Τα ποσοστά backhaul σημείωσαν επίσης άνοδο με τα ποσοστά Ευρώπης-Ασίας να δοκιμάζουν τα τετραψήφια νούμερα μετά από ρεκόρ 16 μηνών. Στον προβληματισμό των φορτωτών τις τελευταίες ημέρες έχει προστεθεί και το θέμα των κενών εμπορευματοκιβωτίων καθώς το πρόβλημα αυτό είχε καταγραφεί και την περίοδο της πανδημίας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter