Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Φοβάται εκτροπές φορτίων η Feport

0koyti

Ορατό θεωρεί τον κίνδυνο για εκτροπές φορτίων σε λιμάνια εκτός ΕΕ η Federation of European Private Port Operators. Η Ένωση ενόψει και των συζητήσεων για το EU ETS και το FuelEU εξέφρασε την έντονη ανησυχία της για το γεγονός ότι τα πεδία εφαρμογής των ρυθμίσεων της ΕΕ για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας θα «κτυπήσουν» την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών λιμένων καθώς ναυτιλιακές εταιρείες θα μπορούσαν να αποφύγουν τις οικονομικές τους επιπτώσεις προσθέτοντας προσεγγίσεις σε λιμάνια εκτός ΕΕ. Η Feport υποστηρίζει τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου να συμπεριληφθεί ένας ορισμός του λιμένα κατάπλου που θα αποκλείει τις στάσεις σε λιμένες μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων εκτός ΕΕ, όπου οι δραστηριότητες μεταφόρτωσης αποτελούν περισσότερο από το 65% των συνολικών όγκων και οι οποίοι βρίσκονται λιγότερο από 300 μίλια εκτός της ΕΕ.
Η ανησυχίες της Feport δεν είναι αδικαιολόγητες δεδομένου ότι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν τοποθετηθεί στρατηγικά στην περίπτωση της Μεσογείου σε λιμάνια των ακτών της Β. Αφρικής(Αίγυπτο, Μαρόκο και Ισραήλ) της Τουρκίας αλλά και στην Βόρεια Θάλασσα σε λιμάνια της Βρετανίας και της Βαλτικής. Υπενθυμίζεται ότι με επιστολή της η Διεθνής Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε.) προς τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και κοινοποίηση στον Μαργαρίτη Σχοινά, Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχε αναφερθεί στους κινδύνους που θα αντιμετωπίσουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και τον ανταγωνισμό που θα υποστούν από λιμάνια εκτός ΕΕ, τα οποία δεν επιφορτίζονται με τα κόστη που θα φέρει το EU ETS.
Η Δ.Ν.Ε. είχε προτείνει ακόμη να συνεκτιμάται η απόσταση των εντός Ε.Ε. λιμένων – κόμβων από τους ανταγωνιστικούς εκτός της επικράτειας της Ευρωπαϊκής Ενώσεως (όπως έχει ήδη επίσημα προταθεί από τη Λιμενική Αρχή Algeciras στα 300 ναυτικά μίλια) και στην περίπτωση των ελληνικών λιμένων-κόμβων αυτή να οριστεί στα 800 ναυτικά μίλια, ούτως ώστε να θωρακιστεί η Ελλάδα απέναντι στο σύνολο των ανταγωνιστικών hub-port λιμένων εντός της Μεσογείου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter