ESPO και FEPORT προτείνουν ops εκεί που επιτρέπει το FuelEU Maritime και το AFIR
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 05 Ιουλίου 2022 17:21
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) και η Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Ιδιωτικών Λιμενικών Εταιρειών και Τερματικών Σταθμών (FEPORT) συμφώνησαν από κοινού ότι οι προτάσεις για έναν κανονισμό για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) και ο κανονισμός FuelEU Maritime θα πρέπει να επιτρέπουν την ανάπτυξη OPS εκεί όπου είναι πιο λογικό.
Ο οικολογικός προσανατολισμός της ναυτιλίας αποτελεί προτεραιότητα για τους ενδιαφερόμενους φορείς των ευρωπαϊκών λιμένων. Αυτό συνεπάγεται την αντιμετώπιση των εκπομπών από τη ναυτιλία τόσο κατά τη διάρκεια της ναυσιπλοΐας όσο και κατά τον ελλιμενισμό. Η χερσαία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος (OPS), επίσης γνωστή ως ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά, είναι μία από τις διαθέσιμες τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο αγκυροβόλιο.
Και οι δύο οργανισμοί υπογραμμίζουν την ανάγκη για μια φιλόδοξη ανάπτυξη του OPS ως μέσου για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών των πλοίων οξειδίων του αζώτου, οξειδίων του θείου και αιωρούμενων σωματιδίων. Με αυτόν τον τρόπο, οι ενδιαφερόμενοι φορείς των λιμένων μπορούν να συμβάλουν στον τόσο αναγκαίο οικολογικό προσανατολισμό της ναυτιλίας.
Το άρθρο 9 της πρότασης AFIR της Επιτροπής θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα ολόκληρος ο λιμένας να χρειάζεται OPS εάν δέχεται περισσότερους από έναν ορισμένο αριθμό ελλιμενισμού από εμπορευματοκιβώτιο ή επιβατηγό πλοίο. Αυτό θα συνεπαγόταν σημαντικές πρόσθετες δημόσιες επενδύσεις για την ανάπτυξη ops σε σύγκριση με μια πιο εστιασμένη προσέγγιση. Οι επενδύσεις αυτές είναι απίθανο να είναι οικονομικά αποδοτικές σε σχέση με τις μειώσεις εκπομπών που μπορούν να επιτύχουν.
Αντίθετα, ο ESPO και η FEPORT θα πρότειναν μια προσέγγιση που θα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη OPS ανά τοποθεσία (όπως θέσεις ελλιμενισμού ή τερματικά) στο λιμάνι, και όχι ανά θύρα. Αυτό θα εξασφάλιζε ότι το OPS, γνωστό και ως ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά, αναπτύσσεται εκεί όπου έχει τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική και οικονομική λογική, διατηρώντας παράλληλα τους καθιερωμένους ρόλους και ευθύνες των διαφόρων ενδιαφερόμενων φορέων του λιμένα.
Για να αποφευχθεί η σπατάλη περιορισμένου χρόνου και δημόσιων πόρων, το νομικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα πρέπει να διασφαλίζει ότι τα OPS αναπτύσσονται σε τοποθεσίες στον λιμένα όπου κάθε εγκατάσταση θα επιφέρει τις μέγιστες μειώσεις εκπομπών ανά επενδυόμενο ευρώ.
Για να βελτιστοποιηθεί η χρήση του OPS ως λύσης για τις εκπομπές κατά τον ελλιμενισμό, ο ESPO και η FEPORT ζητούν, ως εκ τούτου, τα εξής:
1. Απαίτηση για τα πλοία να χρησιμοποιούν OPS όταν αυτό είναι διαθέσιμο σε λιμένες του FuelEU Maritime
2. Προτεραιότητα στην ανάπτυξη OPS σε λιμενικές τοποθεσίες όπου μειώνει περισσότερο τις εκπομπές στο AFIR
Η προσέγγιση αυτή δεν αναθέτει νέες αρμοδιότητες στα ενδιαφερόμενα μέρη του λιμένα και θα σέβεται τα διαφορετικά μοντέλα διακυβέρνησης των ευρωπαϊκών λιμένων.
Με τον υπολογισμό του αριθμού των κατάπλων σε λιμένες με βάση τις σχετικές τοποθεσίες στον λιμένα, τα κράτη μέλη και οι λιμένες έχουν τη δυνατότητα να δίνουν προτεραιότητα στις επενδύσεις σε OPS όπου αυτό είναι το πλέον λογικό από την άποψη του περιβαλλοντικού οφέλους (μειώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου). Κατά συνέπεια, οι θέσεις στον λιμένα που κανονικά δεν χρησιμοποιούνται ή στις οποίες δεν πρόκειται να προσεγγιστούν τα τμήματα πλοίων που απαιτούνται για τη χρήση OPS σε θέση ελλιμενισμού, όπως οι υποχρησιμοποιούμενοι τερματικοί σταθμοί, μπορούν να εξαιρεθούν από την απαίτηση.
Ο ESPO και το FEPORT χαιρετίζουν το γεγονός ότι μια τέτοια προσέγγιση υποβλήθηκε από διαφορετικά μέλη από διαφορετικές πολιτικές ομάδες και ελπίζει ότι αυτή η προσέγγιση θα αντικατοπτρίζεται καλά στη συμβιβαστική θέση που καθορίζεται από τον εισηγητή και τους σκιώδεις εισηγητές στην Επιτροπή Μεταφορών.
Ο ESPO και η FEPORT προσβλέπουν στην υποστήριξη των υπευθύνων χάραξης πολιτικής για την εισαγωγή μιας προσέγγισης κοινής λογικής για το OPS.