Τρι04302024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Βελτιώνονται οι σιδηροδρομικές παροχές στα λιμάνια-Το «στοίχημα» του Πειραιά

CTA Luftbild Freiluftlabor 580x387

Διψήφια επί τοις εκατό βελτίωση καταγράφεται στο τομέα των σιδηροδρομικών παροχών στα λιμάνια κυρίως της Βόρειας Ευρώπης στο πλαίσιο μίας γενικευμένης προσπάθειας να μην χαθεί τμήμα της πίτας των εμπορευματικών ροών που διεκδικούν τα λιμάνια της Μεσογείου με πρώτο από όλα το λιμάνι του Πειραιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το λιμάνι του Αμβούργου για το οποίο εξελίσσεται γιγαντιαίο σχέδιο που αφορά στη μείωση της σημερινής τροχιάς με μετακίνηση ολόκληρης της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να μειωθούν οι χρόνοι πρόσβασης στο λιμάνι.

Στο πλαίσιο αυτό και το Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ολοκλήρωσε τα έργα επέκτασης του σιδηροδρομικού Container Terminal Altenwerder (CTA) νωρίτερα των αρχικών προβλέψεων και με ορίζοντα πλήρους λειτουργίας στις αρχές Αυγούστου. Ουσιαστικά η πρόσθεση δύο ακόμη σιδηροδρομικών αξόνων εκτιμάται ότι θα ανεβάσει τη δυναμικότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων από τα 140,000 TEU στα 930,000 TEU κατ έτος.

Το γεγονός της ανάπτυξης του εν λόγω σιδηροδρομικού Container Terminal έρχεται να επιβεβαιώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την σημασία που αποκτά για την ελληνική οικονομία η περίπτωση του Θριασίου αλλά και του αντίστοιχου σιδηροδρομικού κόμβου στη Θεσσαλονίκη που μέλλεται να αναπτυχθούν καθώς και για τις δύο περιπτώσεις έχει εκδηλωθεί ισχυρό διεθνές ενδιαφέρον.

Γερμανία και Ολλανδία φαίνεται ότι στο βορά θα δώσουν σκληρή μάχη στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών με την Ολλανδία να προμοτάρει δυναμικά και το ποτάμιο δίκτυο με ότι αυτό συνεπάγεται καθώς ο συνδυασμός των μέσων δίνει καταφανώς περισσότερες λύσεις-προτάσεις για το διεθνές εμπόριο.

Για τον Πειραιά και τα σιδηροδρομικά του το μεγάλο «στοίχημα» στο εγγύς μέλλον δεν θα είναι να φεύγουν έμφορτοι σιδηροδρομικού συρμοί με κατεύθυνση της κεντρική και ανατολική Ευρώπη αλλά να έρχονται προς τον Πειραιά αντίστοιχοι συρμοί με προϊόντα και γενικότερα αγαθά του εξαγωγικού εμπορίου της ΕΕ με προορισμό τις ασιατικές αγορές αλλά και εκείνες της εγγύς ανατολής. Να σημειωθεί πάντως ότι οι πρώτες ενδείξεις που καταγράφει η PCT SA επιτρέπουν συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά βασική προϋπόθεση είναι να λυθεί οριστικά στο σύνολό του το «πακέτο» των προβλημάτων που σχετίζονται με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το ιδιοκτησιακό του αλλά και το επιχειρησιακό του.

Να σημειωθεί τέλος ότι το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας εκτιμά ότι η διακίνηση εμπορευμάτων από και προς τα λιμάνια θα αυξηθεί κατά 43% με ορίζοντα το 2030.

.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter