Κυρ01192025

Last updateΣαβ, 18 Ιαν 2025 3pm

Λιμάνια: «Κλειδί» οι οικονομικές ζώνες

olp 098

Ρόλο «κλειδιού» για το «άνοιγμα» της οικονομικής ανάπτυξης βλέπουν να διαδραματίζουν οι «οικονομικές ζώνες» μέσα ή πλησίον μεγάλων λιμένων που ήδη διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο βλέπουν αναλυτές που εξειδικεύονται σε θέματα οικονομικής ανάπτυξης. Προ μηνών η είδηση ότι η Αίγυπτος πρόκειται να αναπτύξει την νέα οικονομική ζώνη που δημιουργήθηκε με τη νέα παράλληλη διώρυγα και η πρόσκληση για διεθνείς επενδύσεις είχε προκαλέσει το επενδυτικό ενδιαφέρον καθώς είναι προφανές ότι οι υποδομές και οι χρήση τους θα διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο στις οικονομικές εξελίξεις.

Μόλις πρόσφατα και το λιμάνι της Αμβέρσας «βγήκε μπροστά» ζητώντας μία νέα δέσμη προτάσεων για την ανάπτυξη-βελτιστοποίηση της Churchill Industrial Zone με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ανάπτυξη της τοπικής και όχι μόνο οικονομίας.

Το θέμα της περί τους λιμένες ανάπτυξης αξίζει να σημειωθεί έχει «βασανίσει» επι δεκαετίες τον Πειραιά οι παραγωγικές τάξεις του οποίου σήμερα πλέον προσδοκούν στην ανάπτυξη μέσω των επενδύσεων που θα κάνει η COSCO στηριζόμενες στη διάθεση του Κινεζικού συμφερόντων γίγαντα να αναπτύξει , και για τους δικούς του λόγους, το λιμάνι και την οικονομία του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι χθες στις δυνατότητες της COSCO, να δώσει ώθηση στο λιμάνι του Πειραιά και να το βάλει σε αναπτυξιακή πορεία αναφέρθηκε για πρώτη φορά ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Θ. Δρίτσας, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι η συγκεκριμένη συμφωνία για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ στον κινεζικό όμιλο ανοίγει τον δρόμο για μια διευρυμένη προοπτική συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες.

Προοπτική την οποία ευκρινώς είχε παρουσιάσει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ι. Δραγασάκης κατά την τελετή στο Ζάππειο που επακολούθησε της υπογραφής μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ-COSCO την περασμένη Παρασκευή.

Οι παροικούντες την Ακτή Μιαούλη ορθώς τα τελευταία έτη στο πεδίο ενδιαφέροντος για περεταίρω οικονομική ανάπτυξη, πέραν της επισκευαστικής ζώνης του Περάματος, έχουν θέσει και το Σχιστό όπου το εκεί σιδηροδρομικό κέντρο μπορεί να διαδραματίσει εξ ίσου σημαίνοντα ρόλο. Άλλωστε επώνυμα στελέχη της επιχειρηματικής κοινότητας του Πειραιά που παρέστησαν στην τελετή της περασμένης Παρασκευής, μεταξύ των άλλων λεχθέντων, «κράτησαν» και τις «σιδηροδρομικές επισημάνσεις» των Κινέζων αξιωματούχων και τις περί των Κινεζικών επενδύσεων που συμβαίνουν στη Βαλκανική σε συνδυασμό με την από ελληνικής πλευράς εκφρασθείσας διάθεσης για ανάπτυξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Και μπορεί οι οικονομικές ζώνες εν πρώτοις να μην συνδέονται με τα σιδηροδρομικά δρώμενα αλλά επίσης στον Πειραιά, επίσης από δεκαετιών, είναι γνωστό ότι η σιδηροδρομική κάλυψη των λιμένων, πέραν της δυναμικής που προσδίδουν, παρέχουν την ευκαιρία για ανάπτυξη κατά μήκος οικονομικών ζωνών. Και μάλιστα σε χρονική συγκυρία όπου οι τοπικές οικονομίες προσβλέπουν σε ανάπτυξη και διάνοιξη νέων θέσεων εργασίας όπως άλλωστε και η κυβέρνηση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter