Ευρωπαϊκή λιμενική νομοθεσία: Συζητήσεις και αντιδράσεις για αποδυνάμωσή της
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014 18:45
Δύσκολα τα πράγματα για την ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική. Συζητήσεις επί συζητήσεων, διαπραγματεύσεις με νομικά και μη επιχειρήματα, νομικές και εργασιακές πτυχές με πολλαπλές παραμέτρους.
Μόλις πρόσφατα και σε αυτό το πολυσύνθετο σκηνικό μέσα στο οποίο καλείται να διαδραματίσει ρόλο η ελληνική προεδρία χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων προέτρεψαν τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να αποφύγουν την «περαιτέρω αποδυνάμωση» της νομοθεσίας για τις λιμενικές υπηρεσίες.
Σε ανοικτή επιστολή οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητών, οι μεταφορείς φορτίων, οι ναυλομεσίτες και οι ιδιοκτήτες φορτίου ζήτησαν από τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών του κοινοβουλίου της ΕΕ να αποφευχθεί η ψηφοφορία για περαιτέρω τροποποιήσεις της νομοθεσίας . Η οποία είναι υπό συζήτηση, όπως αποκαλύφθηκε μάλιστα πρόσφατα στον Πειραιά στο πλαίσιο ειδικής ημερίδας για το νομοθετικό πλαίσιο των λιμένων.
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την απελευθέρωση της πρόσβασης στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών και την αύξηση της διαφάνειας των οικονομικών του λιμένα, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σειρά τροπολογιών στο TRANSCOM που θα «αποδυναμώσει σημαντικά την ήδη αποδυναμωμένη πρόταση της Επιτροπής», αναφέρει το έγγραφο.
Η επιστολή έχει εκδοθεί από κοινού από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Εφοπλιστών (European Community Shipowners' Associations) , το Συμβούλιο Ευρωπαίων φορτωτών, της ομάδας CLECAT και του Ευρωπαίων Μεσιτών και Πρακτόρων ενώ σημειώνει μεταξύ άλλων πως «οι χρήστες του λιμένα έχουν ήδη απογοητευθεί από το γεγονός ότι η πρόταση της Επιτροπής δεν περιλαμβάνει διακίνηση φορτίων και επιβατικές υπηρεσίες» .
Ουσιαστικά φορείς που συνθέτουν την «ευρωπαϊκή λιμενική κοινότητα» υποστηρίζουν ότι πολλές από τις τροπολογίες θα αποδυναμώσουν το συγκεκριμένο πλαίσιο και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να υποστηριχθούν.
Να σημειωθεί ότι είναι η τρίτη απόπειρα σχηματοποίησης πλαισίου οδηγίας που θα διαφοροποιεί βασικές παραμέτρους θεμάτων που συνθέτουν την λιμενική πολιτική όπως τα ζητήματα απασχόλησης για τα οποία στο παρελθόν και με αιχμή το θέμα της «αυτοεξυπηρέτησης» είχαν προκαλέσει την οργή των ευρωπαίων λιμενεργατών με αποτέλεσμα ύστερα από σύντονες αντιδράσεις τα δύο σχέδια να αναπεμφθούν.