Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Από το 2023 και βλέπουμε…

0Containers stacked

Οι προβλέψεις για οποιαδήποτε επιστροφή στην κανονικότητα της συμφόρησης των λιμένων και της ναυτιλίας έχουν αναβληθεί για το 2023 και μετά..., καθώς οι εξωτερικές διαταραχές παρεμποδίζουν την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής. Οι συνεχιζόμενοι αποκλεισμοί covid-19 στην Κίνα σε μέγα κόμβους λιμένων όπως η Σαγκάη και η Shenzhen, και οι γεωπολιτικές επιπτώσεις της σύγκρουσης Ρωσίας-Ουκρανίας είναι οι τελευταίες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ροές εμπορευματοκιβωτίων.
Η έλλειψη διαθεσιμότητας εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων λόγω των αλλαγών στις καταναλωτικές δαπάνες από την πανδημία σημαίνει ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού θα συνεχίσουν να υφίστανται μεγαλύτερο σοκ χωρίς να είναι εφικτή πλέον μία οποιαδήποτε πρόβλεψη εξομάλυνσης. Μάλιστα συγκλίνουσες είναι οι εκτιμήσεις ότι η όλη κατάσταση είναι πάλι σε οριακό σημείο καθώς η πρόσφατη απεργιακή κινητοποίηση των οδηγών φορτηγών οχημάτων στην Ισπανία απορρύθμισε περεταίρω τα Ισπανικά λιμάνια. Στην παρούσα φάση η έλλειψη χώρων εναπόθεσης βρίσκεται στο κόκκινο με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης να βρίσκονται σε «σκηνικό πολέμου» με τις ροές να είναι άνω κάτω. Αιτία το γεγονός ότι οι short sea μεταφορές από και προς τα Ρωσικά λιμάνια όξυναν το πρόβλημα εξ αιτίας των ελέγχων που γίνεται πλέον στα εμπορευματοκιβώτια από και προς την Ρωσία για να διαπιστωθεί αν το περιεχόμενο τους εμπίπτει στις απαγορεύσεις που έχει θέσει η ΕΕ στο πλαίσιο των οικονομικών αντίμετρων απέναντι στο Κρεμλίνο για την συνεχιζόμενη σύρραξη με την Ουκρανία. Την ίδια ώρα στις ΗΠΑ με νομοθέτημα που αναμένεται σύντομα να υπογραφεί από τον Αμερικανό πρόεδρο θα επιχειρηθεί τουλάχιστον για τα αμερικανικά λιμάνια να επέλθει εξομάλυνση στους ρυθμούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και ανεύρεσης κενών ώστε να αποκλιμακωθούν οι τιμές που ταλανίζουν το εξαγωγικό εμπόριο των ΗΠΑ. Ωστόσο οι ναυτιλιακές εταιρίες εμπορευματοκιβωτίων «σχολιάζοντας» την αμερικανική προσπάθεια σημείωσαν ότι δεν ευθύνονται αυτές για το τι συμβαίνει στην τοπική αλλά και διεθνή εφοδιαστική καθώς ο τομέας των logistics επι ξηράς αδυνατεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, και να επαναπροωθήσει έγκαιρα τα κενά εμπορευματοκιβώτια αλλά και προωθήσει τα έμφορτα. Αποτέλεσμα είναι οι χώροι εναπόθεσης να είναι υπέρ το δέον γεμάτοι και τα πλοία να βρίσκονται στην αναμονή στις ράδες για διάστημα από 4 έως και 11 ημέρες με ότι αυτό συνεπάγεται. Τούτου δοθέντος οι όποιες εκτιμήσεις για πιθανή μείωση του κόστους μεταφοράς είναι πλέον παρακινδυνευμένη για μια σειρά λόγους καθώς ειδικοί αναλυτές τον Σεπτέμβριο του 2021 προέβλεψαν ότι το κινεζικό νέο έτος 2023 είναι ο ορίζοντας για την ανακούφιση της έντονης πίεσης στην αλυσίδα εφοδιασμού γεγονός που πλέον εκ τω πραγμάτων έχει καταρριφθεί επαναπροσδιορίζοντας τον ορίζοντα πέρα του έτους αυτού. Αξίζει να σημειωθεί ότι το διάστημα που διέρρευσε όλες σχεδόν οι εταιρίες έσπευσαν να αγοράσουν στόλους από νεότευκτα εμπορευματοκιβώτια σε μία προσπάθεια να βελτιώσουν το ισοζύγιο προσφοράς ζήτησης η οποία ωστόσο απέτυχε λόγω των πολυήμερων καθυστερήσεων με το Φεβρουάριο και τον Μάρτιο να εμφανίζουν ότι σχεδόν το 11 % του παγκόσμιου στόλου πλοίων δεν ήταν διαθέσιμο λόγω των καθυστερήσεων στα λιμάνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ενεργειακό που προέκυψε ως απότοκο της Ρωσω-Ουκρανικής σύρραξης έχει επιτείνει τον «πανικό» στις αγορές καθώς το κόστος των πετρελαιοειδών και των ελαιολιπαντικών εκτινάχθηκε αναπροσδιορίζοντας επι τα χείρω τις ανελαστικές δαπάνες διακίνησης σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής οι οποίες μετακυλιόνται στην τελική κατανάλωση.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter