Παρ12272024

Last updateΠαρ, 27 Δεκ 2024 3pm

Αφύπνιση συζητήσεων για «πλεύσιμο κανάλι»;

axios potamos 3

Aποτελεί ενδεχόμενο να αφυπνιστούν οι συζητήσεις για τα έργα που απαιτούνται ώστε να καταστεί πλεύσιμος ο Αξιός ποταμός; Το ερώτημα φαίνεται πως το προσεχές διάστημα θα «βασανίσει» αναλυτές τόσο του τομέα των μεταφορών όσο και του οικονομικο-πολιτικού σκηνικού των Βαλκανίων που παρακολούθησαν τη συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Α. Τσίπρα με τον με τον Πρόεδρο της Σερβίας Αλεξάντερ Βουτσιτς και τις αναφορές για διμερή συνεργασία και στον τομέα των μεταφορών.

Να σημειωθεί ότι οι συζητήσεις αυτές για την πλευσιμότητα του Αξιού που είχαν επαναρχίσει το 2013 είχαν περιέλθει σε ύπνωση λίγο αργότερα παρά το γεγονός ότι υπήρξε «Κινεζική εκτίμηση»- αξιολόγηση παραμέτρων της κατασκευής του έργου.

Η υπόθεση είναι υπερτοπικού ενδιαφέροντος δεδομένου ότι μέσω του παραποτάμου του Δούναβη, Μοράβα θα μπορούσε να αναπτυχθεί μία ποτάμια οδός με έξοδο στο Αιγαίο και με αντίστοιχη έξοδο με τη σύνδεση βορειότερων καναλιών μέχρι το Ρήνο ποταμό. Οι εκβολές του Αξιού ήταν παλιότερα 10 χλμ. ΒΑ από τη σημερινή τους θέση, κοντά στις εκβολές του ποταμού Γαλλικού, στο δυτικό στόμιο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Ο κίνδυνος όμως να κλείσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από προσχώσεις, οδήγησε στην εκτροπή της κοίτης του με εργασίες που άρχισαν το 1928 και ολοκληρώθηκαν το 1934.

Έτσι οι εκβολές του μετατοπίστηκαν από το στόμιο του λιμανιού στο στόμιο του κόλπου της Θεσσαλονίκης, κοντά στις εκβολές του ποταμού Λουδία.

Να σημειωθεί τέλος ότι το θέμα της ανάπτυξης και αξιοποίηση των ποτάμιων μεταφορών και τους συνδυασμού τους με άλλες μεθόδους μεταφοράς (πλοίο-σιδηρόδρομος) βρίσκεται στις πρώτες θέσεις μεταφορικών προτεραιοτήτων της ΕΕ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter