Σαβ12282024

Last updateΣαβ, 28 Δεκ 2024 6pm

Τραίνα VS πλοίων στον Silk Road;

silk road map 1

Τραίνα ή πλοία; Το ερώτημα αυτό , που ενδεχομένως να υποκρύπτει ένα πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ των δύο μέσων ως προς τις επιλογές, γεωπολιτικές-οικονομικές, σε επίπεδο Κίνας έχει πυροδοτηθεί στον περίφημο Silk Road που ως γνωστόν προωθείται από ξηράς και θαλάσσης. Η προχθεσινή είδηση για την επιτυχή άφιξη του εμπορευματικού συρμού που διάνυσε δώδεκα χιλιάδες χιλιόμετρα μέσα σε δεκαοκτώ ημέρες ξεκινώντας από την Κίνα και καταλήγοντας σε εμπορευματικό κέντρο της Βρετανίας μέσω Γιουροτούνελ είχε σαν αποτέλεσμα να στρέψει τα βλέμματα των αναλυτών ως προς τις προσεχείς επιλογές της Κίνας στα μέσα που θα χρησιμοποιήσει για τη διασπορά αλλά και συγκέντρωση εμπορευμάτων από και προς αυτή.

Πρώτες εκτιμήσεις θέλουν τη σιδηροδρομική οδό να απαιτεί ελαχιστότατες επενδύσεις σε σχέση με τη θαλάσσια οδό όπου η Κινεζικών συμφερόντων εταιρίες έχουν αποδυθεί σε ντεμαράζ επενδύσεων σε λιμενικές εγκαταστάσεις και όχι μόνο.

Αν και οι μεταφερόμενοι όγκοι με τα δύο μέσα είναι εντελώς διαφορετικοί η προώθηση της σιδηροδρομικής οδού υποκρύπτει, πάντα σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία και μία γενικότερη προσπάθεια αναδιαμόρφωσης επί εδάφους των logistics όπου η κίνα επιδιώκει να διαδραματίσει επίσης σημαίνοντα ρόλο τουλάχιστον στην ευρύτερη οικονομική ζώνη απ όπου διέρχεται η σιδηροδρομική γραμμή.

Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο πάντως οι κομβικού χαρακτήρα σταθμοί από όπου πέρασε ο συρμός αποκάλυψε και τις σιδηροδρομικές συνέργειες που θα αναπτυχθούν προσεχώς με τους Γερμανικούς σιδηροδρόμους (DB) με κομβικό κέντρο του Ντούινσπουργκ και τις επεκτάσεις προς Ισπανία και Βρετανία.

Οι εξελίξεις στο θέμα πάντως κατά κοινή ομολογία θα παρουσιάσουν ενδιαφέρον καθώς λίαν συντόμως στο «παιχνίδι» θα εισέλθουν και σιδηροδρομικές απολήξεις στη Βαλκανική όπου ως γνωστόν η Κίνα έχει επενδύσει σε ανακατασκευές σιδηροδρομικών υποδομών και δικτύων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter