Φοβίζει ο «σταυρός του νότου» τα λιμάνια στη Β. Ευρώπη (;)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 09 Νοεμβρίου 2016 20:17
Κόπερ- Μπουργκάς, Αμβέρσα-Πειραιάς. Τέσσερα λιμάνια και η σημειολογία τους στο χάρτη των συνδυασμένων μεταφορών της Ευρώπης βρίσκονται το τελευταίο διάστημα στο «μικροσκόπιο» του ενδιαφέροντος μερίδας αναλυτών του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων. Στην «εξίσωση» ο «άγνωστος x» παραμένει η COSCO ιδιαίτερα οι κινήσεις της «πέριξ» του Πειραιώς όπου είναι καταγεγραμμένη η εκπεφρασμένη βούληση ταχείας ανάπτυξής του αλλά και οι μελλοντικές κινήσεις.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι στα «απόνερα» του «20ο Euromed Convention from Land to Sea» οι συζητήσεις δεν περιορίστηκαν αποκλειστικά και μόνο σε θέματα διασυνδέσεων με Ε/Γ-Ο/Γ πλοία αλλά και στις τάσεις που διαμορφώνονται στο ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα από τις Κινεζικές επενδύσεις.
Και τούτο διότι η επίσης με Κινεζικές επενδύσεις ανάπτυξη των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων στην Βαλκανική και ιδιαίτερα μεταξύ λιμένων της αλλάζει ουσιαστικά τη δυναμική. Στον τομέα πάντα των συνδυασμένων μεταφορών όπου οι φόβοι για δομικές αλλαγές στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι είναι ορατοί.
Μια σειρά γεγονότων που έχουν σημειωθεί από το προηγούμενο έτος και εντεύθεν τα οποία αφορούν στα προαναφερθέντα λιμάνια συνηγορούν ως προς το ενδεχόμενο να αλλάξουν οι συσχετισμοί μεταξύ λιμανιών της Βόρειας Ευρώπης και της Νότιας με επίκεντρο τη Βαλκανική.
Η σιδηροδρομική σύνδεση Κόπερ ( σε απόσταση αναπνοής από την Τεργέστη)-Μπουργκάς μέσω Μάριμπορ, Λουμπλιάνα δημιουργεί ένα άξονα με το Μπουργκάς να καλείται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο προς την πλευρά της Μ. Θάλασσας είτε για το εξαγωγικό εμπόριο της ΕΕ προς τις αναδυόμενες αγορές της ευρύτερης περιοχής, είτε για την μελλοντική, και πάντως συζητούμενη «παράκαμψη» του Βοσπόρου.
Βέβαια το βασικό ερώτημα που παραμένει αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού άξονα που διατρέχει την Ελλάδα από τον Πειραιά μέχρι τις κομβικού ρόλου σιδηροδρομικές διασταυρώσεις στην Θεσσαλονίκη.
Κατά τους αναλυτές είναι προφανές ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα αναζητά διαρκώς τις γρηγορότερες , και ενδεχομένως φθηνότερες, διαδρομές και τα λιμάνια της Ν. Ευρώπης και Βαλκανικής φαίνεται ότι θα προσφέρουν λύσεις προσεχώς στη διασύνδεση των Ασιατικών αγορών με την Ευρώπη και όχι μόνο.