Ε.Ε.: Δύο σιδηροδρομικοί άξονες «κρίνουν» τις εμπορευματικές ροές
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016 14:56
Μπορεί η υπόθεση περί την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να είναι σε εξέλιξη αλλά το ενδιαφέρον, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, εστιάζεται σε παγκόσμια κλίμακα στις Κινεζικές κινήσεις σε δύο σιδηροδρομικούς άξονες. Ο ένας , που χαρακτηρίζεται «οριζόντιος» ξεκινά από την Κίνα και καταλήγει σε γνωστό Γερμανικό σιδηροδρομικό κόμβο ενώ ο άλλος , που χαρακτηρίζεται «κάθετος» αφορά στον άξονα που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και καταλήγει στο Ρότερνταμ όπου, όπως το «theseanation” είχε η Cosco Pacific, μητρική της PCT SA, είχε ανακοινώσει ότι ήρθε σε συμφωνία με την ECT Participations, μια θυγατρική του HPH, για να αποκτήσει το 35% του μετοχικού κεφαλαίου στην Euromax, τον operator του Euromax Terminal Rotterdam στην Ολλανδία.
Για τα ελληνικά οικονομικά δρώμενα και όχι μόνο, σιδηροδρομικός άξονας Πειραιά-Ρότερνταμ αποκτά μείζονος στρατηγικής σημασία καθώς το λιμάνι του Πειραιά, που περιήλθε στην COSCO, αποτελεί απόληξη του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού που αναπτύσσει ταχύρυθμα η Κίνα.
Να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι απαλλαγμένο προβλημάτων που έχουν να κάνουν με βυθίσματα, κάτι που είχε τονιστεί στην πρόσφατη σχετικά παρουσίαση των έργων ανάπτυξης του τρίτου προβλήτα ο οποίος ήδη εφοδιάζεται με τις πλέον υπερσύγχρονες γερανογέφυρες.
Στοιχεία αναλύσεων που αναφέρονται στις εμπορευματικές ροές και τις δομικού χαρακτήρα ανακατατάξεις που συμβαίνουν σε παγκόσμια κλίμακα σημειώνουν το στρατηγικό ρόλο του «κάθετου άξονα» για τον οποίο ή μάλλον επί του οποίου θα δοθούν «σκληρές μάχες» μεταξύ εταιριών που θα διεκδικήσουν τις εμπορευματικές μεταφορές στο συγκεκριμένο άξονα.
Υπενθυμίζεται ότι άδεια για την εκτέλεση σιδηροδρομικών μεταφορών έχει ήδη λάβει από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ( ΡΑΣ), η Piraeus Europe Asia Rail Logistics με έδρα το Λονδίνο, εταιρεία που αποτελεί "παιδί" της γνωστής μας Cosco, η οποία επειδή θεωρεί πολύ ρευστό το περιβάλλον στις εμπορευματικές μεταφορές θέλει οπωσδήποτε να εξασφαλίσει τον έλεγχο των εμπορευμάτων που διακινεί μέσω Πειραιά.
Από τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία Ρότερνταμ, Αμβούργο και Κόπερ μαζί με τον Πειραιά δημιουργούν ένα πλέγμα λιμένων όπου το σιδηροδρομικό στοιχείο είναι καθοριστικής σημασίας. Κάτι που άλλωστε φάνηκε και με αφορμή τις κινητοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Λυτοί και δεμένοι» πάντως εντός και εκτός Ελλάδος επιχειρούν να αποκωδικοποιήσουν στοιχεία που θα τους επιτρέψουν να «μαντέψουν» τις προσεχείς Κινεζικές κινήσεις στη «σιδηροδρομική σκακιέρα» όπου οι «παίκτες», με κορυφαίους τους Γερμανούς και Αυστριακούς, είναι έμπειροι στις λιμενικές διασυνδέσεις αλλά και στη διαχείριση εμπορικών συρμών ιδιωτικών και ενοικιασμένων στο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο όπου δεν υπάρχει cabotage.