«Κλειδί» για τις ναυπηγικές κλίνες ο... εκσυγχρονισμός
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016 20:30
Δεν είναι μόνο τα λιμάνια σε παγκόσμια κλίμακα που έχουν τα δικά τους προβλήματα με τον εκσυγχρονισμό αλλά και οι ανά τον κόσμο ναυπηγικές μονάδες. Πρόσφατα «καμπανάκι κινδύνου» φαίνεται πως κτύπησε η ηγεσία της Ν. Κορέας για τα ναυπηγεία της τα οποία δέχονται σκληρό ανταγωνισμό από τα Κινεζικά και τα Ιαπωνικά στο πλαίσιο της «σκληρής μάχης» που εξελίσσεται στην Ασία μεταξύ των ναυπηγικών μονάδων που διεκδικούν μερίδιο της πίτας που δημιουργεί η παγκόσμια τάση εκσυγχρονισμού του στόλου. Πέρα των συνενώσεων που εξετάζονται στην Ν. Κορέα το θέμα του εκσυγχρονισμού των υλικοτεχνικών υποδομών προβάλει ισχυροποιημένο και από το γεγονός ότι η Ιαπωνία βασίζεται στα ποιοτικά της χαρακτηριστικά ενώ η Κίνα στην ταχύτητα και τις αρκετά καλές τιμές που προσφέρει. Αλλά και στην Ευρώπη ο προβληματισμός περί εκσυγχρονισμού επίσης καταγράφεται έντονος καθώς τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία έχουν περιοριστεί στις κατασκευές επιβατηγών πλοίων όλων των τύπων με κορυφαίες περιπτώσεις των κρουαζιερόπλοιων ενώ μικρότερες μονάδες εστιάζουν σε προτάσεις tailor made.Μέσα σε αυτό το σκηνικό οι ελληνικές μονάδες, που βιώνουν τα δικά τους προβλήματα που σχετίζονται και με την κατάσταση της οικονομίας της χώρας φαίνεται πως αναγκαστικά θα πρέπει να ακολουθήσουν στον εκσυγχρονισμό ως ενός εκ των στοιχείων που θα διατηρήσει την «βιωσιμότητα» τους στο εγγύς μέλλον.
Να σημειωθεί ότι οι sotto voce συζητήσεις που φαίνεται ότι διεξήχθησαν στο Πεκίνο κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού περί των ελληνικών ναυπηγικών μονάδων δημιούργησαν ένα συγκρατημένο αίσθημα αισιοδοξίας σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις της επισκευαστικής ζώνης και όχι μόνο για το ενδεχόμενο μελλοντικής εμπλοκής των Κινέζων στα ελληνικά ναυπηγικά υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει ξεκαθαριστεί ο ορίζοντας από τα προβλήματα που αναζητούν τώρα λύσεις. Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολό τους οι παραγωγικές τάξεις αναμένουν από το φθινόπωρο δείγματα γραφής της COSCO , μεταξύ των άλλων και για την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη που εκτίνεται ως το Πέραμα.