Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Το Αμβούργο και οι digital ευκαιρίες...

amvourgo limani 4432

Οι αθρόες επενδύσεις λιμένων στους αυτοματισμούς αλλά και στις τεχνολογίες της πληροφορικής επανέφεραν το θέμα της επέκταση της πληροφορικής και των τεχνολογικών της προτάσεων για τη ναυτιλία στο προσκήνιο. Τα συμπεράσματα συζήτησης που εξελίχθηκε στο Αμβούργο μεταξύ υψηλόβαθμων στελεχών της ναυτιλίας σε παγκόσμια κλίμακα στο πλαίσιο ειδικού συνεδρίου καταδεικνύει ότι οι τεχνολογικές εφαρμογές ήδη έχουν περάσει σε μεγάλο βαθμό στο σύνολο των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και μάλιστα σε τέτοιο όπου οι συζητήσεις για «αυτόματα» πλοία με ελάχιστο έως και καθόλου πλήρωμα να αποτελούν ένα από τα πεδία συζητήσεων.

Βέβαια από την άλλη πλευρά ένα μεγάλο πεδίο που συμφωνήθηκε ότι χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και διερεύνησης είναι εκείνο των απειλών που μπορεί να εξελιχθούν μέσα από τις τεχνολογικές εφαρμογές.

Αν και οι πρώτες σκέψεις εστίασαν στις προερχόμενες από τον ανταγωνισμό απειλές οι δεύτερες έφεραν στο προσκήνιο θέματα που σχετίζονται με την δημιουργία συστημάτων ασφαλείας έναντι των απειλών αλλά και θέματα χειρισμού των συστημάτων αυτών.

Και εδώ είναι ακριβώς που οι τεχνικοί «σήκωσαν τα χέρια» στο ερώτημα του κατά πόσον τα στελέχη, δηλαδή το εξειδικευμένο προσωπικό κατά περίπτωση, που λειτουργούν τα συστήματα διασφαλίζουν ή μπορεί να διασφαλίσουν τα «στεγανά». Το ερώτημα προς ώρας παραμένει αναπάντητο όπως αναπάντητο παραμένει και το ερώτημα μέχρι ποίου βαθμού θα επεκταθούν οι τεχνολογίες της πληροφορικής στις ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Πάντως στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων η πληροφορική έχει κάνει «θαύματα» καθώς η καθημερινή συλλογή στοιχείων από τους στόλους , των χρόνων εξυπηρέτησης των λιμένων, τους κοστολογίου των προσεγγίσεων κλπ, έχει προσφέρει στην επίτευξη οικονομίας κλίμακας με ότι αυτό συνεπάγεται.

Μάλιστα στην παρούσα φάση και με στόχο τη βελτίωση της εικόνας των ναυτιλιακών εταιριών έναντι του πελατειακού τους δυναμικού προωθείται η συνεργασία συστημάτων πληροφορικής των λιμένων με των εταιριών ώστε να ελαχιστοποιηθούν κατά το δυνατόν αστοχίες στα σέρβις που εκτός του χρόνου στοιχίζουν και σε χρήμα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter