Κίνεζοι έτοιμοι για «αγορές» σε... Γερμανικά λιμάνια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2015 20:00
Το γύρο του διαδικτύου κάνει η είδηση ότι οι Κινέζοι (SIP) είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν μερίδια- τοποθετηθούν σε Γερμανικά λιμάνια στο πλαίσιο μίας γενικότερης στρατηγικής για τη σύνδεση Κίνας και Γερμανίας εν όψει και της πλήρους ενεργοποίησης του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού». Να σημειωθεί ότι στις αποτυπώσεις χαρτών που αναφέρονται στον ευρισκόμενο σε ανάπτυξη «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» απεικονίζονται «συνδέσεις» του λιμένα του Πειραιά με Γερμανικά λιμάνια μείζονος σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο και οι οποίες μελλοντικά θα εξυπηρετηθούν από σιδηροδρομικές διασυνδέσεις.
Επισημαίνεται ότι το τελευταίο διάστημα η Κίνα σε τοπικό επίπεδο «θωρακίζει» τα μεγάλα λιμάνια της με σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ είναι γνωστό ότι με Κινεζικές επενδύσεις στα Βαλκάνια συμβαίνει κοσμογονία εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης σιδηροδρομικών αξόνων που διασυνδέουν στρατηγικής σημασίας λιμάνια της Βαλκανικής.
Σε ελληνικό επίπεδο η γνωστοποίηση της τελευταίως υποβληθείσας «ελληνικής πρότασης» προς τους δανειστές όπου συμπεριλαμβάνονται οι ιδιωτικοποιήσεις των δέκα ελληνικών λιμανιών αλλά και των σιδηροδρομικών υποδομών και οργανισμών δημιουργεί νέα δεδομένα καθώς για το διεθνές εμπόριο η πρόσβαση στο Αιγαίο είναι κάτι παραπάνω από στρατηγικής σημασίας όπως και η διασύνδεση της Β. Θάλασσας με το Αιγαίο και για λόγους που έχουν εξαντλητικά παρουσιαστεί από την σχετική ειδησεογραφία του theseanation.
Σε αυτό το σκηνικό Δούναβης και μελλοντική αξιοποίηση του Αξιού επίσης αποτελούν στοιχεία που εστιάζει το παγκόσμιο πολιτικό, οικονομικό-πολιτικό και γεο-στρατηγικό ενδιαφέρον δεδομένου ότι λιμάνια και σιδηρόδρομοι δημιουργούν στην ευρύτερη περιοχή το «ιερό δισκοπότηρο» της ΕΕ η πολιτική της οποίας πρεσβεύει συνδυασμένες μεταφορές με σιδηροδρομικές διασυνδέσεις ποτάμιων και θαλάσσιων λιμένων.