Συνδυασμένες μεταφορές: Τα καύσιμα διατηρούν ρευστό το τοπίο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015 07:07
Ρευστό παραμένει το σκηνικό, όσον αφορά τις συνδυασμένες μεταφορές καθώς οι πολιτικές που αφορούν τα καθαρά καύσιμα και τους αέριους ρύπους που εκπέμπονται από τα πλοία δημιουργούν νέα δεδομένα τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε αγγλικό κανάλι, Βόρεια Θάλασσα, Βαλτική, αλλά και σε λιμάνια της Β. Αμερικής οι κανονισμοί για ραφιναρισμένα καύσιμα, και μειωμένες εκπομπές αερίων από πλοία, δημιουργούν τάσεις μια εκ των οποίων καταγράφηκε πρόσφατα όταν δύο γνωστές εταιρείες διέκοψαν τα παρεχόμενα σέρβις τους μεταξύ λιμένων της Β. Θάλασσας και της Βαλτικής με νοτιο-ευρωπαϊκά μεσογειακά λιμάνια.
Οι συζητήσεις για το κόστος των καυσίμων ελέω της παγκόσμιας διαμόρφωσης των τιμών των πετρελαιοειδών αλλά και εκείνης για τα ποιοτικά καύσιμα και το επιπρόσθετο κόστος τους μέχρι να τελεσιδικήσουν φαίνεται ότι θα οδηγήσουν και σε άλλες επιλογές.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών οι τάσεις αυτές άρχισαν να διαφαίνονται καθώς τα βορειο-ευρωπαϊκά λιμάνια «αιφνιδίως» το τελευταίο διάστημα έχουν αποδυθεί σε αγώνα ενημέρωσης των πελατών τους για τις ποτάμιες διασυνδέσεις τους, τις άριστες σιδηροδρομικές καλύψεις τους αλλά και τους συνδυασμούς που μπορούν να γίνουν, γεγονός που οδηγεί σε πρώτη σκέψη ότι οι περιβαλλοντικές πολιτικές ενδεχομένως να δημιουργούν πρόβλημα, το οποίο αντισταθμίζεται με άλλες λύσεις συνδυασμένων μεταφορών, μέχρις ότου οι πολιτικές αυτές ισχύσουν και για άλλα ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά λιμάνια του νότου.
Να θυμίσουμε ότι τα λιμάνια με μέτωπο στη Μεσόγειο προς ώρας δε βαρύνονται με περιβαλλοντικές πολιτικές ανάλογες εκείνων των βορείων με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται σε ένα ανταγωνισμό που γίνεται καθώς στο διεθνές εμπόριο προτιμητέα είναι και η συντομότερη οδός για τη διανομή και διασπορά των εμπορευμάτων.
Είναι προφανές ότι τα λιμάνια με μεσογειακό πρόσωπο αυτή τη ώρα έχουν το πλεονέκτημα καθώς δεν έχει σταμπιλαριστεί το θέμα του κόστους των καυσίμων δηλαδή του παράγοντα εκείνου που εξακολουθεί να προκαλεί προβληματισμό στα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών.