Γερμανο-Ολλανδική «μάχη» για… εμπορευματοκιβώτια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014 10:51
Ο πόλεμος καλά κρατεί εκεί στα λιμάνια της Β. Ευρώπης όπου τα στατιστικά και άλλα νούμερα που εμφανίζουν τη δυναμική του κάθε λιμένα στη διεκδίκηση διαρκώς μεγαλύτερων μεριδίων των διεθνών εμπορευματικών ροών.
Πρόσφατα σχετικά το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο λιμάνι του Αμβούργου, στο οποίο και εξελίσσονται βελτιωτικές παρεμβάσεις στις υποδομές του, εκατέρωθεν του καναλιού. Τα στοιχεία μάλιστα εμφάνισαν μείωση της «απόστασης» από τα «κατώφλια» κίνησης του Ολλανδικού Ρότερνταμ το πρώτο τετράμηνο του έτους.
Ανεξάρτητα των στατιστικών και άλλων στοιχείων στα βόρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης «μαίνεται» και ο πόλεμος των logistics με τα λιμάνια να «προμοτάρουν» τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών με το συνδυασμό «πλοίο- τραίνο» να κερδίζει άλλες επιλογές. Γεγονός που δίνει προβάδισμα σε λιμάνια που διαθέτουν άριστη σιδηροδρομική κάλυψη για εμπορικούς συρμούς. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι σε όλο τους το φάσμα οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι την τελευταία δεκαετία έχουν επενδύσει πολύ στην υπόθεση του προαναφερθέντος συνδυασμού (πλοίο- τραίνο) καθώς υπάρχει εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και με τα logistics από σιδηροδρομικά κέντρα κόμβους να διαχέουν τα εμπορεύματα σε ελάχιστους χρόνους με φορτηγά οχήματα.
Στον αντίποδα Ισπανικά, Γαλλικά και Ιταλικά λιμάνια με «πρόσωπο» στη Μεσόγειο την τελευταία πενταετία έχουν προωθήσει τις μεταξύ τους «σιδηροδρομικές σχέσεις» ενώ γνωστές είναι και οι προσπάθειες δρομολόγησης υπερταχέων εμπορικών συρμών με προφανή στόχο να καλύψουν το «κενό» σε σύγκριση με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.