Κυρ05192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΛΙΜΑΝΙΑ

Λιμάνι Tianjin: Κανένα πρόβλημα για την MSC από τη μεγάλη έκρηξη

explosive pointΚανένα πρόβλημα δεν αντιμετωπίζει το τέρμιναλ που χρησιμοποιεί η MSC στο λιμάνι του Tianjin τμήμα του οποίου εμφανίζει εικόνα βιβλικής καταστροφής μετά την γιγαντιαίων διαστάσεων έκρηξη που σημειώθηκε πρόσφατα από την οποία τουλάχιστον πενήντα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και περισσότεροι από επτακόσιοι τραυματίστηκαν.

ΟΛΠ: Ανακοίνωση

olp 665tΜε αφορμή δημοσίευμα στον ημερήσιο τύπο για το θέμα της φορολογικής ενημερότητας του ΟΛΠ Α.Ε., η Διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. σημειώνει ότι χωρίς ο Οργανισμός να έχει καμία οφειλή προς τους όμορους Δήμους οι τελευταίοι έχουν αποστείλει ενημερωτικά σημειώματα περί του αντιθέτου προς τη ΔΟΥ ΦΑΕ Πειραιά, με αποτέλεσμα να έχει δεσμευθεί η φορολογική ενημερότητα.

ΤΑΙΠΕΔ: Τον Οκτώβριο δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ

olpcoscoΤις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (ΕΕΕΣΣΤΥ ΑΕ) ξεκίνησε το ΤΑΙΠΕΔ. Σε ανακοίνωση του σήμερα Πέμπτη 13 Αυγούστου αναφέρει ότι όρισε καταληκτικές ημερομηνίες για υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τις προαναφερόμενες τέσσερις εταιρείες.

Σε δυο εβδομάδες ανακοινώνονται οι ημερομηνίες των διαγωνισμών ΟΛΠ και ΟΛΘ

olthΠροσεχώς και εντός δύο εβδομάδων αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες, να ανακοινωθούν από κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ οι ημερομηνίες για τους διαγωνισμούς που αφορούν την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, ενώ έως τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών των δύο λιμανιών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, αναφέρει το ΑΠΕ.

Στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων για το θέμα, εκτίμησε ότι εκτός της διαδικασίας που θα ακολουθεί για τα λιμάνια, οι δεσμευτικές προσφορές και για τις επιχειρήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, αναμένεται να έχουν υποβληθεί έως τέλος Δεκεμβρίου.

Έως τέλος Σεπτεμβρίου και πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών αρχικά του 51% του λιμανιού του Πειραιά από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, (COSCO, AMP TERMINALS MAERSK, ICTSI), θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί - σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα - και το σχέδιο νόμου που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ Α.Ε.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, που θα πρέπει να περάσει από τη βουλή, θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών ενώ θα αφαιρεθούν από τον οργανισμό λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.

Παράλληλα θα δημιουργηθεί μια αρχή λιμένος (port authority) που θα ασκεί διοίκηση και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.

Ο ΟΛΠ θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα όπως αυτή τη στιγμή ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) θυγατρική της COSCO.

Οι δεσμευτικές προσφορές των τριών υποψηφίων επενδυτών όταν υποβληθούν θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ.

Ανάλογα με τις επενδύσεις που θα γίνουν στον ΟΛΠ από το νέο επενδυτή στη συνέχεια θα διατεθεί επιπλέον ποσοστό μέχρι και το 67% συνολικά της επιχείρησης.

Σημειώνεται ότι οχτώ επενδυτικά σχήματα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Πρόκειται για τις εταιρείες:

1. APM Terminals, B.V.
2. Deutsche Invest Equity Partners, GmbH
3. Duferco Participations Holding S.A.
4. International Container Terminal Services, Inc
5. Mitsui & Co., Ltd.
6. P&O Steam Navigation Company (DP World)
7. Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.

Πότε θα δοθεί από τον Δρίτσα, το παραλιακό μέτωπο στην κοινωνία των Πατρών.

paraliakometopopatrasΑνακοίνωση εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας, με την οποία διασαφηνίζεται τι θα πράξει ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρής Δρίτσας με το παραλιακό μέτωπο των Πατρών. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μετά τη ραδιοφωνική συνέντευξη, που παραχώρησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, στο ρ/σ «Στο Κόκκινο 107,7 Πάτρα» την Πέμπτη 8 Αυγούστου, διάφορα δημοσιεύματα ή αναρτήσεις σε ιστοσελίδες, καθιστούν αναγκαία την αποσαφήνιση των απαντήσεων που ο Υπουργός πράγματι έδωσε, σχετικά με την οριστική παραχώρηση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, στην τοπική κοινωνία.

Αποσαφηνίζεται, τονίζεται στην ανακοίνωση, ότι τηρούνται απολύτως -με μια μικρή καθυστέρηση λόγω των πρόσφατων πολιτικών εξελίξεων- όσα ο Υπουργός εξήγγειλε κατά την επίσκεψή του στην Πάτρα στις 13 Ιουνίου, με αφορμή το 3ο Συνέδριο της εφημερίδας «Πελοπόννησος». Δηλαδή:

-Ετοιμάστηκε ήδη από την ομάδα νομικών, το κείμενο της πρότασης για προγραμματική σύμβαση Οργανισμού Λιμένα Πάτρας (Ο.Λ.Πα.) και Δήμου Πατρέων.

-Το κείμενο αυτό, θα εγκριθεί από το γραφείο του Υπουργού και το γραφείο του Πρωθυπουργού, τις επόμενες μέρες.

-Αμέσως μετά, θα παραδοθεί στο Δήμαρχο και στη Δημοτική Αρχή Πατρέων, όπως και στην Επιτροπή, για έκφραση γνώμης, διαβούλευση και τελική συμφωνία.

-Μετά το πέρας και αυτής της φάσης, θα δρομολογηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες υλοποίησης του προαναγγελθέντος σχεδίου.

Όλα αυτά, σημαίνουν ότι καμία αλλαγή δεν έχει επέλθει, κανένα νέο δεδομένο δεν έχει προστεθεί και το σχέδιο εξελίσσεται, όπως ακριβώς είχε εξαγγελθεί, με τη σύμφωνη -ως προς τη διαδικασία- γνώμη όλων, καταλήγει η ανακοίνωση.

Στο «παιχνίδι» Ασίας - Ευρώπης και η Ινδία με το Project Mausam

Container 00Το «αντίπαλο δέος» επιχειρεί η Ινδία απέναντι στις λιμενικές και άλλες Κινεζικών συμφερόντων επενδύσεις σε λιμάνια και όχι μόνο η Ινδία.

Σουέζ: Νέα δεδομένα για την Ελλάδα με τη διέλευση μεγαλύτερων φορτίων

container 00924Νέα δεδομένα και προοπτικές δημιουργούνται για την Ελλάδα με τη λειτουργία της νέας διώρυγας του Σουέζ, μήκους 172 χιλιομέτρων, που θα επιτρέπει την ημερήσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με πλοία στην Ευρώπη σε γρηγορότερο χρόνο.

«Στρώνουν μαχαιροπίρουνα» τα… λιμάνια της Μεσόγειου λόγω Σουέζ

container 0968Η δεύτερη παράλληλη διώρυγα του Σουέζ άνοιξε επίσημα από σήμερα αλλά η είδηση δεν είναι εκεί. Πλέον. Η είδηση- συμπέρασμα εξάγεται από τις δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών μεγάλων ναυτιλιακών επιχειρήσεων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που κλήθηκαν να σχολιάσουν τις «επιπτώσεις» από την θέση σε λειτουργία του δεύτερου παράλληλου καναλιού του Σουέζ.

Επαναληπτικό διαγωνισμό για την πλωτή δεξαμενή προκήρυξε ο ΟΛΠ

olp 65Το δεύτερο επαναληπτικό δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια υλικών και των απαιτούμενων εργασιών επισκευής και συντήρησης της Πλωτής Δεξαμενής «ΠΕΙΡΑΙΑΣ-Ι» (15.000 Τα) προκήρυξε ο ΟΛΠ στο πλαίσιο της πενταετούς επιθεώρησης της, προϋπολογισμού δαπάνης 1.866.500,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Ένα γράφημα για «εξειδικευμένα μάτια»

infographic ports of call"Μια εικόνα χίλιες λέξεις". Αλλά το γράφημα που δημοσιοποίησε ο Dr. Theo Notteboom από το «Port Economics» δείχνει με ιδιαίτερη σαφήνεια απευθυνόμενο στους ειδικούς αναλυτές και τα υψηλόβαθμα στελέχη λιμένων τι ακριβώς συμβαίνει με τα βόρεια λιμάνια της ΕΕ.

Προ διλήμματος Αμερικανικά λιμάνια

houston port 12Συνασπιζόμαστε ή βάζουμε λουκέτο. Προ ενός τέτοιου διλήμματος βρίσκονται Αμερικανικά λιμάνια δεδομένων των εξελίξεων στις μεγάλες γραμμές Ασίας-Ευρώπης-ΗΠΑ και των νέων δεδομένων από τις αναβαθμισμένες λειτουργίες των διωρύγων του Σουέζ και σύντομα του Παναμά.

“Ξεσκονίζουν” τις συμβάσεις για τον Προβλήτα Ι στο λιμάνι του Πειραιά

olp 087Στο «μικροσκόπιο» της Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης θα μπουν οι φάκελοι και οι συμβάσεις που αφορούν την κατασκευή του Προβλήτα Ι του Σταθμoύ Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και του μηχανολογικού του εξοπλισμού κατόπιν σχετικού εγγράφου της που κοινοποίησε στην Εισαγγελία Πειραιά.

Λιμάνι Πειραιά :Εκπτώσεις για «παγιδευμένα» εμπορεύματα επέτυχε το ΕΒΕΠ

olp 54fnnΤο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, με μία σειρά επιστολών και προσωπικών παρεμβάσεων του Προέδρου, κ. Β. Κορκίδη, ζήτησε εγκαίρως τη διευκόλυνση των εμπορικών επιχειρήσεων από την έναρξη εφαρμογής των "capital controls" έως και σήμερα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter