Κρουαζιέρα: Θα «βρέξει» επιβάτες στη Μεσόγειο το 2026
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 02 Σεπτεμβρίου 2024 13:35
Η Μεσόγειος και οι προορισμοί της για τον τομέα της κρουαζιέρας ήταν είναι και θα είναι μέσα στις πρώτες επιλογές των εταιριών που δρομολογούν πλοία τους στην Μεσόγειο.
Τα πρώτα στοιχεία προγραμμάτων για το 2026 δεν αφήνουν περιθώρια παρανοήσεων για τους στόχους των εταιριών που δίπλα στους γνωστούς και ιδιαίτερα δημοφιλείς προορισμούς έρχονται να προσθέσουν νέους με βάση τα αποτελέσματα «εσωτερικών δημοσκοπήσεων» που διεξήγαγαν μεταξύ των επιβατών τους. Με την Ανατολική Μεσόγειο να παραμένει εκτός λόγω της συνεχόμενης γεωπολιτικής αστάθειας οι προορισμοί σε Αιγαίο και Ιόνιο φαίνεται να είναι και οι «τερματικοί» για την ευρύτερη περιοχή με την Ελλάδα και την Τουρκία να παραμένουν στις πρώτες θέσεις της λίστας των προτιμήσεων. Χαρακτηριστικό του σκηνικού που διαμορφώνεται είναι ότι ήδη η Holland America Line με το Oosterdam, το Carnival Legend της Carnival και η Norwegian Cruise Line με τα Norwegian Viva, Norwegian Epic, Norwegian Dawn, Norwegian Gem και Norwegian Pearl θα αυξήσουν σημαντικότατα τον αριθμό των επιβατών καθώς όλα τα κρουαζιερόπλοια έχουν μεγάλες μεταφορικές ικανότητες ενω και άλλες εταιρίες ετοιμάζονται να ανακοινώσουν τους προγραμματισμούς τους. Την ίδια στιγμή σε δημοφιλείς προορισμούς ο προβληματισμός για τον υπερ-τουρισμό καλά κρατεί με τα τέλη που έχουν επιβληθεί, αρχής γενομένης από την Βενετία, να μην φαίνονται ικανά να ανασχέσουν τις μαζικές επισκέψεις επιβατών κρουαζιερόπλοιων ούτε βέβαια και οι αποφάσεις τοπικών αρχών να απομακρύνουν τα κρουαζιερόπλοια από τα κέντρα των πόλεων όπως στην Ολλανδία και την Βενετία. Κύκλοι που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα εκ των έσω έχουν εστιάσει στο ρόλο των tour operators που φαίνεται να «κρατούν και τα κλειδιά» στην διαμόρφωση των ροών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι τελευταίοι φαίνεται ότι έχουν ενσωματώσει στα «πακέτα» τους τις έξτρα χρεώσεις οι οποίες αναλογικά ανά επιβάτη είναι «απειροελάχιστες» και ίσως και μικρότερες από τα “pour boire” που συνήθως «απολαμβάνουν» τα πληρώματα κατά την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Και το τελευταίο τσολιαδάκι...
Από τα μέχρι στιγμής καταγεγραμμένα στις αιτίες προβληματισμού για τον υπερτουρισμό δεν είναι τόσο ο όγκος των επιβατών που «προγραμματισμένα» κατέρχονται από τα κρουαζιερόπλοια σε διάφορους προορισμούς που «πήζουν» από κόσμο, όσο το γεγονός ότι στην συντριπτική πλειοψηφία τους δεν αγοράζουν τίποτα ή σχεδόν τίποτα από τους προορισμούς αυτούς με τον εμπορικό κόσμο να εμφανίζεται δυσαρεστημένος, παρά το γεγονός ότι έχει υπολογιστεί τι «αφήνει» στην τοπική οικονομία ο κάθε επιβάτης. Είναι προφανές και στην περίπτωση αυτή ότι οι tour operators έχουν ήδη καλύψει κάθε ενδεχόμενο αγορών, μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, ενώ ρόλο στην διαμόρφωση της αγοραστικής διάθεσης διαδραματίζουν και τα εντός των κρουαζιερόπλοιων καταστήματα. Το γεγονός αυτό πάντως έχει συμβάλει στην διαμόρφωση όχι και τόσο καλού κλίματος για ένα τομέα που στο πρόσφατο παρελθόν συνέβαλε τα μέγιστα στις τοπικές οικονομίες. Ωστόσο παρά το κλίμα που έχει διαμορφωθεί φορείς που εκφράζουν τον τομέα της κρουαζιέρας έχουν καταθέσει προτάσεις για την διαχείριση της «κρίσης».
Και οι υποδομές
Στο παιχνίδι των εντυπώσεων αλλά και των προστριβών έχει έρθει να προστεθεί και το ζήτημα των λιμενικών υποδομών. Με τα πλοία του τομέα να γιγαντώνονται σε μεγέθη και μεταφορικές ικανότητες επιβατών, πλην ελαχίστων περιπτώσεων σε δημοφιλείς προορισμούς της Μεσογείου, οι λιμενικές υποδομές πλέον δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του συγκεκριμένου στόλου γεγονός που προσθέτει στον γενικότερο προβληματισμό. Η λογική του Couleur Locale και της διατήρησής του σε πολλά δημοφιλή λιμάνια νησιωτικά και μη φαίνεται πως έχει ξεπεραστεί επίσης από την κυριαρχούσα λογική της ασφαλούς αποεπιβίβασης, της εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας και του ISPS.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.