Πεμ11212024

Last updateΠεμ, 21 Νοε 2024 6pm

Το EU ETS επηρεάζει και την κρουαζιέρα

0celebrrity

Αλλαγές στις ρότες των κρουαζιερόπλοιων, μικρότερες ταχύτητες και συχνότερες προσεγγίσεις σε λιμάνια αλλά και αυξήσεις στις τιμές των "πακέτων" «βλέπουν» αναλυτές του τομέα της κρουαζιέρας που έχουν εστιάσει στα «απόνερα» που θα δημιουργήσει η εφαρμογή του EU ETS το οποίο επηρεάζει και τους άλλου κλάδους της φορτηγού ναυτιλία.
Το EU ETS, το οποίο πρόκειται να εφαρμοστεί σταδιακά σε περίοδο τριών ετών από το 2024, θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόσθετο κόστος που σχετίζεται με τα καύσιμα για την ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας ύψους έως και 600 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως μόλις εφαρμοστεί πλήρως το 2026, με βάση την πρόσφατη τιμή άνθρακα περίπου 100 ευρώ ανά τόνο CO2
Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την κερδοφορία σε μια εποχή που η αγορά κρουαζιέρας επιστρέφει μετά τη δραματική επιβράδυνση της δραστηριότητας που προκλήθηκε από την πανδημία του κορονοϊού δεδομένου ότι το υψηλότερο κόστος θα μπορούσε να μετακυλιστεί στους επιβάτες σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων ή μειωμένες εκπτώσεις.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας που εκμεταλλεύονται πλοία άνω των 5.000 κόρων ολικής χωρητικότητας θα υποχρεούνται να παραδίδουν δικαιώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUA) με βάση τις ετήσιες εκπομπές τους που αναφέρονται στο πλαίσιο του καθεστώτος MRV της ΕΕ.
Σύμφωνα με πρόταση που πρόκειται να επικυρωθεί από την ΕΕ αργότερα φέτος, οι εταιρείες αυτές θα είναι αρχικά υπεύθυνες για το 40% των εκπομπών CO2 το 2024, που θα αυξηθούν σε 70% το 2025 και 100% το 2026, όταν δύο άλλα αέρια θερμοκηπίου που εκπέμπονται από πλοία – μεθάνιο και υποξείδιο του αζώτου – θα συμπεριληφθούν επίσης στο EU ETS.
Μόλις εφαρμοστεί πλήρως, το 100% των εκπομπών από πλόες και ελιμενισμούς εντός της ΕΕ/του ΕΟΧ και το 50% των εκπομπών από πλόες προς ή από την ΕΕ/τον ΕΟΧ θα υπόκεινται στο EU ETS .
Ο Διευθυντής Περιβάλλοντος της DNV, Eirik Nyhus, αναμένει αλλαγές στα δρομολόγια κρουαζιέρας στην Ευρώπη, με ίσως λιγότερους προορισμούς και μειωμένες αποστάσεις πλεύσης για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων, αντικατοπτρίζοντας την τρέχουσα τάση της βιομηχανίας προς κρουαζιέρες χαμηλών χιλιομέτρων ως απάντηση στις υψηλές τιμές των καυσίμων που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ωστόσο οι περισσότερες εταιρίες του τομέα της κρουαζιέρας έχουν ήδη προωθήσει στις αγορές προγράμματα για το προσεχές έτος γεγονός που εκ των πραγμάτων αποκλείει δραματικές αλλαγές στα προγράμματα προσεγγίσεων εκτός βέβαια απρόοπτων καταστάσεων ανάλογων με εκείνες που δημιούργησε η πανδημία. Κατά πάσα πιθανότητα οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι τα επιπρόσθετα κόστη θα μετακυλήσουν στους επιβάτες κατά αναλογία με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

*φωτό αρχείου

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter