Αντιδράσεων συνέχεια για τα κρουαζιερόπλοια…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 01 Ιουλίου 2025 07:58

Αντιδράσεων συνέχεια για τα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν σε δημοφιλείς προορισμούς αποεπιβιβάζοντας ταυτόχρονα χιλιάδες επιβάτες δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας.
Μετά τη Βενετία, το Κότορ, την Ολλανδία ( Άμστερνταμ – Ρότερνταμ), τη Βαρκελώνη και την Ελλάδα που επέβαλε τέλος ανά επιβάτη σε Μύκονο και Σαντορίνη, στον κατάλογο των αντιδράσεων ήρθε να προστεθεί και η Γαλλία. Οι προσπάθειες για τον έλεγχο των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων κατά μήκος της Γαλλικής Ριβιέρας συνεχίζονται με την πόλη των Καννών να ανακοινώνει ότι θα εφαρμόσει νέους περιορισμούς στο τέλος του έτους. Ακολουθεί μια παρόμοια προσπάθεια της Νίκαιας και της Villefranche, η οποία είχε ως στόχο να αναγκάσει τα μεγάλα πλοία να μετακινηθούν στις Κάννες ή ενδεχομένως στη Μασσαλία, και την ευρύτερη τάση των μεγάλων προορισμών να σταματήσουν τον υπερτουρισμό.
Το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε στις 27 Ιουνίου να υιοθετήσει νέους κανονισμούς που περιορίζουν το μέγεθος των κρουαζιερόπλοιων σε μέγιστη χωρητικότητα 1.000 επιβατών από την 1η Ιανουαρίου 2026. Επιπλέον, επιβάλλει ανώτατο όριο 6.000 επιβατών κρουαζιέρας ημερησίως που φθάνουν στην πόλη και μετατοπίζουν το αγκυροβόλιο για μεγάλα κρουαζιερόπλοια πιο έξω στη θάλασσα και μακριά από τις παραλίες και τον διάσημο όρμο. Τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να αποβιβάζουν τους επιβάτες τους στην ξηρά, κάτι που έχει ήδη γίνει επειδή δεν υπάρχουν αποβάθρες για τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στη Ριβιέρα.
Η Νίκαια ξεκίνησε μια παρόμοια προσπάθεια μετά από πολλαπλές διαμαρτυρίες από περιβαλλοντικές και άλλες ομάδες. Ο δήμαρχος της Νίκαιας πρότεινε στις αρχές του έτους την πλήρη απαγόρευση των κρουαζιερόπλοιων. Η Nice και η Villefranche κατέληξαν σε συμβιβασμό που τίθεται σε ισχύ σήμερα 1η Ιουλίου, ο οποίος απαιτεί να επιτραπεί στα κρουαζιερόπλοια με έως και 2.500 επιβάτες να αγκυροβολήσουν στον κόλπο και να αποβιβάζουν επιβάτες στην ξηρά. Μόνο κρουαζιερόπλοια με λιγότερους από 450 επιβάτες επιτρέπονται στη Νίκαια και την περιορίζουν σε ένα πλοίο την ημέρα. Ο στόχος ήταν να μετακινηθούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια στις Κάννες ή πιο μακριά στην ακτογραμμή. Η Μασσαλία απέχει περίπου δύο ώρες με το αυτοκίνητο δυτικά της Ριβιέρας.
Η Γαλλία είναι ένας δημοφιλής κρουαζιέρα και τουριστικός προορισμός. Πέρυσι, αναφέρθηκε ότι έλαβε πάνω από 100 εκατομμύρια επισκέπτες. Η ανάπτυξη του τουρισμού και ο μεγάλος αριθμός επιβατών στα νέα μεγάλα κρουαζιερόπλοια δημιουργούν ανησυχίες σε πολλές πόλεις και λιμάνια.
Η CLIA φαίνεται πως έχει να αντιμετωπίσει ένα διογκούμενο κύμα αντιδράσεων δεδομένου ότι ανάλογες αποφάσεις κατά τους υπερτουρισμού των κρουαζιερόπλοιων έχουν καταγραφεί και σε δημοφιλείς προορισμούς της Αλάσκα, και όχι μόνο. Τοπικοί φορείς έχουν επισημάνει στις περισσότερες των περιπτώσεων ότι οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων ελάχιστα συνεισφέρουν στις τοπικές οικονομίες γεγονός που είναι αντιστρόφως ανάλογο του αριθμού των αποεπιβιβαζόμενων αλλά και εκείνων που συνεισφέρουν άλλοι, εκτός κρουαζιερόπλοιων, οι τουρίστες που βρίσκονται σε αυτούς τους προορισμούς.
Από τα μέχρι ώρας γνωστά στοιχεία ο επαναπροσδιρισμός των ωρών κατάπλου αι απόπλου των κρουαζιερόπλοιων δεν φαίνεται να αποδίδει καθώς οι εταιρίες που διαχειρίζονται στόλους κρουαζιερόπλοιων έχουν να «αντιμετωπίσουν» τις διαθέσεις του πελατειακούς τους δυναμικού αλλά κυρίως των tour operators που «κλείνουν» τα πακέτα διακοπών σε κρουαζιερόπλοια.