Παρ01242025

Last updateΠαρ, 24 Ιαν 2025 6am

Κρουαζιέρα: Πληθαίνουν οι αντιδράσεις για τον υπερτουρισμό

0Μασσαλία

Ο δήμαρχος της Νίκαιας της Γαλλίας, ενός δημοφιλούς τουριστικού προορισμού κατά μήκος των Γαλλικών ακτών ζητά την απαγόρευση των κρουαζιερόπλοιων στη Γαλλική Ριβιέρα, προσχώρησε στον αυξανόμενο αριθμό προορισμών που ζητούν περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια. Ανέφερε τα γνωστά πλέον παράπονα για υπερτουρισμό και ρύπανση, ενώ πρότεινε την απαγόρευση από αυτό το καλοκαίρι για να σταματήσει τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια να αγκυροβολούν στον γραφικό κόλπο μεταξύ Νίκαιας και Βιλφράνς, γνωστό εδώ και καιρό ως προορισμό για τους πλούσιους και διάσημους. «Οι κρουαζιέρες που ρυπαίνουν και απορρίπτουν την "χαμηλού κόστους πελατεία" τους που δεν καταναλώνουν τίποτα, αλλά αφήνουν πίσω τα απόβλητά τους, δεν έχουν θέση μαζί μας», δήλωσε ο Δήμαρχος Christian Estrosi. Ήδη γνωστός για την κριτική του στη βιομηχανία κρουαζιέρας, ο δήμαρχος είπε απλώς ότι «η Νίκαια δεν θέλει πλέον "κρουαζιέρες χαμηλού κόστους", να σταματούν στο λιμάνι της.
Ο Estrosi δεν ζητά από τα κρουαζιερόπλοια να σταματήσουν να επισκέπτονται την περιοχή αλλά ζητά απαγόρευση κρουαζιερόπλοιων στη Γαλλική Ριβιέρα μόνο στο μικρό τμήμα της ακτής του. Πρότεινε ότι τα πλοία θα μπορούσαν να προχωρήσουν στις Κάννες, οι οποίες έχουν ήδη πάνω από δύο φορές τον αριθμό των ετήσιων προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων. Το μεγάλο εμπορικό λιμάνι στη Μασσαλία θα ήταν επίσης μια πιθανότητα, αλλά είναι περίπου δύο ώρες σε απόσταση οδήγησης προς τα δυτικά από τις Κάννες, τη Νίκαια και τη Villefranche.
Οι δηλώσεις Estrosi προκάλεσαν την έκπληξη της CLIA που παρακολουθεί τις αντιδράσεις για τον υπερτουρισμό που αποδίδεται στα κρουαζιερόπλοια. Δεν είναι η πρώτη προσπάθεια περιορισμού των κρουαζιερόπλοιων κατά μήκος των μεσογειακών ακτών της Γαλλίας. Η ομάδα Stop Croisières, η οποία αυτοαποκαλείται περιβαλλοντολόγος, πραγματοποιεί διαμαρτυρίες. Η ομάδα χρησιμοποίησε τακτικές της Greenpeace πηγαίνοντας σε μικρά σκάφη για να εμποδίσει την άφιξη κρουαζιερόπλοιων. Οι υποστηρικτές επισημαίνουν τον αντίκτυπο στη Βενετία της Ιταλίας, αφού η πόλη αναγκάστηκε να απαγορεύσει τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Ευρωπαϊκές πόλεις από το Άμστερνταμ έως τη Βαρκελώνη έχουν επίσης προτείνει τη μετακίνηση των αποβάθρων κρουαζιερόπλοιων από το κέντρο της πόλης.
Ο Πειραιάς
Χθες στο πλαίσιο συνάντησης στο Ε.Β.Ε.Π. η Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), Julie Green συζήτησε το οικονομικό αποτύπωμα της κρουαζιέρας στο οικονομικό γίγνεσθαι του Πειραιά με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Βασίλη Κορκίδη, και τον πρόεδρο του ΠΣΕΠΕ, Νικόλαο Μαυρίκο. Επίκεντρο της συζήτησης, οι τροφοεφοδιασμοί των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και σε άλλα ελληνικά λιμάνια, όπου καταπλέουν κρουαζιερόπλοια, καθώς επίσης και το φάσμα των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών που αναπτύσσονται από μία πλειάδα επιχειρήσεων που λειτουργούν και προσφέρουν υπηρεσίες, τόσο στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, όσο και στις δύο μεγάλες ναυπηγικές μονάδες του Κόλπου της Ελευσίνας.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η κα Green έγινε αποδέκτης του προβληματισμού που διακατέχει τις παραγωγικές τάξεις καθώς οι τροφοεφοδιασμοί των κρουαζιερόπλοιων γίνονται από Ιταλικές αλλά και άλλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται εκτός Ελλάδος αλλά στα όρια της Ε.Ε. γεγονός που δημιουργεί θέμα μείζονος σημασίας στο πεδίο του ανταγωνισμό που με τις ομοειδείς ελληνικές επιχειρήσεις.
Τέλη ανά επιβάτη
Η Νορβηγία συζητά έναν φόρο στον τουρισμό κρουαζιέρας ως το επόμενο βήμα στα σχέδιά της να εισαγάγει φόρο στον τουρισμό, σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο. Η Ισλανδία έχει αναφερθεί ως παράδειγμα, επιβάλλοντας φόρο 1.000 ισλανδικών κορωνών ανά διανυκτέρευση ανά επιβάτη κρουαζιέρας (περίπου 7,10 δολάρια), σύμφωνα με μια νορβηγική διαδικτυακή υπηρεσία επιχειρηματικών ειδήσεων. Η Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση ανέφερε ότι οι προσεγγίσεις κρουαζιέρας υπερτριπλασιάστηκαν από το 2010 έως το 2023, το πιο πρόσφατο έτος που αναφέρθηκε, το οποίο είδε 3.445 κλήσεις.
Ορισμένα κρουαζιερόπλοια ακυρώνουν τις προγραμματισμένες επισκέψεις τους στην Ισλανδία λόγω ενός νέου τέλους υποδομής που επέβαλε η κυβέρνηση. Με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025, η νέα νομοθεσία απαιτεί από τους επιβάτες κρουαζιέρας να πληρώνουν ημερήσιο τέλος 2.500 ISK (περίπου 18 δολάρια) κατά την επίσκεψή τους σε λιμάνι της χώρας.
Με λιμάνια όπως το Grundarfjörður και το Akureyri να βλέπουν σημαντικές ακυρώσεις, ο αριθμός των προσεγγίσεων κρουαζιέρας στην Ισλανδία αναμένεται να μειωθεί κατά 80 φέτος. Στα τέλη του 2024, η Cruise Iceland λέγεται ότι προειδοποίησε την τοπική κυβέρνηση για τις πιθανές επιπτώσεις της ξαφνικής επιβολής νέας νομοθεσίας για τα τέλη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter