Σαβ10262024

Last updateΠαρ, 25 Οκτ 2024 8pm

Υπό επανεξέταση (;) το τέλος στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων

0ipertoyrismos santorini

Υπό επανεξέταση φαίνεται ότι θα τεθεί το θέμα της αναγγελθείσας επιβολής τέλους από-επιβίβασης στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων που είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός υπό προϋποθέσεις.

Όλο το διάστημα που διέρρευσε από των ανακοινώσεων από το υπουργείο Τουρισμού σχετικά με το εν λόγω θέμα δεν υπήρξε καμία απολύτως εξέλιξη από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας, Εσωτερικών, Ναυτιλία και Τουρισμού. Ωστόσο η CLIA σε συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό έθεσε εκ νέου το θέμα για το οποίο ως γνωστόν είχε εκφράσει ενστάσεις και υποβάλει σχετικά ερωτήματα τα οποία όμως έμειναν «αναπάντητα» από τους αρμοδίους. Η CLIA μετά την συνάντηση με τον πρωθυπουργό εξέδωσε δήλωση στην οποία αναφέρονται τα ακόλουθα: «Η συνάντηση της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, υπογράμμισε την αμοιβαία δέσμευσή μας να συνεργαστούμε για τη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την ευκαιρία που είχαμε να συμμετάσχουμε σε μια εποικοδομητική συζήτηση για τον τρόπο της συνεργασίας μας, ως μέρος μιας ολιστικής προσέγγισης με στόχο τον υπεύθυνο τουρισμό, που θα βελτιώσει τόσο την εμπειρία των επισκεπτών όσο και των τοπικών κοινωνιών. Προσβλέπουμε στη συνέχιση του διαλόγου μας με τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας για τη διερεύνηση πρακτικών λύσεων στη διαχείριση του τουρισμού».
Είναι προφανές ότι από την συνάντηση της CLIA με τον πρωθυπουργό δρομολογήθηκαν εξελίξεις ως προς την εξεύρεση της «χρυσής τομής» η οποία δεν είναι άλλη από τον επανα-προγραμματισμό των κατάπλων των κρουαζιερόπλοιων σε Μύκονο και Σαντορίνη ώστε να μην από-επιβιβάζονται ταυτόχρονα περίπου 11.000 επιβάτες γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα το φαινόμενο του «υπερτουρισμού» στα δύο δημοφιλή νησιά. Ωστόσο το θέμα των κατάπλων των κρουαζιερόπλοιων είχε απασχολήσει και στο παρελθόν τις εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χωρίς, όπως οι «παροικούντες την Ακτή Μιαούλη» γνώστες της υπόθεσης, να έχει βρεθεί μία λύση. Η οποία τώρα κατά πάσα πιθανότητα μετακυλίεται στα επιτελεία των εταιριών που δρομολογούν κρουαζιερόπλοια σε ελληνικούς προορισμούς και δη στα νησιωτικά συγκροτήματα του Αιγαίου. Σαφώς η CLIA στην δήλωσή της σημειώνει ότι προσβλέπει στη συνέχιση του διαλόγου της με τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας για τη διερεύνηση πρακτικών λύσεων στη διαχείριση του τουρισμού αλλά είναι προφανές ότι η λύση σχετίζεται με τα ωράρια απόπλου και κατάπλου των κρουαζιερόπλοιων στα εν λόγω νησιά.
Πέραν των εκατέρωθεν καλών προθέσεων είναι πρόδηλο ότι τα επιτελεία των εταιριών που δρομολογούν κρουαζιερόπλοια στο Αιγαίο θα πρέπει να επανεξετάσουν τα χρονολόγια καθώς πέραν των προσεγγίσεων στα ελληνικά νησιά υπάρχουν προσεγγίσεις και στις Τουρκικές ακτές ενώ λόγο έχουν και οι tour operators οι οποίοι εκτός της προώθησης των πελάτων τους στις κρουαζιέρες καθορίζουν και τα προγράμματα των επισκέψεων σε αρχαιολογικούς χώρους, τις ειδικές εκδρομές, κ.λ.π., που μάλλον θα απαιτήσει χρόνο για την αναπροσαρμογή αν δεν υπάρξουν εντάσεις.
Είναι προφανές τέλος ότι αν βρεθεί η «χρυσή τομή» τα συναρμόδια υπουργεία θα επανεξετάσουν την όλη υπόθεση που «έμεινε ανοικτή» μετά την συνάντηση της CLIA με τον πρωθυπουργό. Να σημειωθεί ότι η επιβολή τέλους στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων που καταπλέουν σε δημοφιλείς προορισμούς της Αδριατικής ουδόλως ανέτρεψε την «πολυκοσμία» αφού τάχιστα οι tour operators «ενσωμάτωσαν» τις επιπρόσθετες χρεώσεις στα «πακέτα» του πελατειακούς τους δυναμικού με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter