Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μ. Δεληγιάννη: Η τάση για αύξηση του homeporting στην Ελλάδα απαιτεί διαρκή προσπάθεια προκειμένου να παγιωθεί

0maria deligiani 2021

Σε μία «ιδιάζουσα» χρονική συγκυρία για την κρουάζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο απαντήσεις για την άνοδο του Πειραιά στο homeporting, την πανδημία και την εμφάνιση της ευλογιάς των πιθήκων αλλά και τις Ελληνο-Τουρκικές σχέσεις έδωσε στο “theseanation.gr” η κ. Μαρία Δεληγιάννη, Γενική Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).


1. Η έλευση όλο και περισσότερων εταιριών στον Πειραιά για home port αποτελεί ένδειξη εμπιστοσύνης στην ελλαδική κρουαζιέρα ή είναι ένα γεγονός που συνδέεται με το άνοιγμα των εταιριών στην Ανατολική Μεσόγειο;
Η αύξηση του homeporting στην Ελλάδα είναι απόρροια και των δυο. Από τη μία είναι, πράγματι, ένδειξη εμπιστοσύνης και αποτέλεσμα της υποστηρικτικής στάσης της Ελλάδας καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας για την άμεση αλλά και ασφαλή επανεκκίνηση της κρουαζιέρας. Επίσης, βοήθησε η γρήγορη προσαρμογή των λιμανιών στα νέα πρωτόκολλα ενώ συνέβαλε σημαντικά η αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων της Ελλάδας με μεγάλες αγορές κρουαζιέρας όπως η Αμερική, η οποία είναι η μεγαλύτερη χώρα δεξαμενή επιβατών κρουαζιέρας στον κόσμο.
Από την άλλη, το homeporting όντως αυξάνεται στην Ελλάδα λόγω του ανοίγματος της Ανατολικής Μεσογείου. Η Τουρκία, η Κύπρος, το Ισραήλ και η Αίγυπτος «παίρνουν τα πάνω τους». Το συγκριτικό πλεονέκτημα αυτής της περιοχής είναι ότι περιλαμβάνει πληθώρα χωρών οι οποίες είναι γειτονικές μεν αλλά συνάμα τόσο διαφορετικές η μια από την άλλη, προσφέροντας μία πολυπολιτισμική εμπειρία στους επιβάτες.
Σε κάθε περίπτωση, η τάση για αύξηση του homeporting στην Ελλάδα απαιτεί διαρκή προσπάθεια προκειμένου να παγιωθεί - η περσινή και η φετινή χρονιά είναι ενδεικτικές της δυναμικής που έχει η χώρα αλλά δεν μπορούμε να μείνουμε σε αυτό. Η Ελλάδα και τα λιμάνια της πρέπει να συνεχίζουν να συνεργάζονται με τις εταιρείες κρουαζιέρας προς αυτή τη κατεύθυνση. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι homeporting δεν κάνει μόνο ο Πειραιάς αλλά και το Ηράκλειο, η Κέρκυρα, η Θεσσαλονίκη και το Λαύριο.
2. Αιγαίο Τουρκία. Ποια η εικόνα σήμερα;
Η εικόνα είναι θετική. Η κρουαζιέρα είναι ένας κλάδος που ενώνει τις δύο χώρες. Αυτό αποδείχτηκε έμπρακτα όταν πέρσι το Νοέμβριο η Ελληνική Κυβέρνηση υπέγραψε στη Σμύρνη μνημόνιο με την Τουρκία για συνεργασία στο τουρισμό, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας. Επίσης, την ίδια εποχή ξανάνοιξαν τα θαλάσσια σύνορα για κρουαζιέρα μεταξύ των δυο χωρών, τα οποία παρέμεναν κλειστά για ενάμιση χρόνο λόγω της πανδημίας. Οι εταιρείες καλωσόρισαν θερμά αυτή την εξέλιξη, καθώς πολλές εταιρείες κρουαζιέρας συμπεριλαμβάνουν στο ίδιο δρομολόγιο προορισμούς των δυο χωρών.
3. Πανδημία και εμφάνιση της ευλογιάς των πιθήκων. Θα επηρεάσει την κρουαζιέρα και τις προσεχείς κρατήσεις η ευλογιά των πιθήκων
Προς το παρόν δεν φαίνεται να την επηρεάζει. Επίσης προς το παρόν, δεν υπάρχουν ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω της ευλογιάς των πιθήκων. Αναμένουμε οδηγίες από τις κυβερνήσεις και τους ειδικούς της Υγείας.
4. Ποιες οι πρώτες σκέψεις με δεδομένο ότι γίνεται λόγος για πολυήμερες καραντίνες σε κρούσματα.
Η πανδημία έχει δημιουργήσει μία νέα κανονικότητα στην οποία καλούμαστε όλοι να προσαρμοστούμε. Η μεταδοτικότητα της μετάλλαξης Όμικρον του κορονοϊού είναι υψηλότερη από το αρχικό στέλεχος της Γουχάν, ωστόσο η νόσηση είναι πιο ήπιας μορφής.
Ο κλάδος της κρουαζιέρας κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για την αναχαίτιση του ιού αλλά και για την καλύτερη διαχείριση σε περίπτωση κρούσματος. Η υγεία των επιβατών, των πληρωμάτων και των προορισμών που επισκεπτόμαστε ήταν και συνεχίζει να είναι η υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητά μας.
Παρά τη χαλάρωση των μέτρων, η κρουαζιέρα είναι από τους ελάχιστους κλάδους στο κόσμο που συνεχίζει να τηρεί αυστηρά πρωτόκολλα υγείας. Συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ, χρήση ανέπαφης τεχνολογίας, προηγμένα συστήματα εξαερισμού, συχνός καθαρισμός και απολύμανση, τήρηση αποστάσεων ασφαλείας, αυξημένο και εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό και σχέδια πρόληψης και αντιμετώπισης, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των υγειονομικών πρωτοκόλλων που ακολουθούνται στα πλοία. Επίσης, τα κρουαζιερόπλοια συνεχίζουν να δεσμεύουν συγκεκριμένο αριθμό καμπίνων για καραντίνα πάνω στο πλοίο.
Έπειτα από δυο χρόνια αυστηρών περιορισμών ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει και θεωρούμε ότι η κρουαζιέρα μπορεί να το προσφέρει αυτό με ασφάλεια. Τα αποτελέσματα των ερευνών μας, εξάλλου, αυτό δείχνουν. Ενδεικτικά, το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι ανοιχτοί σε αυτό το είδος ταξιδιού, ποσοστό που υπερβαίνει τα προ πανδημίας επίπεδα.
5. Τι θα γίνει με τα κρουαζιερόπλοια και αν υπάρχουν νέες σκέψεις για πρωτόκολλα.
Τα κρουαζιερόπλοια λειτουργούν και πάλι κανονικά. Μέχρι τον Αύγουστο θα είναι σε πλήρη λειτουργία και τα 279 κρουαζιερόπλοια που εκπροσωπεί η CLIA παγκοσμίως. Από αυτά, μάλιστα, τα 87 θα λειτουργήσουν φέτος στην Ελλάδα φτάνοντας σχεδόν στα επίπεδα του 2019.
Ναι, υπάρχουν σκέψεις για αναθεώρηση των πρωτοκόλλων, καθώς αυτά πρέπει να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα της πανδημίας. Συγκεκριμένα, καθώς μιλάμε, ο αρμόδιος πανευρωπαϊκός φορέας για την έκδοση των σχετικών οδηγιών για την κρουαζιέρα EU Healthy Gateways ετοιμάζει νέες οδηγίες που θα εκδοθούν εντός ολίγων ημερών με περαιτέρω χαλάρωση των μέτρων. Συνεργαζόμαστε με το EU Healthy Gateways από τη πρώτη μέρα της πανδημίας, με στόχο την ασφαλή λειτουργία της κρουαζιέρας. Αναμένουμε τη δημοσίευση των νέων οδηγιών και την συνακόλουθη προσαρμογή του ελληνικού πρωτοκόλλου. Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα εφαρμόζει από τα πιο αυστηρά πρωτόκολλα κρουαζιέρας στον κόσμο, με πληθώρα μέτρων συμπεριλαμβανομένης της διενέργειας τεστ σε όλους τους επιβάτες μέχρι μία μέρα πριν από την επιβίβαση αλλά και συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα πληρώματα.
Σε γενικές γραμμές, μια δυσκολία που αντιμετωπίζουμε είναι οι διαφορές που παρατηρούνται στα εφαρμοζόμενα πρωτόκολλα μεταξύ των χωρών, κάτι το οποίο δυσχεραίνει τη λειτουργία των πλοίων. Καλούμε τα κράτη να συνεργαστούν και να εναρμονίσουν τις οδηγίες και τις απαιτήσεις τους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter