Κυρ11242024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Θαλάσσιος τουρισμός: Στον ορίζοντα η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα για τις υποδομές

pitsiorlas 004

Σε κοινή «ρότα» φαίνεται να βρίσκονται ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλής και ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στ. Πιτσιόρλας ως προς το θέμα της εμπλοκής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη των υποδομών και για τους δύο τομείς του θαλάσσιου τουρισμού.

Χθες ο κ. Κουρουμπλής , δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να δώσει κίνητρα στις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να επενδύσουν σε σχετικά έργα υποδομών στην Ελλάδα και είναι πρόθυμη να εξετάσει την αξιοποίηση λιμανιών κρουαζιέρας με συμβάσεις παραχώρησης.

Μάλιστα ο ίδιος πρόσθεσε ότι «μια τέτοιου είδους πρωτοβουλία θα προωθούσε τη συνεργασία των εταιρειών κρουαζιέρας με την ελληνική κυβέρνηση και θα επιτάχυνε την υλοποίηση μιας σειράς έργων που διαφορετικά θα απαιτούσαν πολύ μεγαλύτερο διάστημα μέχρι να ολοκληρωθούν».

Σήμερα από του βήματος του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum ο κ. Πιτσιόρλας μεταξύ άλλων ανέφερε ότι οι οργανισμοί Λιμένος έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μαρίνες η να αναβαθμίσουν τα αλιευτικά καταφύγια όπου υπάρχουν προκειμένου να δημιουργηθούν σημαντικές υποδομές και επεσήμανε ότι το κεντρικό θέμα είναι να αποφασίσουμε ότι σε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει να εμπλακεί αποφασιστικά ο ιδιωτικός τομέας καθώς όπως υπογράμμισε οι δημόσιες επενδύσεις και τα ευρωπαϊκά προγράμματα είναι δύσκολο να ικανοποιήσουν άμεσες ανάγκες.

"Αν ξεκαθαρίσουμε το θέμα αυτό πιστεύω ότι θα προχωρήσουμε πολύ γρήγορα και αποφασιστικά στη δημιουργία υποδομών σημαντικών για μαρίνες σε πρώτη φάση και σε δεύτερη για λιμάνια κρουαζιέρας" τόνισε.

Εστιάζονται σε θέματα που άπτονται της λιμενικής πολιτικής ο κ.Πιτσιόρλας ανέφερε ότι μετά την παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά στην κινεζική COSCO αλλά και την ολοκλήρωση τ ου διαγωνισμού για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τα δεδομένα στο χώρο των λιμανιών και των μεταφορών θα αλλάξουν σημαντικά αλλά και συνολικότερα αναφορικά με την παρουσία της χώρας στο θαλάσσιο χώρο με την κρουαζιέρα και τον τουρισμό για να σημειώσει πως εκτός των ΟΛΠ και ΟΛΘ η κυβέρνηση εξετάζει με ποιο τρόπο θα αξιοποιήσει τα υπόλοιπα λιμάνια.

Μάλιστα εξέφρασε την εκτίμηση ότι η αξιοποίηση πρέπει να έχει μικτό χαρακτήρα και ανέφερε ως παράδειγμα τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας όπου υπάρχει το καινούργιο λιμάνι ενώ είναι σε εξέλιξη συζήτηση με το δήμο και τον Οργανισμό για το παλιό να δημιουργηθεί εκεί μια εξαιρετική μαρίνα.

Ο κ.Πιτσιόρλας δήλωσε επίσης ότι έχει ξεκινήσει ένα διάλογος με το υπουργείο Τουρισμού προκειμένου να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις σε πολλά σημεία της χώρας για την κρουαζιέρα είτε με την επέκταση μόλων είτε με τη δημιουργία νέων βάσεων για να σημειώσει πως εντός του καλοκαιριού θα έχει σχηματοποιηθεί πρόταση που θα μπορούσαν να γίνουν αυτές οι βάσεις.

Αναφερόμενος στο πρόσφατο ταξίδι στην Κίνα είπε ότι μετά την εμπλοκή της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά διαφαίνεται μια δυνατότητα σημαντική που δεν υπήρχε έως σήμερα καθώς υπάρχουν σημαντικές ροές Κινέζων τουριστών που θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα μας προαναγγέλλοντας απευθείας αεροπορική σύνδεση με την Κίνα από το Σεπτέμβριο η οποία όπως ανέφερε θα βοηθήσει πάρα πολύ.

Τέλος όσον αφορά στις μαρίνες και τις παραχωρήσεις τους είπε ότι είναι θέμα ελαχίστου χρόνου σε σχέση με το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ να βγει η προκήρυξη για τον Άλιμο ,τη Χίο, τη Θεσσαλονίκη, την Κεφαλονιά και το Αργοστόλι ενώ ανέφερε ότι τον Ιούνιο αναμένονται οι προσφορές για τη μαρίνα στην Πύλο ένα παλιό έργο που μετά από πολλές περιπέτειες ολοκληρώνεται.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter