Η Ελλάδα στο επίκεντρο των επενδυτικών σχεδίων για μεταφορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 03 Οκτωβρίου 2016 14:58
Η στρατηγική διαδοχικών κυβερνήσεων για την ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο αποκτά σάρκα και οστά με την προώθηση σειράς επενδυτικών σχεδίων που έχουν ως επίκεντρο τη χώρα μας. Οι αγωγοί ΤΑΡ (Trans Atlantic Pipeline), IGB (ελληνοβουλγαρικός), East Med (Ισραήλ - Κύπρος - Ελλάδα), South European Pipeline (για τη μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου) και IGI (Ελλάδα - Ιταλία) που βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ωριμότητας, αλλάζουν σταδιακά τον ενεργειακό χάρτη της Ελλάδας, των Βαλκανίων, αλλά και της Ευρώπης. Το πλέον προχωρημένο έργο, που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται και προβλέπεται να λειτουργήσει το 2020 είναι ο αγωγός ΤΑΡ . Είναι ενδεικτικό ότι ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης εκτίμησε πρόσφατα ότι ο ΤΑΡ θα είναι το πρώτο τμήμα του συστήματος αγωγών, που κατασκευάζεται από το Αζερμπαϊτζάν ως την Ιταλία, που θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει. Με τον ΤΑΡ (μέτοχοι της Κοινοπραξίας είναι οι εταιρείες ενέργειας SOCAR, Snam, BP, Fluxys, Enag?s και Axpo) ανοίγει ο λεγόμενος Νότιος διάδρομος του φυσικού αερίου.
Θα μεταφέρει αέριο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν σε Τουρκία, Ελλάδα και Αλβανία για να καταλήξει με υποθαλάσσιο αγωγό στην Ιταλία. Πρόκειται για ένα διάδρομο συνολικού μήκους 4000 χλμ. και επενδυτικής δαπάνης άνω των 20 δις. δολαρίων.
Το ελληνικό τμήμα, του αγωγού είναι 550 χιλιόμετρα και το ύψος της επένδυσης στη χώρα μας για την κατασκευή του εκτιμάται σε 1,5 δις. ευρώ. Θα ξεκινάει από τους Κήπους κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα καταλήγει στα σύνορα με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής.
Οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν το Μάιο, ήδη έχουν παραληφθεί στα τρία λιμάνια της Β. Ελλάδας 10.000 σωλήνες (από τις 32.000 που θα χρειαστούν συνολικά) ενώ δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις έχουν υπογράψει συμβόλαια για την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών στην κοινοπραξία κατασκευής του αγωγού. Η μεταφορική ικανότητα θα είναι στην πρώτη φάση 10 δις. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο με δυνατότητα διπλασιασμού στο μέλλον.
Πηγή: ΑΠΕ