Ολοκλήρωση της πώλησης του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών A.E. στον όμιλο Italgas SpA
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 01 Σεπτεμβρίου 2022 16:24
To ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου και ο όμιλος «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.» (ΕΛΠΕ) ανακοινώνουν ότι σήμερα, Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε στην Πρεσβεία της Ιταλίας στην Ελλάδα, εκδήλωση για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 100% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών στον όμιλο Italgas SpA. Είχε προηγηθεί στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ η υπογραφή των σχετικών απαιτούμενων εγγράφων.
Η ελίν εξελίσσει δυναμικά το ρόλο της στη νέα ενεργειακή αγορά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 30 Αυγούστου 2022 11:01
Η ελίν προχωρά στην ενεργειακή μετεξέλιξη της εταιρίας, με σημαντικές επενδύσεις που θα της επιτρέψουν να διεκδικήσει δυναμικά το ρόλο της στη νέα ενεργειακή αγορά.
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2022 17:30
Το θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων θεσπίζεται με το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, ύστερα από την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης.
Και άλλο FSRU στη Γερμανία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2022 16:01
Η γαλλική εταιρεία TotalEnergies και η γερμανική εταιρεία Deutsche ReGas υπέγραψαν συμφωνία ανάπτυξης ενός πλοίου FSRU στο λιμάνι Lubmin στη βόρεια Γερμανία.
Η ΕΛΙΝΟΙΛ μεταβιβάζει το 50% των μετοχών της BlueFuel στη Blue Grid
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 12 Ιουλίου 2022 13:04
Η πρόσφατη αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης της Blue Grid, οδήγησε την ΕΛΙΝΟΙΛ και την Blue Grid στην από κοινού συμφωνία της μεταβίβασης του μεριδίου της ΕΛΙΝΟΙΛ στην BlueFuel προς την Blue Grid, η οποία πλέον θα κατέχει το 100% των μετοχών της εταιρίας.
Το Ε.Κ. συμφωνεί να ενταχθούν αέριο και πυρηνική ενέργεια στην «ταξινομία της ΕΕ»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 06 Ιουλίου 2022 17:18
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν αντιτάχθηκε τελικά στην πρόταση κατ’ εξουσιοδότηση πράξης της Επιτροπής για την ταξινομία. Στην πρόταση προβλέπει την ένταξη ορισμένων δραστηριοτήτων στους τομείς της πυρηνικής ενέργειας και του φυσικού αερίου στον κατάλογο των περιβαλλοντικά βιώσιμων οικονομικών δραστηριοτήτων που θα καλύπτονται από την ταξινόμηση της ΕΕ.
Το Κίεβο ανέστειλε τις εξαγωγές ουκρανικού φυσικού αερίου, άνθρακα και πετρελαίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2022 18:32
H κυβέρνηση της Ουκρανίας ενέκρινε κινήσεις για την αναστολή των εξαγωγών ουκρανικού φυσικού αερίου, άνθρακα και καύσιμου πετρελαίου, εξαιτίας της ρωσικής εισβολής.
Κυρ. Μητσοτάκης: Ενεργειακή επάρκεια και χαμηλότερες τιμές, πρώτο μέλημα της κυβέρνησης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 19 Απριλίου 2022 12:04
Η εξασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της χώρας, και οι χαμηλότερες τιμές ενέργειας, είναι η πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης, τόνισε με κατηγορηματικό τρόπο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σήμερα το πρωί, κατά την επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στο νησί της Ρεβυθούσας.
Πρόθεση συνεργασίας ΔΕΣΦΑ και ΕΛΙΝΟΙΛ στον τομέα του υδρογόνου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 14 Απριλίου 2022 16:34
Ο ΔΕΣΦΑ και η ΕΛΙΝΟΙΛ ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) στο πλαίσιο του Σημαντικού Έργου Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος για το «Υδρογόνο» (IPCEI Hydrogen).
Επιταχύνονται... οι έρευνες για υδρογονάνθρακες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 12 Απριλίου 2022 14:29
«Ανακοινώνουμε σήμερα την επιτάχυνση των ερευνών για την εξόρυξη φυσικού αερίου που γνωρίζουμε ότι η χώρα μας είναι πιθανό -το τονίζω, δεν είμαστε βέβαιοι- είναι πιθανό να διαθέτει σε σημαντικές ποσότητες με βάση τις προκαταρκτικές μελέτες, τόσο στον ηπειρωτικό όσο και στον θαλάσσιο χώρο», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη σύσκεψη στην οποία προήδρευσε το πρωί στην έδρα της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ).
Σημαντική διάκριση για την MVS και το σκάφος ΧΑΝΑ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 07 Απριλίου 2022 08:07
Η MVS απέσπασε μία σημαντική διάκριση στα Wood Awards 2022, κατακτώντας το Gold βραβείο, για την ολική ανακατασκευή των εσωτερικών χώρων του Mega Yacht XANA, που ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο 2021.
Επιτάχυνση των ερευνών για υδρογονάνθρακες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 02 Απριλίου 2022 09:27
Πρωτοβουλίες για επιτάχυνση των ερευνών για φυσικό αέριο στις θαλάσσιες περιοχές του Ιονίου - σε πρώτη φάση - και της Κρήτης που έχουν παραχωρηθεί προς εξερεύνηση πρόκειται να ανακοινώσει η κυβέρνηση. Στόχος να αξιοποιηθεί το «παράθυρο ευκαιρίας» για τον εντοπισμό και την αξιοποίηση των ελληνικών κοιτασμάτων που δημιουργεί η συγκυρία αλλά και να ανατραπεί η εικόνα των καθυστερήσεων που είχε δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Η απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής για το ενεργειακό
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 26 Μαρτίου 2022 19:38
H Eυρωπαϊκή Ένωση θα απεξαρτηθεί σταδιακά από τις εισαγωγές ρωσικού αερίου, πετρελαίου και άνθρακα το συντομότερο δυνατόν, όπως ορίζεται στη διακήρυξη των Βερσαλλιών, αναφέρει η απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής της ΕΕ.
Ερωτήσεις και απαντήσεις για την αποθήκευση φυσικού αερίου στην ΕΕ (πίνακες)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 26 Μαρτίου 2022 19:20
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε νομοθετική πρόταση με την οποία θεσπίζεται υποχρέωση ελάχιστου επιπέδου αποθήκευσης αερίου σε ποσοστό 80 % για τον επόμενο χειμώνα, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού, ποσοστό το οποίο θα ανέλθει στο 90 % για τα επόμενα έτη. Ακολουθούν ερωτήσεις και απαντήσεις γύρω απο την απόφαση αυτή.
1. Γιατί προτείνει η Επιτροπή μια ελάχιστη υποχρέωση αποθήκευσης αερίου;
Οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ για την ασφάλεια του εφοδιασμού με αέριο σχεδιάστηκαν έχοντας υπόψη εξαιρετικά ψυχρούς χειμώνες ή μικρής κλίμακας διαταραχές του εφοδιασμού. Ωστόσο, δεν μας παρέχουν επαρκή μέτρα για την αντιμετώπιση των κινδύνων για την ασφάλεια του εφοδιασμού και της αστάθειας των αγορών αερίου που ισχύουν σήμερα. Η αποθήκευση αερίου μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην κατοχύρωση της ασφάλειας εφοδιασμού της ΕΕ, καλύπτοντας, κατά τους συνήθεις χειμώνες, το 25-30 % του αερίου που καταναλώνεται σε ολόκληρη την ΕΕ.
Κατά τη χειμερινή περίοδο που πλησιάζει πλέον στο τέλος της, παρατηρήθηκαν πρωτοφανώς χαμηλά επίπεδα αποθήκευσης, λόγω της υψηλής ζήτησης για αέριο παγκοσμίως η οποία δεν μπόρεσε να καλυφθεί από την προσφορά. Ιδιαίτερα σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης αερίου που ανήκουν σε ορισμένους φορείς εκμετάλλευσης τρίτων χωρών παρατηρούνται εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα πλήρωσης. Τα χαμηλά επίπεδα αποθήκευσης αερίου, σε συνδυασμό με την κλιμάκωση της ένοπλης σύγκρουσης στην Ουκρανία από τον Φεβρουάριο του 2022, συνέβαλαν στην αύξηση της αβεβαιότητας της αγοράς και οδήγησαν σε μεγαλύτερη αστάθεια των τιμών της ενέργειας. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή πρότεινε μια ελάχιστη υποχρέωση αποθήκευσης για τα κράτη μέλη της ΕΕ ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια του εφοδιασμού με αέριο πριν από τον χειμώνα και να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για απρόβλεπτες και δυνητικά πιο μακροχρόνιες δυσκολίες εφοδιασμού.
2. Πώς κατέληξε η Επιτροπή στον στόχο του 80 % και στα ενδιάμεσα βήματα;
Τα κράτη μέλη πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι υπόγειες υποδομές αποθήκευσης αερίου στην επικράτειά τους θα πληρωθούν τουλάχιστον στο 80 % της χωρητικότητάς τους σε επίπεδο κράτους μέλους έως την 1η Νοεμβρίου 2022, με αύξηση σε 90 % για τα επόμενα έτη. Ο στόχος του 90 % αντικατοπτρίζει τα μέσα ιστορικά επίπεδα πλήρωσης στην ΕΕ (με μέσο όρο 87 % τα τελευταία έτη). Αυτός είναι επίσης ο στόχος που χρησιμοποιούν οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Αερίου κατά τον σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης.
Για τον ερχόμενο χειμώνα, οι ενδιάμεσοι στόχοι για κάθε κράτος μέλος καθορίζονται για τον Αύγουστο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2022. Από το 2023, τα κράτη μέλη πρέπει να διασφαλίσουν την επίτευξη των ενδιάμεσων στόχων για τον Φεβρουάριο, τον Μάιο, τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο. Οι εν λόγω εθνικές πορείες καθορίστηκαν λαμβάνοντας υπόψη τα ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως η δυναμικότητα έγχυσης κάθε εγκατάστασης αποθήκευσης, και συγκεντρώθηκαν για κάθε κράτος μέλος.
3. Πώς θα διασφαλιστεί η αποθήκευση αερίου για τα κράτη μέλη που δεν διαθέτουν δική τους χωρητικότητα αποθήκευσης;
Η ύπαρξη επαρκούς ποσότητας αερίου στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης σε ολόκληρη την ΕΕ αποτελεί κοινή ευθύνη και θα ωφελήσει τους πάντες. Η πρόταση της Επιτροπής έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης αερίου μπορούν να χρησιμοποιηθούν από κοινού σε ολόκληρη την ΕΕ, σε πνεύμα αλληλεγγύης. Ως εκ τούτου, τα κράτη μέλη που δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης υποχρεούνται να διασφαλίζουν ότι έως την 1η Νοεμβρίου θα έχει αποθηκευτεί σε άλλες χώρες της ΕΕ αέριο το οποίο αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 15 % της ετήσιας κατανάλωσης αερίου του κράτους μέλους που δεν διαθέτει εγκαταστάσεις αποθήκευσης.
Ως εναλλακτική επιλογή, τα κράτη μέλη που δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης μπορούν να αναπτύξουν από κοινού μηχανισμό επιμερισμού των βαρών με ένα ή περισσότερα κράτη μέλη που διαθέτουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης, βάσει εκτιμήσεων κινδύνου που προσδιορίζουν τις ανάγκες τους. Όταν τα κράτη μέλη δεν είναι διασυνδεδεμένα ή όταν η διασυνοριακή μεταφορά είναι περιορισμένη, η υποχρέωση αποθήκευσης θα πρέπει να μειώνεται αναλόγως.
Η ΕΕ διαθέτει ένα καλά ανεπτυγμένο δίκτυο διασυνδεδεμένων αγωγών, το οποίο επιτρέπει την κοινή χρήση πόρων αερίου. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα για να εξασφαλίσουν τη χρήση αυτής της υφιστάμενης υποδομής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο με αποτελεσματικό τρόπο. Η πρόταση καθιστά επίσης σαφές ότι δεν μπορούν να επιβληθούν περιορισμοί στη διασυνοριακή πρόσβαση και χρήση εγκαταστάσεων αποθήκευσης ή εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου.
4. Πώς θα παράσχετε κίνητρα στους φορείς εκμετάλλευσης να γεμίσουν τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης;
Ο νέος κανονισμός προτείνει έκπτωση 100 % από τα τιμολόγια μεταφοράς βάσει δυναμικότητας στα σημεία εισόδου και εξόδου στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης. Επιπλέον, τα κράτη μέλη θα είναι ελεύθερα να σχεδιάσουν άλλα μέτρα για την παροχή κινήτρων για την αποθήκευση αερίου — είτε διαθέτουν στην επικράτειά τους εγκαταστάσεις αποθήκευσης είτε όχι. Για παράδειγμα, εάν το κράτος μέλος το κρίνει αναγκαίο μπορεί να παρέχει οικονομική στήριξη ή αποζημίωση σε παράγοντες της αγοράς ώστε να διασφαλίζεται η επίτευξη των στόχων πλήρωσης. Η αποζημίωση αυτή μπορεί να συνιστά κρατική ενίσχυση, κατά την έννοια του άρθρου 107 παράγραφος 1 της ΣΛΕΕ, και ενδέχεται να χρειαστεί να κοινοποιηθεί αναλόγως στην Επιτροπή. Η ανακοίνωση REPowerEU της 8ης Μαρτίου έχει ήδη διευκρινίσει ότι το δίκαιο της Ένωσης επιτρέπει στα κράτη μέλη να χορηγούν τέτοιες κρατικές ενισχύσεις σε προμηθευτές βάσει του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της ΣΛΕΕ.
5. Τι συμβαίνει εάν τα κράτη μέλη δεν βρίσκονται σε καλή πορεία ή δεν επιτύχουν τους στόχους τους;
Είναι ευθύνη των κρατών μελών να λάβουν τα αναγκαία μέτρα για να επιτύχουν την πορεία πλήρωσης και τον στόχο πλήρωσης. Για τον σκοπό αυτό, μπορούν να επιβάλλουν αποτρεπτικές κυρώσεις και πρόστιμα στους συμμετέχοντες στην αγορά, καθώς και να προσφέρουν οικονομικά κίνητρα ή αποζημίωση.
Η Επιτροπή θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην παρακολούθηση των στόχων πλήρωσης και στη διασφάλιση της επίτευξής τους, υποβάλλοντας έκθεση στην ομάδα συντονισμού για το φυσικό αέριο, η οποία θα έχει ρητή εντολή να παρακολουθεί τις επιδόσεις των κρατών μελών στον τομέα της ασφάλειας εφοδιασμού με αέριο.
Η Επιτροπή θα ελέγχει τακτικά τους ενδιάμεσους στόχους καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου πλήρωσης. Εάν υπάρχει σημαντική υστέρηση (άνω του 2 %) από αυτούς τους ενδιάμεσους στόχους, η Επιτροπή θα εκδίδει προειδοποίηση και θα συνεργάζεται με το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος, μαζί με την ομάδα συντονισμού για το φυσικό αέριο, συνιστώντας σειρά μέτρων που πρέπει να ληφθούν αμέσως από το κράτος μέλος.
Εάν, μετά από έναν μήνα, εξακολουθεί να υφίσταται απόκλιση από την προβλεπόμενη πορεία επαναπλήρωσης, η Επιτροπή θα εκδίδει, ως μέτρο έσχατης ανάγκης, απόφαση που θα υποχρεώνει το κράτος μέλος να λάβει μέτρα για την αποτελεσματική εξάλειψη της απόκλισης από την πορεία. Τα μέτρα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, την επιβολή υποχρεώσεων στους προμηθευτές αερίου να αποθηκεύουν ελάχιστες ποσότητες αερίου ή την υποχρέωση των ιδιοκτητών εγκαταστάσεων αποθήκευσης να δημοπρατήσουν τη χωρητικότητά τους σε άλλους συμμετέχοντες στην αγορά.
6. Πώς θα διασφαλίσετε ότι τα κράτη μέλη θα έχουν αποτελεσματικό έλεγχο των εφεδρειών αποθήκευσης αερίου;
Οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης αερίου αποτελούν υποδομές ζωτικής σημασίας. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή προτείνει την πιστοποίηση των φορέων αποθήκευσης από την άποψη της ασφάλειας του εφοδιασμού, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα ουσιώδη συμφέροντα ασφάλειας σε επίπεδο κρατών μελών, περιφερειών ή ΕΕ.
Εάν η αξιολόγηση καταλήξει στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν τέτοιοι κίνδυνοι και ότι δεν μπορούν να βρεθούν άλλα μέτρα για την εξάλειψη των εν λόγω κινδύνων, ενδέχεται να καταστεί αναγκαία η υποχρέωση εκποίησης της εγκατάστασης αποθήκευσης. Σε μια τέτοια περίπτωση, η εκποίηση θα πραγματοποιείται με δίκαιη αποζημίωση για την αξία του περιουσιακού στοιχείου. Κατά περίπτωση, θα μπορούσαν να ληφθούν προσωρινά μέτρα για την προστασία του ελέγχου της εγκατάστασης μέχρι την αλλαγή ιδιοκτησίας.
7. Θα πληρώσει ο προϋπολογισμός της ΕΕ για τις αγορές αερίου ή για την παροχή κινήτρων για την πλήρωση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης;
Όχι. Για την επίτευξη του στόχου, τα κράτη μέλη μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη ή αποζημίωση σε παράγοντες της αγοράς. Τα κράτη μέλη που παρέχουν αποζημίωση θα είναι επίσης ελεύθερα να αποφασίζουν τον τρόπο χρηματοδότησής της. Μπορούν να επιλέξουν να τη χρηματοδοτήσουν μέσω του κρατικού προϋπολογισμού ή μέσω εισφοράς που χρεώνεται μαζί με το τιμολόγιο δικτύου.
8. Πότε θα τεθούν σε ισχύ τα μέτρα αυτά;
Ο παρών κανονισμός θα αρχίσει να ισχύει μετά την έκδοσή του στο πλαίσιο της συνήθους νομοθετικής διαδικασίας, δηλαδή μετά την ψήφιση του από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Η Επιτροπή υπέβαλε επειγόντως την πρόταση αυτή και ελπίζει ότι θα εγκριθεί από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο με ταχεία διαδικασία, ώστε να παράγει αποτελέσματα ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Όσον αφορά ειδικότερα την πιστοποίηση, υπάρχουν περίπου 160 εγκαταστάσεις αποθήκευσης στην ΕΕ. Για να γίνει μια ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, σε ένα πρώτο κύμα πιστοποίησης, θα εξεταστούν οι εγκαταστάσεις με μέγεθος αρκετά σημαντικό ώστε να διαδραματίσουν ρόλο στην ασφάλεια του εφοδιασμού, δηλαδή άνω των 3,5 TWh, και οι οποίες είχαν σταθερά χαμηλά επίπεδα αποθήκευσης στο τέλος του χειμώνα. Οι εν λόγω εγκαταστάσεις αποθήκευσης θα πρέπει να πιστοποιηθούν εντός 100 ημερών από την έναρξη ισχύος της νομοθεσίας. Οι άλλες εγκαταστάσεις θα πιστοποιηθούν σε έναν δεύτερο κύκλο, εντός 18 μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού.
Στοιχεία και αριθμοί
Κατανάλωση αερίου στην ΕΕ
(bcm) | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
ΕΕ των 27 (από το 2020) | 361,8 | 382,0 | 407,6 | 399,7 | 412,2 | 399,6 |
Αυστρία | 8,4 | 8,7 | 9,4 | 8,9 | 9,3 | 8,8 |
Βέλγιο | 17,2 | 17,5 | 17,8 | 18,4 | 18,5 | 18,4 |
Βουλγαρία | 3,1 | 3,2 | 3,3 | 3,1 | 2,9 | 3,0 |
Τσεχία | 7,9 | 8,5 | 8,7 | 8,3 | 8,7 | 8,8 |
Γερμανία | 78,9 | 85,1 | 95,4 | 92,8 | 95,5 | 91,2 |
Δανία | 3,2 | 3,0 | 3,2 | 3,2 | 3,1 | 2,8 |
Εσθονία | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,4 |
Ελλάδα | 3,2 | 4,1 | 5,0 | 4,9 | 5,3 | 5,8 |
Ισπανία | 28,2 | 28,8 | 31,3 | 31,1 | 35,5 | 32,1 |
Φινλανδία | 2,7 | 2,5 | 2,4 | 2,6 | 2,6 | 2,6 |
Γαλλία | 39,7 | 43,3 | 43,5 | 41,6 | 42,4 | 39,5 |
Κροατία | 2,5 | 2,6 | 3,0 | 2,8 | 2,9 | 3,0 |
Ουγγαρία | 9,1 | 9,7 | 10,4 | 10,1 | 10,3 | 10,6 |
Ιρλανδία | 4,4 | 5,1 | 5,2 | 5,4 | 5,5 | 5,5 |
Ιταλία | 67,5 | 70,9 | 75,2 | 72,7 | 74,5 | 71,3 |
Λιθουανία | 2,5 | 2,2 | 2,3 | 2,1 | 2,2 | 2,4 |
Λουξεμβούργο | 0,9 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | 0,7 |
Λετονία | 1,3 | 1,4 | 1,2 | 1,4 | 1,4 | 1,1 |
Μάλτα | 0,0 | 0,0 | 0,3 | 0,3 | 0,4 | 0,4 |
Κάτω Χώρες | 40,1 | 42,0 | 43,5 | 43,0 | 44,9 | 44,1 |
Πολωνία | 18,3 | 19,1 | 20,1 | 20,9 | 21,1 | 22,1 |
Πορτογαλία | 4,7 | 5,0 | 6,2 | 5,8 | 6,1 | 5,9 |
Ρουμανία | 11,3 | 11,4 | 12,0 | 12,0 | 11,2 | 11,7 |
Σουηδία | 0,8 | 0,9 | 1,0 | 1,1 | 1,0 | 1,4 |
Σλοβενία | 0,8 | 0,9 | 0,9 | 0,9 | 0,9 | 0,9 |
Σλοβακία | 4,6 | 4,7 | 5,0 | 4,9 | 4,9 | 4,9 |
Πηγή: ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ (EUROSTAT)
Χωρητικότητα αποθήκευσης της ΕΕ
Η συνολική χωρητικότητα υπόγειας αποθήκευσης στην ΕΕ είναι 1100 TWh (αντιστοιχεί περίπου σε 100 bcm), κατανεμημένη σε 160 εγκαταστάσεις σε 18 κράτη μέλη. Το μέγεθος και ο αριθμός των εγκαταστάσεων ποικίλλουν σημαντικά. Το 73 % της συνολικής χωρητικότητας της ΕΕ συγκεντρώνεται σε 5 κράτη μέλη: τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τις Κάτω Χώρες και την Αυστρία.
Χώρα | Χωρητικότητα (TWh) |
AT | 95,5 |
ΒΕ | 9,0 |
BG | 5,8 |
CZ | 36,0 |
DE | 245,3 |
DK | 9,1 |
ES | 34,2 |
FR | 128,5 |
HR | 5,2 |
HU | 67,2 |
IT | 197,7 |
LV | 21,8 |
NL | 143,8 |
PL | 35,8 |
PT | 3,6 |
RO | 33,0 |
SE | 0,0 |
SK | 38,7 |
ΣΥΝΟΛΟ ΕΕ | 1110,7 |
*Η εγκατάσταση αποθήκευσης στη Σουηδία δεν είναι επί του παρόντος συνδεδεμένη με το δίκτυο, αλλά μπορεί να είναι πλήρως λειτουργική εντός ενός μήνα
Κυρ. Μητσοτάκης: Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου θα συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια της ευρωπαϊκής ηπείρου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 03 Μαρτίου 2022 15:15
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε σήμερα τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ Αλ- Σίσι και την ομάδα που εμπλέκεται στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Αιγύπτου.
E.E.:Ενίσχυση των υπεράκτιων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την επίτευξη των κλιματικών στόχων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2022 12:03
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας πρέπει να αναπτυχθούν ταχύτερα για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών άνθρακα Σε έκθεση που εγκρίθηκε σήμερα, οι ευρωβουλευτές διατύπωσαν συστάσεις για την επιτάχυνση της ανάπτυξης της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.
Αυξημένες εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2022 15:06
Αυξημένες εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) προβλέπει μεταξύ άλλων ο σχεδιασμός έκτακτης ανάγκης για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της χώρας ο οποίος και εξετάστηκε σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
ΚΕΠΕ: Οι Δύο Όψεις της Ενεργειακής Κρίσης στην Ελληνική Οικονομία(1):
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 27 Δεκεμβρίου 2021 16:46
ΚΕΠΕ: Οι Δύο Όψεις της Ενεργειακής Κρίσης στην Ελληνική Οικονομία(1):
Μέρος Α1
1 Εισαγωγή
Όπως είναι γνωστό, η αύξηση του ενεργειακού κόστους έχει σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία, καθώς προκαλεί επιβαρύνσεις τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους οικιακούς καταναλωτές.
Τζ. Πάιατ: Η ελληνοαμερικανική συνεργασία στην ενέργεια από τα μεγαλύτερα «success stories»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 07 Νοεμβρίου 2021 09:47
Η ελληνοαμερικανική συνεργασία στον τομέα της ενέργειας είναι ένα από τα μεγαλύτερα «success stories» τα τελευταία χρόνια, τονίζει ο πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ, σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στο περιθώριο του Thessaloniki Summit 2021, που διοργάνωσαν προ ημερών ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
ΙΕΑ:Η ενεργειακή κρίση θα μπορούσε να απειλήσει την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2021 15:10
Η παγκόσμια ενεργειακή κρίση αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση για πετρέλαιο κατά μισό εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα ενώ θα μπορούσε να ενισχύσει τον πληθωρισμό και να επιβραδύνει την παγκόσμια ανάκαμψη από την πανδημία της COVID-19, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).
Στα σκαριά δίκτυο μεταφοράς υδρογόνου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2021 21:37
Συμφωνία με την εταιρεία μεταφοράς φυσικού αερίου Gasunie για την ανάπτυξη περιφερειακού δικτύου μεταφορών υδρογόνου υπέγραψε το North Sea Port.