Συνέντευξη Κουρουμπλή εφ όλης της ύλης στο ΣKAΪ 100,3
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 29 Αυγούστου 2017 17:16
Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην εκπομπή “Ακραίως”, του Ρ/Σ ΣKAΪ 100,3 και στο δημοσιογράφο Τάκη Χατζή, έδωσε σήμερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής. Μεταξύ άλλων ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:
Για το προσφυγικό
Αυτή τη στιγμή το μεγάλο πρόβλημα είναι η κινητικότητα στην Αφρική. Υπάρχουν πολύ σοβαρές και έγκυρες πληροφορίες ότι είναι σε κίνηση περίπου 8 εκατομμύρια άνθρωποι. Καταλαβαίνετε τι πρόβλημα μπορεί να προκύψει, αλλά και πόσες απειλές υφίστανται αυτοί οι άνθρωποι. Είναι θέματα που πρέπει να τα συζητήσουμε με νηφαλιότητα όλοι μας. Καλές και οι αντιπαραθέσεις, χρήσιμες, η δημοκρατία τα έχει αυτά, αλλά με ένα μέτρο και να βρούμε επαφή, διότι νομίζουμε ότι επειδή έχει κάπως κοπάσει η ροή που δεχόμασταν από την Ανατολή, έχει κιόλας τελειώσει. Δεν έκλεισε αυτό το θέμα, απλώς κόπασε.
Για τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ
Θα έλεγα να κάνουμε λίγη υπομονή γιατί ο Πρωθυπουργός θα πει πολύ συγκεκριμένα πράγματα, που θα βάλουν τη χώρα σε μια τροχιά με στόχο να φτάσουμε ως κράτος στην οικονομική και κοινωνική κανονικότητα. Ο Τσίπρας έκανε το καλοκαίρι του ’15 έναν ιστορικό συμβιβασμό. Είχε δυο επιλογές ή να δραπετεύσει από τις ευθύνες ή να πάρει επάνω του όλο αυτό το κόστος. Ό,τι ακούστηκε τότε, πρέπει να το αφήσουμε πίσω μας. Πρέπει να επικοινωνήσουμε στο πνεύμα μιας ενότητας. Όλοι μας αυτή τη στιγμή και η αξιωματική αντιπολίτευση, λέμε ότι εκείνο που επιβάλλεται να κάνει η χώρα είναι η αναπτυξιακή προσπάθεια.
Για την ανάπτυξη και αν υπάρχει σχέδιο
Υπάρχει στρατηγικό σχέδιο. Στη ναυτιλία αυτή τη στιγμή υπάρχει σχέδιο και είναι σε εξέλιξη. Το ίδιο επιχειρείται και στο Ελληνικό. Σας λέω λοιπόν ότι για το Ελληνικό που είναι, ας το πω επικοινωνιακά, η ατμομηχανή των ιδιωτικοποιήσεων και της προσπάθειας σε αυτό το χώρο, είναι θέμα ενός – δύο μηνών να κλείσει η εκκρεμότητα του Δασαρχείου. Είμαστε κράτος δικαίου. Μπορεί ο κ. Δασάρχης με βάση το Σύνταγμα να δημιουργεί και τέτοια προβλήματα. Από εκεί και πέρα, εγώ νομίζω, ότι θα αποσαφηνίσει ο Πρωθυπουργός πρωτοβουλίες που θα έχουν να κάνουν με αυτό που λέμε πραγματική ανάπτυξη και όχι “ανεργιογόνος”. Θαύματα δεν μπορούν να γίνουν. Η χώρα μπήκε σε μια περιπέτεια. Τώρα λοιπόν γίνεται μια προσπάθεια ανασυγκρότησης. Ξέρετε, ο Τσίπρας είναι πολύ σκληρό καρύδι. Οι επόμενες εκλογές θα είναι πάλι Τσίπρας.
Για το ΠΑΣΟΚ
Εγώ δεν έφυγα από το ΠΑΣΟΚ, το ΠΑΣΟΚ με διέγραψε. Τώρα το ποιος έφυγε από τις αρχές της 3ης Σεπτέμβρη και από τον Ανδρέα Παπανδρέου, είναι ένα ερώτημα το οποίο τίθεται και τώρα που μπήκε το ΠΑΣΟΚ σε μια δημοκρατική διαδικασία. Γιατί το ΠΑΣΟΚ είναι ένα δημοκρατικό κόμμα, έχει ιστορία έχει προσφορά πολύ μεγάλη. Τώρα λοιπόν που το ΠΑΣΟΚ μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία εκλογής ηγέτη, δεν θα αποφύγει να απαντήσει στο μέγα ερώτημα αν θα συνεργαστούν με τον κ. Μητσοτάκη. Αν τώρα ρωτούσε κάποιος τον Ανδρέα με ποιον πρέπει να συνεργαστεί το ΠΑΣΟΚ με τον Τσίπρα η με τον Μητσοτάκη, άραγε τι απάντηση θα έπαιρνε; Εγώ το θέτω αυτό το ερώτημα σαν πολίτης και έχω αυτό το δικαίωμα. Είναι ζωντανή η σχέση μου με τον κόσμο όλου αυτού του χώρου. Οι δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι που με ψήφισαν δεν ήρθαν από τον ουρανό, από αυτό το χώρο προέρχονται. Όσοι θα είναι υποψήφιοι οφείλουν να ξεκαθαρίσουν τι θα κάνουν με τη Δεξιά.
Για τη συνεργασία με τους ΑΝΕΛ
Ο κ. Καμμένος δεν καθορίζει την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ ούτε την εμποδίζει. Κι έτσι συνεργαζόμαστε. Μεθαύριο έχουμε και την 3η του Σεπτέμβρη και εκεί θα θυμηθούμε πολλά πράγματα. Οι υποψήφιοι για την ηγεσία στη ΔΗ.ΣΥ οφείλουν να απαντήσουν στο τι θα κάνουν, διότι κανένας δεν μπορεί να πάρει την ηγεσία αυτού του κόμματος και να πάει αυτόν τον κόσμο στη ΔΕΞΙΑ. Για εμάς ήταν μια αναγκαία συνθήκη η συνεργασία με τους ΑΝΕΛ.
Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας
Δεσμεύτηκε ο Πρωθυπουργός στην επόμενη έκτακτη συνεδρίαση του Υπουργικού συμβουλίου, που θα είναι σε 15 μέρες, ότι θα είναι πρώτο θέμα. Είναι ένα πολυνομοσχέδιο που έρχεται να λύσει και θεσμικά ζητήματα, όπως να καθιερώσει τις πανελλήνιες και στο Λιμενικό Σώμα, αλλά φέρνει και πρακτικές λύσεις, εγώ είμαι πολιτικός της πράξης. Έρχονται εδώ οι φορείς και θέτουν θέματα που έχουν ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης. Αυτά πρέπει να τα λύνεις, δεν πρέπει να τα αφήνεις να λιμνάζουν, για να μπορεί να βρίσκεται ο χώρος σε εξέλιξη. Υπάρχουν πολλά τέτοια ζητήματα σε αυτό το νομοσχέδιο. Πρέπει να σας πω ότι έγινε ένας εξαντλητικότατος διάλογος με δύο δημόσιες διαβουλεύσεις και αν περάσει και από το Υπουργικό Συμβούλιο η σκέψη μου είναι να το δώσω και στα κόμματα πριν πάει στη Βουλή.
Για την ιδέα να υπάρξει ένα νησί με φορολογική ατέλεια, ώστε να διευκολυνθεί η κρουαζιέρα
Αυτό είναι μια ιδέα του Υπουργού Ναυτιλίας. Θα τεθεί στο οικονομικό επιτελείο. Θα διεκδικηθεί. Οι άνθρωποι που κάνουν κρουαζιέρα θέλουν να πάνε και σε ένα λιμάνι που να αγοράσουν αφορολόγητα προϊόντα. Τέτοια ήταν τα λιμάνια της Τουρκιάς και της Αιγύπτου, αλλά πλέον δεν πάνε εκεί οι κρουαζιέρες. Η άποψή μου είναι ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια. Δεν ξέρω πόσο θα την πετύχουμε, αλλά πρέπει να την κάνουμε. Αυτό εξαρτάται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα μικρό λιμάνι, σε ένα μικρό νησί, όπου να υπάρχει η δυνατότητα αφορολόγητων αγορών, για τους τουρίστες της κρουαζιέρας. Σχετικά με τις εκτιμήσεις που κάναμε το Γενάρη πέσαμε έξω, αλλά θετικά. Δηλαδή εκτιμούσαμε ότι μπορούσε να φτάσει η απώλεια στο 40%, λόγω της παράλειψης των λιμανιών της Τουρκίας και της Αιγύπτου, αλλά από τις εκτιμήσεις που έχω ως τώρα και από τις πληροφορίες και σας τη δίνω με πολύ έγκυρο τρόπο θα είμαστε γύρω στο 5 με 7 % πιο κάτω. Εκείνο όμως που πρέπει να σας πω είναι ότι εγώ έχω ξεκαθαρίσει προς τους ανθρώπους της κρουαζιέρας ότι είμαστε ανοιχτοί και στα λιμάνια που αυτή τη στιγμή είναι προσδιορισμένα από πλευράς προορισμού, αλλά και σε άλλα λιμάνια που αρχίζει να εκδηλώνεται ενδιαφέρον για κρουαζιέρα. Είμαι ανοιχτός στο να γίνουν επενδύσεις από εταιρίες κρουαζιέρας και να αποπληρώνονται οι επενδύσεις από τη χρήση αυτών των εγκαταστάσεων που μπορεί να γίνουν. Άρα είμαστε ανοιχτοί σε αυτά τα ζητήματα.
Σχετικά με το θέμα των Κυθήρων
Τα Κύθηρα έχουν μείνει δύο μήνες χωρίς πλοίο που συνδέει τα Κύθηρα με τον Πειραιά. Τα Κύθηρα έχουν τακτική, καθημερινή και σε ικανοποιητικό βαθμό, σύνδεση με τη Λακωνία, με τη Νεάπολη. Υπήρχε αυτή η γραμμή η οποία είναι επιδοτούμενη, το συγκεκριμένο πλοίο όμως παρουσίασε πολύ σοβαρά προβλήματα. Για να ξέρει ο κόσμος για τι πράγμα μιλάμε, τέθηκε εκτός μάχης. Ζητήσαμε από την εταιρία να το αντικαταστήσει με άλλο πλοίο, αλλά εκείνη δεν ανταποκρίθηκε. Τροποποιήσαμε, με βάση την πρόταση του δημάρχου τη γραμμή, κάναμε προκήρυξη και σε λίγες μέρες λήγει η προθεσμία. Θα δούμε αν υπάρχει ενδιαφέρον. Η γραμμή είναι επιδοτούμενη. Ως εκ τούτου δεν είναι θέμα του Υπουργείου, το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση του νησιού με το διοικητικό κέντρο του Πειραιά. Θα πήγαινα αύριο αλλά λόγω καιρικών συνθηκών δεν θα τα καταφέρω. Δεν τα αφήνουμε τα Κύθηρα. Τα αγαπάμε, όπως όλα τα νησιά μας και νομίζω ότι είναι αναγνωρισμένο από τους Περιφερειάρχες και από τους δημάρχους ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει υπάρξει σημαντική αναβάθμιση της σύνδεσης όλων των νησιών. Επιπλέον έρχεται το νομοσχέδιο για τα υδροπλάνα. Θα δημιουργηθεί μια συντονιστική επιτροπή που θα συμμετέχει και η κοινωνία δια των Δήμων και των Περιφερειών μεταξύ αεροπλοΐας και ακτοπλοΐας και αυτό λύνει αρκετά προβλήματα.