Πεμ12052024

Last updateΤετ, 04 Δεκ 2024 10pm

Τοποθέτηση Κορκίδη για το e-εμπόριο στο 3ο Συνέδριο e-business World 2014

korkidis-7543

"...Καλούμαι να τοποθετηθώ επί ενός θέματος που αντιλαμβάνομαι ως εξέχουσας σημασίας για το μέλλον της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Η ελληνική αγορά μετά από πέντε χρόνια δυσπραγίας και ύφεσης καλείται να αναζητήσει τρόπους ανάκαμψης και το κυριότερο να εκμεταλλευθεί τις αχτίδες αισιοδοξίας που διαφαίνονται στο μέλλον για την οικονομία μας.

Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών είναι μία αυτονόητη κατεύθυνση. Δεν νομίζω ότι με αυτή τη φράση κομίζω κάτι το τρομερά πρωτότυπο, ωστόσο είναι αναγκαίο να επισημάνω και κάτι ακόμα: η δραστηριοποίηση διαμέσου του διαδικτύου όσο εύκολη φαντάζει καταρχήν, τόσο απαιτητική καταλήγει εάν την προσεγγίσει κάποιος αψήφιστα. Ο κυβερνοχώρος μπορεί να "εκτοξεύσει" μία επιχείρηση και να προσφέρει μοναδικές λύσεις, αλλά την ίδια στιγμή μπορεί να αποβεί μία επένδυση εντελώς αποτυχημένη. Χρειάζεται σωστή μέθοδος και γνώση του αντικειμένου και φυσικά προσφυγή στους ειδικούς που γνωρίζουν αυτού του είδους το μάρκετινγκ.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα στοίχημα για τον κλάδο μας. Η εμπέδωση των εν λόγω πρακτικών από όποιον συνάδελφο θεωρεί ότι μπορούν να τον βοηθήσουν είναι μία μόνιμη μέριμνα της ΕΣΕΕ. Σε αυτό το πλαίσιο τοποθετούμε τη στενή και πολύπλευρη συνεργασία μας με την GRECA, η οποία καταδεικνύει και τη μεγάλη σημασία που αποδίδουμε στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην χώρα μας. Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό εάν λάβουμε υπ' όψιν το περιβάλλον στο οποίο ξεπετιούνται επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο υπολείπεται φιλικότητας και νομοθετικού πλαισίου.

Για τις περισσότερες εταιρείες της εποχής του Διαδικτύου το ηλεκτρονικό εμπόριο αντι¬προσωπεύει πολλά περισσότερα από το να αγοράζουν ή να πωλούν με ηλεκτρονικό τρόπο. Συνήθως περιλαμβάνει ολόκληρη την on-line διαδικασία της εξυπηρέτησης των πελατών, της εύρεσης και συνεργασίας με εταίρους, της δημιουργίας νέων προϊόντων/υπηρεσιών, της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ηλεκτρονικών πληρωμών και, γιατί όχι, της δημιουργίας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας. Αυτό σημαίνει, επομένως, ότι η υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων συνοδεύεται από προστιθέμενη αξία σε πολλά επίπεδα και υπό προϋποθέσεις μπορεί να αναβαθμίσει μια επιχειρηματική δραστηριότητα και να πολλαπλασιάσει τα πιθανά οφέλη της.

Το Διαδίκτυο είναι ευκαιρία για "start uppers & follow uppers", αφού πλέον υπολογίζεται ότι πάνω από 5.500 νέες ελληνικές επιχειρήσεις το έχουν ως κύριο συστατικό του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Παρ' όλα αυτά το Διαδίκτυο στην Ελλάδα συνεισφέρει μόνο στο 1,2% του ΑΕΠ, με βάση πρόσφατη έρευνα της Boston Consulting Group, ενώ στην Ευρώπη των 27 μελών είναι στο 3,8%, με κορυφαία τη Μεγάλη Βρετανία στο 8,3% και με τη προοπτική το 2018 οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μέσω διαδικτύου να ανέλθουν στα 323 δις ευρώ. Ο τζίρος του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης, αυξήθηκε το 2013 κατά 600 εκ. ευρώ!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δημιουργήσει ένα νέο Επενδυτικό Ταμείο συνολικού ύψους 10,4 δις, προκειμένου να βοηθήσει τις ΜμΕ επιχειρήσεις να αναπτυχθούν με την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.

Το «τηλεπικοινωνιακό πακέτο» της Ε.Ε. προωθεί τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ως ένα σημαντικό εργαλείο υποστήριξης που θα βοηθήσει τους μικρομεσαίους της αγοράς να περάσουν ταχύτερα στην ψηφιακή εποχή. Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα δίνεται στις ιδιωτικές επιχειρήσεις για την ψηφιακή παρουσία τους, για τη χρήση και την εφαρμογή συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου, για τη βελτίωση εσωτερικών λειτουργιών, για τη συχνότερη επικοινωνία με τους πελάτες, για καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικές αλυσίδας, για εισαγωγή σε διαδικασίες προμηθειών της δημόσιας διοίκησης και εν γένει για την επέκταση τους σε νέες αγορές.

Το εν λόγω «ψηφιακό θεματολόγιο» μπορεί αρχικά να μην διαθέτει αρκετά κεφάλαια, αλλά είναι στοχευμένο πρόγραμμα για να αντιμετωπίσει τη πιστωτική κρίση, να δώσει πρόσβαση στη χρηματοδότηση και να βοηθήσει τις ΜμΕ παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν να λειτουργήσουν με ίσους όρους στα πλαίσια μίας ψηφιακής Ευρώπης.

Όπως γίνεται κατανοητό το ερώτημα της σύγκλισης με την ευρωπαϊκή πρακτική αναδύεται ως κορυφαίο στο βαθμό που έχουμε ορισμένες δυσκολίες στο να συμβαδίσουμε με τις ραγδαίες εξελίξεις που έχουν ήδη διαμορφωθεί σε άλλες χώρες. Η ΕΣΕΕ έχει καταθέσει σειρά προτάσεων, σε συνεργασία με την GRECA, σε σχέση με τη βελτίωση της κατάστασης. Μεταξύ άλλων, αναφέρομαι σε δράσεις που περιλαμβάνονταν και στην πρόταση που είχαμε καταθέσει πριν αρκετούς μήνες για ένταξη του εμπορίου στο Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση»:

• συστήματα αυτοματοποίησης της λιανικής πώλησης,

• ολοκληρωμένη διαχείριση λιανικής, ηλεκτρονική τιμολόγηση (e-invoicing) ή/ και ηλεκτρονική έκδοση αποδείξεων λιανικής με ταυτόχρονη ηλεκτρονική αρχειοθέτηση σύμφωνα με την οδηγία 2001/115/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Ελληνικό ΚΦΑΣ.,

• ηλεκτρονική παραγγελιοληψία,

• αυτοματοποίηση και ηλεκτρονική παρακολούθηση αποθήκης,

• αυτοματοποίηση των επιχειρηματικών και οικονομικών διαδικασιών, • διασύνδεση των επιχειρήσεων με εθνικά ή διεθνή δίκτυα,

• ανάπτυξη δραστηριοτήτων e–business, e–marketing και e-commerce,

• σύνδεση σε e-marketplaces,

• εφαρμογή εξειδικευμένων προγραμμάτων διαχείρισης πελατών ή προσωπικού της επιχείρησης (τύπου ERP, CRM, HRMS),

• δράση εφοδιαστικής αλυσίδας,

• barcoding,

• αγορά και αναβάθμιση λογισμικού,

• ηλεκτρονική πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας,

• δυνατότητα δημιουργίας προγράμματος «Εξοικονομώ».

Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και οι νέες τεχνολογίες είναι πλέον οι πιο δημοφιλείς επιλογές και οι πιο επιτυχείς λύσεις για μεγαλύτερη διασφάλιση των δεδομένων κάθε παλαιάς και νέας επιχείρησης. Το e-εμπόριο δίνει τεράστιες ευκαιρίες στις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ τα mobile κανάλια ανοίγουν νέες αγορές για τους on-line επιχειρηματίες. Με βάση μάλιστα τα τελευταία στοιχεία η Ελλάδα αποτελεί μια σημαντική αγορά για την ανάπτυξη της μεθόδου "PayPal" με αύξηση από το 29% των online καταστημάτων το 2012 στο 63% το 2014. Η υιοθέτηση λύσεων που κάνει τη πληρωμή ευκολότερη για τον αγοραστή και ταυτόχρονα διασφαλίζει τον έμπορο ώστε να μπορεί να δεχθεί πληρωμές ακόμα και από το εξωτερικό είναι ακόμα σε στάδιο εξέλιξης για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.

Εξαιρετικοί επιστήμονες και ειδικοί θα μας δώσουν σήμερα τα φώτα τους (ή μάλλον τα LED) για το e-commerce, και θα μας περιγράψουν τα βήματα πως μπορεί κάποιος να "στήσει" ή να βελτιώσει ένα σοβαρό ηλεκτρονικό κατάστημα.

Πράγματι απαιτούνται προσεκτικά βήματα, όπως να δώσεις το σωστό όνομα, να φτιάξεις μια ηλεκτρονική βιτρίνα με εικόνες υψηλής ευκρίνειας, με σωστή τοποθέτηση, αναλυτική περιγραφή, ομαδοποίηση των προϊόντων και χρήση κοινωνικών δικτύων. Εμπειρικά όμως σας συνιστώ, εάν θέλετε να πετύχετε τη διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές σας, θα πρέπει να συνεργαστείτε και να εμπιστευτείτε τη διαδικτυακή εμπορική παρουσία σας σε επαγγελματίες του χώρου, για να σας εμπιστευτούν αντίστοιχα και οι καταναλωτές, αφού ο παράγοντας εμπιστοσύνη είναι το κλειδί της επιτυχίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, παγκοσμίως.

Κλείνοντας, θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στους διοργανωτές του Φόρουμ και να σας βεβαιώσω για τη στήριξη και τη συνδρομή της ΕΣΕΕ στις προσπάθειές σας..."

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter