Πεμ12052024

Last updateΤετ, 04 Δεκ 2024 10pm

Ο ΟΣΕ πουλάει 600 στρέμματα στο Θριάσιο

euros-thumb-large

Στην τμηματική παραχώρηση σε ιδιώτες έκτασης περίπου 600 στρεμμάτων του Εμπορευματικού Σταθμού του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, προτίθεται να προχωρήσει η κυβέρνηση, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία αποκρατικοποιήσεων.


Σύμφωνα με το σχέδιο την παραχώρηση της έκτασης των 600 στρεμμάτων, θα αναλάβει η ΓΑΙΟΣΕ, αφού προηγουμένως ολοκληρωθεί η πολεοδόμησή της και καθοριστούν οι χρήσεις γης.
Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Μεταφορών, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νομοσχεδίου για τα Logistics από τους υπουργούς Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη και Μιχάλη Χρυσοχοίδη, αντίστοιχα ο ρόλος του Θριασίου είναι κομβικός στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.
Μέσω του νομοσχεδίου η κυβέρνηση φιλοδοξεί να καταστήσει την Ελλάδα κέντρο διαμετακομιστικών δραστηριοτήτων, πετυχαίνοντας μείωση των τιμών των προϊόντων έως και 15%. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή πρακτική, το ποσοστό εξοικονόμησης στην τελική τιμή κάθε προϊόντος, σε συστήματα που τα logistics είναι ελαχιστοποιημένα, κυμαίνεται σε 3% έως 6% για τα προϊόντα καθημερινής χρήσης, σε 15% για τα προϊόντα υψηλής τεχνολογικής αξίας (τύπου I-Phone κτλ.) και σε 7%-10% για τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (π.χ τηλεοράσεις κ.λ.π).
Στόχος του νομοσχεδίου είναι να οριοθετηθεί η δραστηριότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και να προσφερθούν εργαλεία για την ανάπτυξη του κλάδου.
Η νομοθετική παρέμβαση κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να αρθούν οι δυσκαμψίες που υφίστανται χρόνια (πχ ασάφεια για τη διαδικασία αδειοδότησης εγκαταστάσεων, μη καθορισμένο πλαίσιο, κτλ), οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία ανασφάλειας στους υποψήφιους επενδυτές.
Όπως ανέφερε ο κ. Χρυσοχοίδης, με το νομοσχέδιο χαράζουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την πολιτική για την εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία έχει δύο σημαντικούς στόχους: Να μειώσει το κόστος εφοδιασμού των επιχειρήσεων, με παράλληλη μείωση του κόστους των καταναλωτικών αγαθών στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Να καταστήσει την Ελλάδα ελκυστική για την προσέλκυση διερχόμενων φορτίων στα λιμάνια της και μέσω των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών της να οδηγούνται στις αγορές της Βαλκανικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Τα κύρια σημεία του νομοσχεδίου:
*Καθιερώνεται ο ορισμός των Logistics, οριοθετούνται οι δραστηριότητές τους και καθιερώνεται ο ορισμός των επιχειρήσεων Εφοδιαστικής Αλυσίδας (3PL-3rd Party Logistics), τα οποία δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στη νομοθεσία και αποτελούσαν πάγιο αίτημα της αγοράς.
* Καθιερώνεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής.
* Οι όροι δόμησης των αποθηκών εξισώνονται με αυτούς των βιομηχανικών κτιρίων, καλύπτοντας τις ανάγκες της αγοράς για κτίρια με μεγάλα ύψη.
* Απλουστεύεται το πλαίσιο αδειοδότησης των κέντρων αποθήκευσης.
* Τίθεται το πλαίσιο για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις.
* Θεσπίζεται πλαίσιο για υποχρέωση των αποθηκών για κυκλοφοριακές συνδέσεις με το οδικό δίκτυο.
Πηγή: tovima.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter