Τετ11272024

Last updateΤρι, 26 Νοε 2024 6pm

Στις... ράγες η επέκταση του τραμ προς το Πέραμα

tram 4365

Τον διαγωνισμό για τις τοπογραφικές μελέτες των επεκτάσεων του Τραμ προς Κερατσίνι και Πέραμα, προκήρυξε η Αττικό Μετρό, σύμφωνα με το Athens Transport. Πρόκειται για την κατασκευή διπλής γραμμής (καθώς και 17 στάσεων) που θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το Κερατσίνι και το Πέραμα. Η διαδρομή προβλέπεται σε γενικές γραμμές να ακολουθήσει την προϋπάρχουσα χάραξη του παλιού τροχιοδρόμου Περάματος, την τελευταία δηλαδή από τις παλιές γραμμές του Τραμ που καταργήθηκε το 1977.

Τα οχήματα θα κινούνται σε αποκλειστικό διάδρομο, ενώ στην περιοχή του Κερατσινίου προβλέπεται υπογειοποίηση, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για ανάπλαση στην επιφάνεια.

Η αρχή της γραμμής της επέκτασης τοποθετείται αμέσως μετά τον υπό κατασκευή σταθμό Τραμ στο λιμάνι του Πειραιά (Ακτή Ποσειδώνος). Το Τραμ κινούμενο επιφανειακά στην δυτική πλευρά της ακτής Ποσειδώνος συνεχίζει κατά μήκος της ακτής Καλλιμασιώτη και της ακτής Κονδύλη, κάνοντας δηλαδή το γύρο του λιμανιού.

Στη συνέχεια στρέφεται δεξιά επί της οδού Θερμοπυλών ως το ύψος της οδού Θεσμοφορίου, όπου διασταυρώνεται με τη γραμμή του ΟΣΕ. Ακολούθως, στρέφεται αριστερά, ακολουθώντας την παλιά διαδρομή του Τραμ επί της οδού Μαρίας Κιουρί. Η γραμμή διασταυρώνεται με την οδό Αγίου Όρους, την πλατεία Ταμπουρίων (πλατεία Λαού), και μέσω της Αυξεντίου Παλληκαρίδη καταλήγει στην λεωφόρο Δημοκρατίας (στο ύψος της Ιχθυόσκαλας).

Η γραμμή συνεχίζει στο δεξιό ρεύμα της λεωφόρου Δημοκρατίας, μέχρι και το ύψος των διυλιστηρίων. Από εκεί ξεκινάει μία κυκλική διαδρομή μέσω της λεωφόρου Ειρήνης. Ενώ η διαδρομή προς Πέραμα θα γίνεται μέσω της λεωφόρου Ειρήνης, η διαδρομή προς Πειραιά θα γίνεται μέσω της λεωφόρου Δημοκρατίας.

Οι δύο κατευθύνσεις κίνησης συναντώνται επί της λεωφόρου Δημοκρατίας, μετά την οδό Βάρναλη.
Το τέρμα της γραμμής θα είναι στο ύψος του λιμεναρχείου Περάματος.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, οι διάφορες μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τα μέσα του 2019.

Ο διαγωνισμός για το έργο αναμένεται να ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2019, και να ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2020 οπότε και θα ξεκινήσουν τα έργα.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό, το έργο θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.

Το εκτιμώμενο κόστος των τοπογραφικών μελετών ανέρχεται σε 232.528,06€ (χωρίς ΦΠΑ), ενώ το σύνολο των μελετών θα κοστίσει 3.242.000 ευρώ. Το κόστος κατασκευής του έργου θα καθοριστεί από το μήκος της διαδρομής που τελικά θα υπογειοποιηθεί. Η Αττικό Μετρό το υπολογίζει σε 180 εκατομμύρια ευρώ.

Πηγή: Athens Transport

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter