Σε διαβούλευση νoμοσχέδιο για επιθεωρητές πλοίων και λιμενικούς
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016 14:37
Ρυθμίσεις για το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής ενέταξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας σε νέο νομοσχέδιο που έθεσε σε διαβούλευση την Τετάρτη με τίτλο: «Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών - Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις».
Υπενθυμίζεται ότι οι διατάξεις για το ένστολο προσωπικό του Λ. Σ. περιλαμβάνονταν σε προηγούμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας με το οποίο δημιουργούνταν η Δημόσια Αρχή Λιμένων ωστόσο αποφασίστηκε τελευταία στιγμή να ενταχθεί αυτό το μέρος στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης και τα θέματα που αφορούν τους λιμενικούς να μπουν σε άλλο σχέδιο νόμου στο οποίο θα γίνει ταχεία διαδικασία διαβούλευσης.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό σημείωμα «ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θέτει από σήμερα 25/6/2016 και ώρα 10.30 πμ σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου "Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών - Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις" και καλεί τους κοινωνικούς εταίρους και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχουν καταθέτοντας προτάσεις προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου. Λόγω της διαβούλευσης, που έχει ήδη προηγηθεί 24 επ., και του εξαιρετικά πλέον επείγοντος χαρακτήρα των προτεινόμενων διατάξεων, η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 31/5/2016 και ώρα 16.00.»
Στην αιτιολογική έκθεση επισημαίνεται ότι «παρέχεται ένα πλήρες και σαφές θεσμικό πλαίσιο για την πιστοποίηση του προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που διενεργεί επιθεωρήσεις/ελέγχους σε πλοία ανεξαρτήτως σημαίας, εταιρείες, λιμενικές εγκαταστάσεις και λιμένες, Αναγνωρισμένους Οργανισμούς και Αναγνωρισμένους Οργανισμούς Ασφαλείας, μέσω, αφενός μεν, του καθορισμού των ελάχιστων απαιτούμενων προσόντων των ανωτέρω επιθεωρητών/ελεγκτών και των εκπαιδευτών αυτών και, αφετέρου, του προσδιορισμού του γενικού περιγράμματος εκπαίδευσης και διατήρησης της επάρκειάς τους. Σκοπός των προτεινόμενων ρυθμίσεων του σχεδίου νόμου είναι η εξασφάλιση της ασφάλειας ναυσιπλοΐας και του περιορισμού της ναυτιλίας υποβαθμισμένων επιπέδων των πλοίων σε πλοία που βρίσκονται σε ελληνικούς λιμένες και αγκυροβόλια μέσω της δημιουργίας ενός επαρκούς, σε αριθμό και προσόντα, συστήματος δικτύου επιθεωρητών/ελεγκτών.»
Εν τω μεταξύ συζητήσεις αναμένεται να προκαλέσει το άρθρο 32 «υπολογισμός χρόνου στρατιωτικής θητείας για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό» με το δεδομένο ότι στο Λιμενικό Σώμα υπηρετούν και γυναίκες που δεν έχουν υπηρετήσει στις Ένοπλες Δυνάμεις και η συγκεκριμένη διάταξη θεωρείται από ορισμένους ότι είναι σε βάρος τους.
Επίσης αυξήσεις προβλέπονται στο άρθρο 52 για το «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» μια διάταξη που αντικαθιστά το Τέλος παραμονής και πλόων (Τ. Π. Π.) πλοίων που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Όπως σημειώνεται «θεσπίζεται τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕ. Π. Α. Η.), το οποίο βαρύνει: α) τα πλοία αναψυχής ιδιωτικά και επαγγελματικά, β) τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και γ) τα ναυταθλητικά σκάφη Το ΤΕ. Π. Α. Η. επιβάλλεται για όλα τα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων προαναφερθέντα πλοία αναψυχής και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια και ναυταθλητικά σκάφη, ανεξάρτητα από τη σημαία τους. Από το ΤΕ. Π. Α. Η. εξαιρούνται τα παροπλισμένα ή κατασχεμένα σκάφη.»
Και τονίζεται επιπλέον ότι: «Το ΤΕ. Π. Α. Η. υπολογίζεται ανά τρέχον έτος ή τρέχοντα μήνα από την ημερομηνία πληρωμής και καθορίζεται ως εξής: Για τα ολικού μήκους έως και οκτώ μέτρα σε είκοσι ευρώ ανά μήνα. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ μέτρων έως και δέκα μέτρα, σε τριάντα ευρώ ανά μήνα. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα μέτρων και έως και δώδεκα μέτρα σε σαράντα ευρώ ανά μήνα. Για τα ολικού μήκους άνω των 12 μέτρων ανά μήνα δέκα ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Η χρέωση μειώνεται στο ήμισυ για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης.»
Πηγή: www.tovima.gr