Πρωτοβουλίες του ΕΒΕΠ για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων και την αναβίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016 13:01
Δυο σημαντικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες για τη διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας με την ψηφιακή υπογραφή και την αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας με τη δημιουργία Τμήματος «Ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και Ναυπηγοεπισκευής», παρουσίασε ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, κατά τη διάρκεια του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Β.Ε.Π., στις 28 Μαρτίου 2016. Τη συνεδρίαση τίμησε με την παρουσία του, ο Υπουργός Επικρατείας, κ. Ν. Παππάς, ο οποίος είχε παρευρεθεί νωρίτερα στην εκδήλωση, που φιλοξενούσε το Ε.Β.Ε.Π., για τα εγκαίνια του Διεθνούς Διαμετακομιστικού Κέντρου του Ομίλου "British American Tobacco" στο λιμάνι του Πειραιά, στη λιμενική εγκατάσταση της Σ.Ε.Π. Α.Ε.
Ο Υπουργός, καλωσορίζοντας τις πρωτοβουλίες ανέφερε ότι: «...η ελληνική οικονομία έχει σοβαρές υποδομές και προοπτικές, ενώ οι δείκτες της ήδη παρουσιάζουν βελτίωση. Η ολοκλήρωση της Συμφωνίας με τους εταίρους μας θα φέρει έκρηξη των επενδύσεων. Οι κλάδοι του Εμπορίου και της Βιομηχανίας δοκιμάστηκαν περισσότερο απ' όλους, λόγω της κρίσης. Ήρθε όμως η στιγμή, να κοιτάξουμε το κοινό συμφέρον και όχι το ειδικό...».
Ο κ. Β. Κορκίδης, επισήμανε, «...το Ε.Β.Ε.Π. διαβλέποντας τα οφέλη σε χρόνο και χρήμα, που θα επέφερε στις επιχειρήσεις η ψηφιακή υπογραφή, αφού περιορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη γραφειοκρατία, προ τριετίας ζήτησε από το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, την απαιτούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή της στα Επιμελητήρια. Πρόκειται για μια σύγχρονη και ιδιαίτερα ανταγωνιστική λύση, η οποία θα βρίσκεται σε λίγες εβδομάδες στη διάθεση των μελών μας, προσφέροντας ένα εύχρηστο, γρήγορο και απόλυτα ασφαλές εργαλείο διαχείρισης των συναλλαγών τους.
Παράλληλα, η άμεση εμπλοκή του Ε.Β.Ε.Π., που αφορά στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την επίλυση προβλημάτων στις λιμενικές εργασίες και την ανάγκη ουσιαστικής αναβίωσης της Ναυπηγοεπισκευής, καθιστά επιτακτική τη δημιουργία ενός νέου δυναμικού Τμήματος Ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και Ναυπηγοεπισκευής στο Επιμελητήριο...».
Ειδικότερα, το Ε.Β.Ε.Π. ξεκινά να προσφέρει στις επιχειρήσεις-μέλη του, μία σύγχρονη και ιδιαίτερα ανταγωνιστική λύση στον τομέα των ηλεκτρονικών συναλλαγών, αυτή της απομακρυσμένης ψηφιακής υπογραφής, εντός του Απριλίου.
Το βασικό πλεονέκτημα της απομακρυσμένης ψηφιακής υπογραφής είναι πως, μπορεί να δημιουργηθεί με τη χρήση φορητών συσκευών (tablet, smartphones, ipad, iphone), χωρίς τη διαρκή φύλαξη π.χ. μιας συσκευής USB, όπου συνήθως αποθηκεύονται τα κλειδιά κρυπτογράφησης. Επιπλέον, η απομακρυσμένη ψηφιακή υπογραφή βρίσκεται υπό την εποπτεία του παρόχου υπηρεσιών πιστοποίησης, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ασφαλή λειτουργία της. Ακόμη, έχει νομική ισχύ ισοδύναμη με την ιδιόχειρη υπογραφή και βασιζόμενη σε αναγνωρισμένο πιστοποιητικό, που έχει εκδοθεί σε ένα κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναγνωρίζεται, ως τέτοια, σε όλα τα άλλα κράτη μέλη.
Η έκδοση της ψηφιακής υπογραφής γίνεται με τέσσερα απλά βήματα:
1. Δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στην Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης "Ermis" (www.ermis.gov.gr), χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TAXISnet και ηλεκτρονική επιλογή έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών.
2. Υποβολή αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης στο Ε.Β.Ε.Π. για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών και έγκριση του αιτήματος.
3. Έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών από ηλεκτρονικό υπολογιστή, μέσω της πύλης "Ermis".
4. Χρήση απομακρυσμένης ψηφιακής υπογραφής από οποιαδήποτε συσκευή τελικού χρήστη (smartphone, tablet, ipad, laptop, desktop).
Η διάρκεια των ψηφιακών πιστοποιητικών και της υπηρεσίας/άδειας χρήσης της Ασφαλούς Διάταξης Υπογραφής θα είναι 5 έτη και το συνολικό κόστος θα ανέρχεται στο ποσό των 80 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. 23%. Για την υποστήριξη των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων – μελών του στην ενεργοποίηση της Ψηφιακής Υπογραφής τους, το Ε.Β.Ε.Π. έχει δημιουργήσει ειδική «Ψηφιακή υπηρεσία» στο Επιμελητήριο με εκπαιδευμένο προσωπικό, που θα συνδράμει την κάθε επιχείρηση-μέλος στην απόκτηση και χρήση της άυλης ψηφιακής υπογραφής.
Επίσης, λόγω της ιδιαιτερότητας του Επιμελητηρίου να εκπροσωπεί μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων επικουρικών στην ελληνική ακτοπλοΐα και ποντοπόρο ναυτιλία, που δραστηριοπούνται και συμμετέχουν στη λειτουργία του μεγαλύτερου λιμανιού της Χώρας, αποφασίστηκε από το Δ.Σ. του ΕΒΕΠ, η δημιουργία ενός νέου, εξειδικευμένου Τμήματος για τις ναυτιλιακές δραστηριότητες και τη Ναυπηγοεπισκευή. Σημειώνεται ότι, ο Ρυθμιστικός Νόμος 3419/2005, που προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου τμήματος σε ένα «μικτό Επιμελητήριο», όπως το Ε.Β.Ε.Π., απαιτεί τουλάχιστον 200 επιχειρήσεις και επικαιροποίηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των 3 υποχρεωτικών Τμημάτων του, όπως Εμπορικό, Μεταποίησης και Υπηρεσιών.