Μ. Βαρβιτσιώτης: «Το μεταναστευτικό δεν είναι ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014 10:08
«Το μεταναστευτικό δεν είναι ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα». Τούτο δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Δημοκρατία», όπου μεταξύ των άλλων υπήρξαν και ερωτήσεις για το πολιτικό σκηνικό της χώρας.
Όσον αφορά στα των θεμάτων που χειρίζεται το ΥΝΑ ο υπουργός ερωτηθείς αν πιστεύει ότι αντέχει η Ελλάδα το βάρος του μεταναστευτικού που έχει πέσει στους ώμους της ο υπουργός σημείωσε τα ακόλουθα:
«Το μεταναστευτικό δεν είναι ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό πρόβλημα. Αυτήν τη στιγμή Ελλάδα και Ιταλία έχουμε «στεγνώσει» οικονομικά, δεν αντέχουμε, καθώς έχει πέσει στις πλάτες μας σχεδόν ολόκληρο το βάρος. Ένα βάρος που αναμένεται να πολλαπλασιαστεί με όσα συμβαίνουν αυτήν την ώρα στη Συρία και στο Ιράκ. Βεβαίως προέχει η ανθρωπιστική πλευρά. Βεβαίως αυτοί οι δυστυχείς άνθρωποι, που προσπαθούν να αποφύγουν τη λαίλαπα των βάρβαρων, αιματηρών συγκρούσεων αγνοώντας τους κινδύνους της θάλασσας, αξίζουν κάθε βοήθεια και συμπαράσταση. Αλλά, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, ακόμη πόσους μετανάστες μπορούν να «σηκώσουν» η Ευρώπη και η οικονομία της;
Εμείς φέτος δαπανήσαμε 85.000.000 ευρώ για τη διάσωση προσφύγων και την παρακολούθηση των συνόρων. Δεν έχουμε άλλα κονδύλια διαθέσιμα. Γι' αυτό και ζητήσαμε από την Ε.Ε., σε συνεργασία με το υπ. Δημοσίας Τάξεως, 65.000.000 ευρώ έως το τέλος του χρόνου. Τα ζητάμε, διότι «λεφτά δεν υπάρχουν»!»
Σχετικά με το άκρως επίκαιρο θέμα των τζιχαντιστών και αν μεταξύ των μεταναστών εντοπίστηκαν και τζιχαντιστές που έρχονται στην Ελλάδα με αποστολή τη στρατολόγηση πολεμιστών για το ISIL ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε τα ακόλουθα:
«Έως τώρα δεν έχουμε εντοπίσει τέτοια κρούσματα όπως έχουν εντοπισθεί, π.χ., στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όμως ερευνούμε τα πάντα. Εμείς δεν θα αφήσουμε τα σύνορά μας να γίνουν ξέφραγο αμπέλι. Θα
συνεχίσουμε να τα επιτηρούμε, θα συνεχίσουμε να τα ελέγχουμε, τόσο για την προστασία της δημόσιας ασφάλειας όσο και για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας. Στη νοοτροπία του ΣΥΡΙΖΑ «περί ανοιχτών συνόρων για όλους» είμαστε κάθετα αντίθετοι. Γι' αυτό και ζητάμε την οικονομική ενίσχυση, για να φυλάμε όσο καλύτερα γίνεται τα ευρωπαϊκά θαλάσσια και χερσαία σύνορα. Όπως θα θυμάστε, κατά τη διάρκεια ελέγχου πέρυσι πέσαμε πάνω και σε τρομοκράτες στη Χίο! Να σημειώσω παράλληλα ότι σε συνεργασία με τον Δ. Αβραμόπουλο, στη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων μας μετέχει εδώ και τρεις μήνες και το Πολεμικό Ναυτικό».
Επίσης ερωτηθείς ο υπουργός σε ποιο στάδιο βρίσκεται το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ είπε τα εξής:
«Υπάρχουν προβλήματα; Όλα προχωρούν κανονικά. Βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση, θα ολοκληρωθεί η παραχώρηση των μετοχών και μέσα στον Οκτώβριο θα περάσουμε στο στάδιο των προσφορών.
Επιτρέψτε μου να πω ότι με εντυπωσίασε η ομοθυμία των παραγωγικών τάξεων της Θεσσαλονίκης που ζήτησαν από τον πρωθυπουργό, ήμουν παρών στη συνάντηση, να προχωρήσει τάχιστα το θέμα της παραχώρησης και στον ΟΛΘ. Αν θυμάστε, αρχικά υπήρξαν αντιδράσεις, υπήρξαν επιφυλάξεις, αλλά το μοντέλο του Πειραιά φαίνεται ότι έχει πείσει για την πολύπλευρη και πολυεπίπεδη χρησιμότητά του».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης επίσης ρωτήθηκε και για την ναυτική εκπαίδευση και δή για την ιδιωτική αλλά και για την αλλαγές στην αρμόδια διεύθυνση. Απαντώντας σημείωσε τα ακόλουθα:
«Ναι, έγινε μια σημαντική αλλαγή που απέδωσε καρπούς. Ήδη προχωράμε σε εξοπλισμό των ακαδημιών με σύγχρονους εξομοιωτές (simulators) και άλλα όργανα, μέσα από τα προγράμματα ΕΣΠΑ και ετοιμάσαμε το Προεδρικό Διάταγμα, με το οποίο αναγνωρίζεται ως θαλάσσια υπηρεσία η εργασία σε πλοία υπό ξένη σημαία. Σας ανακοινώνω δε ότι μέσα στον Οκτώβριο θα περάσουμε Π.Δ. για τη λειτουργία ιδιωτικών ναυτικών σχολών, στο πλαίσιο της διεθνούς συμβάσεως STCW, την οποία έχουμε κυρώσει στη Βουλή. Θεωρώ τουλάχιστον ακατανόητο να υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα Ιδιωτικά Κέντρα Πιστοποίησης Ναυτικών Υπηρεσιών (σαν το ΚΕΣΕΝ) που χορηγούν πιστοποιητικά για λογαριασμό ξένων σημαιών, όπως της Κύπρου, της Μάλτας και της Λιβερίας, και δεν τους επιτρέπεται να χορηγήσουν πιστοποιητικά για λογαριασμό της Ελλάδας! Η νομοθεσία είναι σαφής και θα εφαρμοστεί».
Επίσης όσον αφορά στα της ακτοπλοϊας ερωτηθείς σχετικά ανέφερε τα ακόλουθα:
«Ναι, δεν ήμουν «υπουργός Ακτοπλοΐας», όπως συνηθιζόταν τα καλοκαίρια. Ας πούμε ότι πέτυχα στις καινοτομίες που προσπάθησα να φέρω και στις επιλογές των προσώπων που τοποθέτησα στην αρμόδια υπηρεσία. Ναι, αλλά προχθές κηρύξατε έκπτωτη τη ΝΕΛ από τα δρομολόγια Θεσσαλονίκης – Βορείου Αιγαίου. Δεν δέχομαι επ' ουδενί να υπάρχουν αδικημένες περιοχές σε ό,τι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση. Η εταιρία ήταν ασυνεπής και θα υποστεί τις συνέπειες.
Το υπουργείο έχει υποχρέωση να σέβεται και την τελευταία δεκάρα του Έλληνα πολίτη, την οποία διαχειρίζεται. Ήδη κινήθηκαν οι διαδικασίες για να ανατεθούν οι εν λόγω γραμμές σε άλλη ναυτιλιακή εταιρία». Τέλος όσον αφορά στην εταιρία που θα επιλεγεί ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι το ΥΝΑ «περιμένει προσφορές από όλους».