Πεμ11282024

Last updateΠεμ, 28 Νοε 2024 6pm

Vinci, Ακτωρ και ΜΕΤΚΑ για την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας

zefxi-salaminas

Το ενδιαφέρον της ΜΕΤΚΑ του εισηγμένου ομίλου του κ. Ευάγγελου Μυτιληναίου για μεγαλύτερη εμπλοκή στα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα σηματοδοτεί η συμμετοχή της κατασκευαστικής εταιρείας στον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών για την υποθαλάσσια οδική ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος.

Σύμφωνα με έγγραφο που υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και αναρτήθηκε στη «Δι@υγεια», στο τεύχος προκήρυξης του διαγωνισμού υπέβαλαν ερωτήματα διευκρινήσεων οι εταιρείες ΜΕΤΚΑ και Ακτωρ στα τέλη Αυγούστου και στις αρχές Σεπτεμβρίου, αντίστοιχα. Επίσης, η γαλλική Vinci ζήτησε προ ημερών μετάθεση της προθεσµίας υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την Α' φάση του διαγωνισμού.

«Με τα αιτήµατα αυτά διατυπώνονται ερωτήσεις, τυχόν θετική απάντηση επί των οποίων συνεπάγεται την αναγκαιότητα τροποποίησης των προϋποθέσεων συµµέτοχης στην Α΄Φάση (Προεπιλογή) του Έργου και αιτήµατα µετάθεσης της προθεσµίας Υποβολής Φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Α' Φάση (Προεπιλογή) µε σκοπό την καλύτερη προετοιµασία των ενδιαφεροµένων Οµίλων, αφού είναι εν εξελίξει συζητήσεις µε ενδιαφερόµενα χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα για την Χρηµατοδότηση του Έργου» αναφέρει το έγγραφο του υπουργού Υποδομών.

Έτσι, καθώς «κρίνεται σκόπιµη η εξέταση των παραπάνω θεµάτων και οι τυχόν τροποποιήσεις» απαιτούν «νέα διαδικασία δηµοσίευσης», ο υπουργός Υποδομών ενέκρινε τη μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής φακέλων για τις 9 Δεκεμβρίου 2014.

Το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηµατοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκµετάλλευση του έργου της Μόνιµης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της νήσου Σαλαµίνας µε το Πέραµα Νοµού Πειραιώς» προβλέπει τη δημιουργία υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χλµ. µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3 χλµ.) από Ανισόπεδο (Α/Κ) Περάµατος µέχρι τoν Α/Κ Παλουκίων, καθώς ενδεχοµένως και των οδικών τµηµάτων παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.

Η σχεδιαζόμενη χάραξη

Το έργο, συνολικού ενδεικτικού µήκους 17,5 χλµ. εκτείνεται από την υπάρχουσα λεωφόρο Σχιστού - Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυµβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για τη σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος - Κερατσινίου - Πειραιά.

Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δηµιουργία Κόµβου για τη σύνδεση µε την υπάρχουσα οδό Παλουκίων - Αµπελακίων / Σαλαµίνας καθώς και µε τον Ναύσταθµο, διατηρουµένης και της σύνδεσης της οδού Αµπελακίων / Σαλαµίνας µε τον Ναύσταθµο. Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισµού των Παλουκίων και δηµιουργία δεύτερου κόµβου εισόδου προς τον Ναύσταθµο.

Η χάραξη ολοκληρώνεται µε την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόµβου Σαλαµίνας και του συνδετήριου τµήµατος µε την πόλη µέσω των ισόπεδων κόµβων Ι1 και Ι2 µέσω των οποίων επιτυγχάνεται η σύνδεση τόσο µε την πόλη όσο και µε το υφιστάµενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο που εξυπηρετεί τη δυτική και νότια πλευρά της νήσου, καθώς και με τη δημιουργίας Βόρειας Παράκαµψης της πόλης της Σαλαµίνας συνδεόµενης µε κόµβο µε την Οδό Σαλαµίνα - Φανερωµένη.

Τι προβλέπει ο ανταγωνιστικός διάλογος

Σύμφωνα με το τεύχος της δημοπράτησης, ο ανταγωνιστικός διάλογος διεξάγεται µε στόχο την εξεύρεση της βέλτιστης τεχνικά-οικονοµικά και περιβαλλοντικά λύσης για μία σειρά από θέματα, όπως η επιλογή της προσφερόµενης οδικής εξυπηρέτησης της υποθαλάσσιας σήραγγας µετά από ανάλυση κυκλοφοριακών φόρτων, η διατοµή του Τεχνικού Έργου (2 ή 3 ή 4 λωρίδες) µετά από Μελέτη Βιωσιµότητας καη η διατοµή του κυρίως Τεχνικού της Ζεύξης (µε έναν ή δύο ορόφους).

Επίσης, εξετάζονται η κατασκευή οδικού τµήµατος σύνδεσης του Α/Κ Περάµατος µε τη Λ. Σχιστού ώστε να παρακάµπτεται ο ∆ήµος Περάµατος, ενδεικτικού µήκους περίπου 5 χλµ., η κατασκευή του οδικού τµήµατος από Α/Κ Παλουκίων µέχρι και τη Βόρεια Παράκαµψη της πόλης της Σαλαµίνας και της σύνδεσής της τόσο µε την πόλη της Σαλαµίνας όσο και µε την οδό προς Φανερωµένη ενδεικτικού µήκους περίπου 9,5 χλµ., η θέση της σύνδεσης µε κόµβο της Παράκαµψης Σαλαµίνας µε την οδό προς Φανερωµένη, τα τυχόν απαιτούµενα συνοδά έργα κτλ.

Στην Α' φάση θα γίνει προεπιλογή των κατάλληλων υποψηφίων που θα λάβουν µέρος στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Στη Β' φάση θα κληθούν να προσδιορίσουν τη νοµική και χρηµατοοικονοµική οργάνωση της υλοποίησης του έργου. Στη Γ΄ Φάση οι διαγωνιζόµενοι θα λάβουν τα τεύχη δηµοπράτησης, τα οποία θα διαµορφωθούν µε βάση τα αποτελέσµατα του ανταγωνιστικού διαλόγου και θα υποβάλουν δεσµευτικές προσφορές, µε τον ανάδοχο να αναδεικνύεται από την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης.

Οι δαπάνες του έργου παραχώρησης θα βαρύνουν την εταιρεία παραχώρησης που θα συστήσει ο ανάδοχος και θα καλυφθούν από ίδια και δανειακά κεφάλαια, αν και η συμμετοχή του Δημοσίου δεν αποκλείεται, εφόσον οι συνθήκες το επιβάλουν. Η εταιρεία παραχώρησης θα ανακτήσει την επένδυσή της µέσω της είσπραξης διοδίων. Η περίοδος παραχώρησης του έργου αναµένεται να υπερβεί τα 25 χρόνια.

 

 

Πηγή: www.tovima.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter