Συλλαβίζοντας τη γλώσσα της εικόνας ή πώς αφηγούμαστε ιστορίες με εικόνες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 04 Σεπτεμβρίου 2014 16:43
Το πρωτότυπο εργαστήριο με τίτλο «Συλλαβίζοντας τη γλώσσα της εικόνας ή πώς να λέμε ιστορίες με εικόνες» διοργανώνει το νέο Εργαστήριο Τεχνολογίας, UTech lab του Ιδρύματος Ευγενίδου, από τις 15 έως και τις 19 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρες 17:00 - 20:00.
Το πρόγραμμα, το οποίο σχεδίασε και υλοποιεί ο σκηνοθέτης κύριος Χρήστος Γόδας, απευθύνεται σε μαθητές/τριες ηλικίας 14 - 18 ετών και έχει ως στόχο του να τους εισαγάγει στον κόσμο της δημιουργίας και ειδικότερα στον τομέα των οπτικοακουστικών τεχνών.
Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά, μέσα από τη συμμετοχή τους και την προσωπική τους εμπλοκή θα αντιληφθούν τη σημασία των οπτικοακουστικών τεχνών σε όλο το χρηστικό τους εύρος, από τις κινηματογραφικές ταινίες και την τηλεόραση μέχρι τη διαφήμιση, τα εικονομηνύματα και τα video games και θα δουν πώς αυτά επηρεάζουν την καθημερινότητά μας. Ταυτόχρονα θα τους δοθεί η ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τη δική τους θέση τόσο ως χρήστες/τριες των προϊόντων της οπτικοακουστικής βιομηχανίας όσο και μέσα από τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους ως πιθανοί επαγγελματίες του συγκεκριμένου χώρου.
Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι δωρεάν, απαραίτητη είναι όμως είναι η συμπλήρωση της αίτησης συμμετοχής, την οποία θα βρείτε εδώ.
Σημείωση: Ο χώρος είναι προσβάσιμος και φιλικός σε ανθρώπους με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα (είσοδος από Πεντέλης 11). Όλοι οι υπολογιστές διαθέτουν λογισμικό προσβασιμότητας για άτομα με προβλήματα όρασης, κωφούς/ές και βαρήκοους/ες. Σε όλα τα επίπεδα του UTech Lab είναι εφικτή η μετακίνηση χρηστών/στριών αναπηρικού αμαξιδίου. Στο Ίδρυμα υπάρχει προσαρμοσμένος χώρος υγιεινής για ΑμεΑ. Σημειώνεται ότι υπάρχει η δυνατότητα διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα κατόπιν έγκαιρης συνεννόησης με γραπτό μήνυμα στο τηλέφωνο 6936 177 143 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Οι σκύλοι - οδηγοί τυφλών είναι ευπρόσδεκτοι.
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες θα στελεχώσουν τις θέσεις της παραγωγής, τόσο πίσω από την κάμερα όσο και μπροστά από αυτήν. Ως εκ τούτου τα παιδιά που επιθυμούν να είναι και στις θέσεις μπροστά από την κάμερα θα πρέπει να έχουν τη σχετική γραπτή άδεια του κηδεμόνα.
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Μέσα από θεωρητικά μαθήματα και εργαστήρια θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές/τριες να αποκτήσουν τα βασικά «εργαλεία» της κινηματογραφικής τέχνης, ώστε άμεσα να τα χρησιμοποιήσουν, πρακτικά, σε μια πρώτη απόπειρα άρθρωσης οπτικού λόγου.
Θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών/τριών και στην έμπρακτη επαφή τους με τα επαγγέλματα και τις ειδικότητες των οπτικοακουστικών τεχνών.
Το περιεχόμενο των μαθημάτων συμπεριλαμβάνει τη συγγραφή από τους μαθητές/τριες ενός σεναρίου μικρού μήκους και την υλοποίησή του σε ταινία. Η συγγραφή του σεναρίου θα γίνει με την καθοδήγηση του εισηγητή, τα δε γυρίσματα στους υπαίθριους και εσωτερικούς χώρους του Ιδρύματος και κατά τις ώρες των μαθημάτων του προγράμματος. Η δημιουργία της ταινίας θα γίνει από τα ίδια τα παιδιά υπό την καθοδήγηση του εισηγητή και τα ονόματά τους θα αναγράφονται στους συντελεστές της ταινίας.
Ενδεικτικό περιεχόμενο των μαθημάτων
Μάθημα 1ο
Βασικά στοιχεία της ιστορίας του Κινηματογράφου.
Δομές των εικαστικών τεχνών και στοιχεία αισθητικής κάδρου (παραδείγματα από γνωστά αριστουργήματα ζωγραφικής και γλυπτικής).
Σκηνή και πλάνο: Τα βασικά μέρη του λόγου στη γλώσσα των εικόνων και πώς δομούν μια φράση.
Visualization και framing (Οπτικοποίηση και Σύνθεση κάδρου)
Μάθημα 2ο
Γραμματική και συντακτικό του οπτικού λόγου.
Το «μέσα» και το «έξω» από το κάδρο: Σκηνοθεσία του «τι συμβαίνει» και σκηνοθεσία του «πώς το δείχνουμε».
Σενάριο: Η μακέτα μιας οπτικής αφήγησης. Πώς γράφεται, πώς υλοποιείται.
Ντεκουπάζ: Η γέφυρα απ' το χαρτί στην οθόνη.
Όροι και παράμετροι για τη συγγραφή του σεναρίου για την «ταινία» του προγράμματος.
Μάθημα 3ο
Συμμετοχική συγγραφή σεναρίου υπό την καθοδήγηση του εισηγητή.
Χωρισμός σε ομάδες παραγωγής και ανάλυση καθηκόντων.
Μάθημα 4ο
Κινηματογράφηση του σεναρίου στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Μάθημα 5ο
Στοιχεία μοντάζ στο κινηματογραφημένο υλικό.
Ο ήχος και η μουσική και η επίδρασή τους στο οπτικό υλικό.
Προβολή και σχολιασμός του αποτελέσματος μέσα από την εμπειρία των συμμετεχόντων.
Χρήστος Γόδας
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά με καταγωγή από τις Κυδωνίες της Μ. Ασίας.
Σπούδασε αρχικά Κοινωνική Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία κινηματογράφου στη σχολή «Λ. Σταυράκου» και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές (Master of Fine Arts) στο University of Miami, με υποτροφίες από το ΙΚΥ, το Ίδρυμα Ωνάση και το University of Miami.
Έγραψε το σενάριο, έκανε τη παραγωγή και σκηνοθέτησε τέσσερεις μικρού μήκους ταινίες στην Ελλάδα, στην Ισπανία και στις ΗΠΑ. Δίδαξε στο University of Miami και σε ιδιωτικά ΙΕΚ στην Ελλάδα. Το 2014 ήταν ο διδάσκων στα μαθήματα Κινηματογράφου που πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο της Στοάς του Βιβλίου. Το ίδιο καλοκαίρι δίδαξε κινηματογράφο στα θερινά μαθήματα της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας για παιδιά 14 - 17 ετών στα Αρσάκεια σχολεία.