Το Ε.Β.Ε.Π. κατέθεσε βελτιωμένες προτάσεις στη νέα ηγεσία του ΥΠ.Α.ΑΝ. για τη μετεξέλιξη των Επιμελητηρίων και των Υπηρεσιών του Γ.Ε.ΜΗ.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2014 14:55
Στο πλαίσιο των συντονισμένων και μεθοδευμένων προσπαθειών του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κου Β. Κορκίδη και έπειτα από την πρόσφατη συνάντησή του με τον αρμόδιο Υφυπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Γεράσιμο Γιακουμάτο, κατατέθηκαν στη νέα ηγεσία του Υπουργείου 10 ενδυναμωμένες προτάσεις έργων, ώριμων προς ένταξη στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020, που υποστηρίζουν το σκοπό του εκσυγχρονισμού των δομών και υπηρεσιών των Επιμελητηρίων όλης της Χώρας.
Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., εκφράζοντας την πλήρη ικανοποίησή του, ενημέρωσε, τόσο τον Υφυπουργό, όσο και τον Γ.Γ. Εμπορίου, κ. Σ. Κομνηνό, ότι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Επιμελητήριο ανταποκρίθηκε πλήρως, στη διαδικασία κατάθεσης των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις κεφαλαιουχικές εταιρίες-μέλη του.
Η αποκτηθείσα εμπειρία και τεχνογνωσία από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του θεσμού σε συνδυασμό με τον υπερβάλλοντα ζήλο και προσπάθεια που κατέβαλαν οι εργαζόμενοι, συνέβαλαν αποφασιστικά στην άρτια υποδοχή και διεκπεραίωση χιλιάδων ισολογισμών που υποβλήθηκαν σε διάστημα ουσιαστικά μικρότερο των 4 εργάσιμων ημερών, χωρίς καμία καθυστέρηση.
Το Ε.Β.Ε.Π. θεωρεί ότι, με την άριστη συνεργασία την οποία έχει θεμελιώσει με τις κατά τόπους αρμόδιες περιφερειακές ενότητες, Πρωτοδικεία και Δ.Ο.Υ. και την αρτιότητα του στελεχιακού δυναμικού που διαθέτει, έχει πλέον τη δυνατότητα να λειτουργήσει, με τις απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, ως υπερτοπικός φορέας παραλαβής, εξυπηρέτησης και διευθέτησης όλων των κατατιθέμενων προς καταχώριση επιχειρηματικών πράξεων και εγγράφων, παρέχοντας υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. ανάλογες με αυτές της Υπηρεσίας Μίας Στάσης, λειτουργώντας ως μοχλός ανακούφισης της επιχειρηματικότητας και αναδεικνύοντας το Γ.Ε.ΜΗ. σε κορυφαίο θεσμό καταπολέμησης των γραφειοκρατικών δυσλειτουργιών.
Περαιτέρω, το Ε.Β.Ε.Π. υπέβαλε τις ακόλουθες προτάσεις που έχουν ως στόχο την αναβάθμιση του ρόλου του Επιμελητηρίου στην πειραϊκή επιχειρηματική κοινότητα, αλλά και στη ναυτιλία σε εθνικό επίπεδο, στη μεγιστοποίηση του αποτελέσματος των δράσεών του στην τοπική κοινωνία, και στη διασφάλιση της μεσο-μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς του, μέσα από την παροχή ανταποδοτικών υπηρεσιών, προς όλες τις επιχειρήσεις, αλλά κυρίως στη δημιουργία ενός Οδικού Χάρτη (roadmap) που κάθε Επιμελητήριο της Χώρας θα μπορεί να ακολουθήσει, ως κέντρο εξυπηρέτησης όλων των επιχειρήσεων.
Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι η ανάπτυξη σε διακριτά στάδια, με συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα, γεγονός που θα επιτρέπει στα Επιμελητήρια να αξιολογούν συχνά τα οφέλη και να αποφασίζουν για την εξελικτική πορεία της κάθε ανταποδοτικής εφαρμογής.
Συγκεκριμένα, το Ε.Β.Ε.Π. σχεδιάζει προσεκτικά, βελτιώνει συνεχώς και ήδη υλοποιεί δράσεις, όπως:
1. Δημιουργία & Λειτουργία Χρηματιστηρίου Εμπορευμάτων & Ναυτιλιακών Αξιών Πειραιά (Χ.Ε.Π.)
2. Δημιουργία Συστάδας Επιχειρήσεων με έμφαση στη Ναυτιλία & συναφείς υπηρεσίες (Clusters).
3. Δημιουργία Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου (Α.Κ.Ε.) στον Πειραιά και τις περιφερειακές αγορές της ευρύτερης περιοχής.
4. Λειτουργία Ενιαίου Κέντρου Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων (Ε.Κ.Ε.Επ.) από τις υπηρεσίες του Ε.Β.Ε.Π.
5. Γραφείο Σύνδεσης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την Απασχόληση σε συνεργασία με ΠΑ.ΠΕΙ. και Τ.Ε.Ι. Πειραιά. (Κόμβος Ε.Β.Ε.Π.)
6. Δράσεις επίλυσης εμπορικών διαφορών μέσω του Κέντρου Διαμεσολάβησης Πειραιώς (ΚΕ.ΔΙ.Π.) και εξειδικευμένων εμπειρογνωμόνων.
7. Κατάρτιση, Συμβουλευτική, Πιστοποίηση Τεχνικής Ικανότητας Ανέργων.
8. Συμμετοχή Ε.Β.Ε.Π. στο πρόγραμμα διοικητικής μεταρρύθμισης με έμφαση στις λιμενικές δραστηριότητες, τη ναυπηγοεπισκευή, τις μεταφορές, το εξαγωγικό και διαμετακομιστικό εμπόριο.
9. Δημιουργία κέντρου εξυπηρέτησης πολιτών (Κ.Ε.Π.) και γραφείου αυτοδιοικητικών υπηρεσιών, εντός του Επιμελητηρίου.
10. Βελτίωση της νομοθεσίας για λειτουργία των Επιμελητηρίων, ως υπερτοπικά κέντρα υποδοχής και διεκπεραίωσης Γ.Ε.ΜΗ., αντίστοιχα με την Υπηρεσία Μιας Στάσης (Υ.Μ.Σ.).