Ζημιά στην οικονομία της Αιγύπτου από τις μειωμένες διελεύσεις πλοίων από το Σουέζ – Κάνουν «βόλτα» τα δεξαμενόπλοια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2024 21:41
Η οικονομία της Αιγύπτου μπορεί σύντομα να αισθανθεί πίεση από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία έχει μειώσει δραματικά την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Η πλωτή οδός είναι μια ζωτικής σημασίας, αξιόπιστη πηγή εισοδήματος και έχει αυξηθεί σε σημασία από τότε που το πρόσφατο πρόγραμμα επέκτασης δύο λωρίδων ενίσχυσε την ικανότητα διαμετακόμισης. Το 2022-23 - με την κυκλοφορία δεξαμενόπλοιων να αυξάνεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία - τα τέλη διέλευσης πλησίασαν τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας περίπου το δύο τοις εκατό του ΑΕΠ της Αιγύπτου.
Ωστόσο, οι επιθέσεις που έχουν εξαπολύσει οι αντάρτες Χούτι της Υεμένης στη διεθνή ναυτιλία έχουν μειώσει ριζικά την κυκλοφορία της διώρυγας και τα έσοδα μαζί της. Σχεδόν όλα τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επαναδρομολογούνται τώρα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας λόγω της απειλής για την ασφάλεια, μαζί με ένα αυξανόμενο ποσοστό κυκλοφορίας χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ράμπι, οι διελεύσεις από τη διώρυγα μειώθηκαν κατά 30% σε ετήσια βάση και τα έσοδα σε δολάρια από τα τέλη της διώρυγας μειώθηκαν κατά 40%.
Αν και η διατάραξη του Σουέζ έχει ουσιαστική επίδραση στο κρατικό εισόδημα της Αιγύπτου, η κυβέρνησή της δεν έχει επικρίνει δημοσίως τους αντάρτες Χούτι της Υεμένης για τις ενέργειές τους στην Ερυθρά Θάλασσα. Το ναυτικό της Αιγύπτου, το μεγαλύτερο στον αραβικό κόσμο, δεν αποτελεί εξέχον μέρος της διεθνούς παρουσίας κοντά στο Bab el-Mandeb.
Κάνουν «βόλτα» τα δεξαμενόπλοια
Παραδόσεις πετρελαίου από Σαουδική Αραβία και Ιράκ συνολικού ύψους σχεδόν 9 εκατ. βαρελιών καθυστερούν καθώς τα τάνκερ έχουν αλλάξει τις διαδρομές τους, ταξιδεύοντας την πιο μακρινή διαδρομή γύρω από την Αφρική, για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, μεταδίδει το Bloomberg.
Τα πλοία που φόρτωσαν πετρέλαιο και διυλισμένα προϊόντα αυτό τον μήνα από τα λιμάνια Ras Tanura και Jubail της Σαουδικής Αραβίας και το Basra του Ιράκ έχουν τροποποιήσει τα δρομολόγια τους, αποφεύγοντας τα στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ στην είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει το Bloomberg.
Τα περισσότερα πλοία ξεκίνησαν να αποφεύγουν τα στενα από ή μετά τις 12 Ιανουαρίου, όταν βρετανικές και αμερικανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν αεροπορικά πλήγματα κατά των ανταρτών Χούτι της Υεμένης.
Διπλές αμοιβές στους ναυτικούς
Οι ναυτικοί που επιβαίνουν σε πλοία που σχετίζονται με τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο θα έχουν τη δυνατότητα να εγκαταλείψουν το πλοίο πριν από τη διέλευση από την επικίνδυνη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, ανέφερε ένα μεγάλο συνδικάτο σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.
Η Nautilus International, η οποία εκπροσωπεί περισσότερα από 20.000 μέλη πληρώματος, ανέφερε ότι η συμφωνία ισχύει από την Παρασκευή και έχει επεκταθεί από προηγούμενη σύσταση που κάλυπτε μόνο τα πλοία με σχετίζονταν με το Ισραήλ. Αν ένας ναυτικός αποφασίσει να συνεχίσει τη διέλευση, θα λαμβάνει διπλή αμοιβή για τις ημέρες που θα βρίσκεται στα πιο επικίνδυνα σημεία της Ερυθράς Θάλασσας.