Σε αναζήτηση λύσης…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2025 08:29
Καθώς το χρονικό διάστημα μέχρι της ενάρξεως εφαρμογής των προβλεπόμενων για τα ναυτιλιακά καύσιμα στην Μεσόγειο που χαρακτηρίζεται πλέον περιοχή SECA όλο και λιγοστεύει η αναζήτηση λύσης για την ανάσχεσης της αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων καθίσταται ζωτικής σημασίας για τις νησιωτικές οικονομίες και τον τουρισμό.
Επί της ουσίας και πέραν των όσων έχει δηλώσει το προηγούμενο διάστημα η ηγεσία του ΥΝΝΠ σχετικά με την εξεύρεση λύσης και χρηματοδοτικών κεφαλαίων η πλευρά των ακτοπλόων κατέθεσε στο πλαίσιο του διαλόγου πέντε προτάσεις η υιοθέτηση και υλοποίηση των οποίων επί της ουσίας εμπλέκουν πέραν του ΥΝΝΠ και τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Εργασίας. Είναι προφανές ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα πρεπει να κινητοποιηθούν τα συναρμόδια υπουργεία προτού υπάρξει κάποια πρόταση από την κυβερνητική πλευρά που θα συζητηθει με τον ΣΕΕΝ ώστε να υπάρξει η τελική λύση στο όλο θέμα.
Οι πέντε προτάσεις είναι οι ακόλουθες:
1) Επιδότηση της διαφοράς τιμής 30% του νέου καυσίμου (MGO) που πρέπει να χρησιμοποιούν από 1η Μαΐου 2025 τα συμβατικά πλοία και είναι 30% ακριβότερο από το υφιστάμενο VLSFO απευθείας στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων ώστε οι ακτοπλοϊκές να προμηθεύονται το νέο καύσιμο στην τιμή του παλιού.
2) Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς όπως ισχύει στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών».
3) Κάλυψη του κόστους των υποχρεωτικών εκπτώσεων για πολύτεκνους, ΑμεΑ, φοιτητές κ.λπ., όπως γίνεται και για τα ΚΤΕΛ. Τα εκπτωτικά εισιτήρια υπολογίζονται στο 37% του συνόλου
4) Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: «Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες».
5) Μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση δεν μπαίνει καν στη συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ.
Χθές στο πλαίσιο συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Δ. Θεοδωράτος αναφέρθηκε στις πέντε προτάσεις αλλά και στα μέτρα που έχουν λάβει άλλες κυβερνήσεις χωρών μελών της ΕΕ αλλά και στις ενισχύσεις που έχουν δοθεί ή προβλεφθεί για το «πρασίνισμα» των στόλων που εξυπηρετούν ακτοπλοϊκές συνδέσεις.