Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης για ακτοπλοΐα: Χρειάζεται όραμα και ρεαλισμός

0Λεο4a

Είναι αναγκαία μία εκ βάθρων αναθεώρηση του πλαισίου που διέπει την ακτοπλοΐα με γνώμονα την νησιωτικότητα και αναδιαμόρφωσή του με ρεαλισμό ήταν το βασικό συμπέρασμα στο οποίο κατέτεινε η συζήτηση για την νησιωτικότητα τις μεταφορές και την επιχειρηματικότητα στο πλαίσιο συνεδρίου «Μεταφορές Υποδομές».

Ο Πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του Ιδρύματος Ευγενίδου Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης έθεσε τις βασικές παραμέτρους για το ακτοπλοϊκό ζήτημα το οποίο πρέπει να επανεξεταστεί στην θεσμική του βάση ολιστικά εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τις στρεβλώσεις που παρατηρούνται σήμερα εξ αιτίας ενός πλαισίου, το οποίο είναι παρωχημένο και μη ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της νησιωτικής χώρας καθώς δημιουργεί προβλήματα τόσο στη νησιωτική επιχειρηματικότητα όσο και στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Οι τελευταίες όπως ανέφερε τόσο ο κ. Ευγενίδης όσο και ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ.Σπ. Πασχάλης βρίσκονται ενώπιον της μεγάλης πρόκλησης να επενδύσουν σε νεότευκτες μονάδες υπό το πρίσμα της ιδιαιτερότητας των νησιωτικών συγκροτημάτων ως προς τις λιμενικές υποδομές και τη δυνατότητά τους να τις «φιλοξενήσουν» αλλά και με το δίλημμα της επιλογής του καυσίμου που θα χρησιμοποιούν καθώς δεν έχει τελεσιδικήσει ποιο θα είναι το πλέον πράσινο καύσιμο ώστε οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να προχωρήσουν τις επιχειρησιακές τους επιλογές. Όπως καταδείχθηκε, τόσο η ακτοπλοΐα όσο και οι λιμενικές υποδομές της νησιωτικής χρειάζονται τεράστια κεφάλαια να επενδυθούν με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ να υπενθυμίζει ότι για την ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας απαιτούνται σήμερα βάσει μελέτη κοντά στα 4 δις με τον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδη να υπενθυμίζει από την πλευρά του το κόστος του χρήματος σε εποχή όπου τα επιτόκια ανεβαίνουν. Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κοτουλάκης παρέθεσε εν συντομία τις τομές που έχει καταφέρει να κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την στήριξη του ακτοπλοϊκού συστήματος αλλά και των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων που το υπηρετούν. Πρέπει είπε, σήμερα να μην συζητάμε τα αυτονόητα αλλά να δούμε το ακτοπλοϊκό ζήτημα ολιστικά με στόχο τη βελτίωση του επιχειρησιακού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Χαρακτηριστικές «αδυναμίες» του υφιστάμενου σήμερα συστήματος της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης των νησιωτικών συγκροτημάτων αλλά και των ενδονησιωτικών συνδέσεων παρουσίασε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων κ. Γιάννης Ρούσος φωτίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με παραδείγματα της καθημερινότητας το τι αντιμετωπίζουν οι νησιωτικές επιχειρήσεις είτε είναι στον τομέα του τουρισμού είτε αφορούν αυτές καθ αυτές τις επιχειρηματικές δραστηριότητες όλων των τομέων που συνθέτουν τη νησιωτική οικονομία.
Επί της ουσίας οι ομιλητές του πάνελ συμφώνησαν ότι στο άμεσο μέλλον η πρώτη προτεραιότητα την επαύριον των εκλογών και του σχηματισμού κυβέρνησης είναι να διεξαχθεί ένας διάλογος σε ρεαλιστική βάση στον οποίο να συμμετέχουν όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στις νησιωτικές μεταφορές, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις και το καθ ύλη αρμόδιο υπουργείο ώστε να επιτευχθεί μέσα από αυτό το διάλογο η σχηματοποίηση ενός νέου πλαισίου που θα καλύψει τόσο τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις όσο και τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Ως προς δε το θέμα των επενδύσεων και υποδομών στη συζήτηση καταδείχθηκε επίσης ο προβληματισμός για την αλληλοεπικάλυψη υπηρεσιών συναρμοδίων υπουργείων σε θέματα που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να χειρίζεται αποκλειστικά το ΥΝΝΠ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter