«Ετοιμάζεται» η ακτοπλοΐα να «πάρει μεγάλο κύμα» της πράσινης μετάβασης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2025 17:57
«Ετοιμάζεται» η ακτοπλοΐα να «πάρει μεγάλο κύμα» της πράσινης μετάβασης.
Τα όσα ακούστηκαν κατά την διάρκεια των εργασιών της ημερίδας που διοργάνωσε ο ΣΕΕΝ με θέμα «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών» που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου έδωσε μεν απαντήσεις για μία σειρά ζητημάτων που «σέρνονται» την τελευταία 20ετία σχετικά με την προετοιμασία για τον εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας της χώρας, φώτισε δε το «χρονικό κενό» που τώρα θα πρέπει να καλυφθεί σύντομα καθώς οι ημερομηνίες ορόσημο τόσο για την πράσινη μετάβαση όσο και τους λοιπούς κανονισμούς που θα τελούν σε εφαρμογή από φέτος και με ορίζοντα το 2030. Κανονισμών που θα επηρεάσουν στο μέγιστο βαθμό το σύστημα των ακτοπλοϊκών μεταφορών αλλά και του κόστους που συνεπάγεται η «πράσινη» μετάβαση. Συμπερασματικά το ΥΝΝΠ βρίσκεται δε διαδικασία διαβούλευσης με τα αρμόδια κοινοτικά όργανα για την άντληση κονδυλίων από διάφορά προγράμματα που «τρέχουν» η αξιοποίηση των οποίων εγκαίρως ήγειρε μια σειρά ερωτήματα με βάση και τα στοιχεία της μελέτης του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα. Με τον πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλη Κορκίδη να αναρωτιέται αν πρέπει να επιταχύνουμε ή να επιβραδύνουμε την πράσινη μετάβαση το τελικό ερώτημα για το ποιος θα πληρώσει αυτή την μετάβαση «φώτισε τον τελικό καταναλωτή» καθώς το κόστος των καυσίμων νέου τύπου, οι ανελαστικές δαπάνες των πλοίων αλλά και οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν οδήγησαν αβίαστα στο συμπέρασμα ότι θα επέλθουν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με ότι αυτό συνεπάγεται για τις νησιωτικές οικονομίες. Στο πεδίο των ναυπηγοεπισκευών αλλά και της κατασκευής πλοίων σε ελληνικές ναυπηγικές μονάδες κατέστη σαφές ότι «κλειδί» στην όλη υπόθεση είναι οι χρηματοδοτήσεις ενώ επισημάνθηκε ότι δεν μπορεί να ακολουθηθούν «στρατηγικές» που ακολουθούν τα ασιατικά ναυπηγεία τα οποία έχουν την υποστήριξη του χρηματοπιστωτικού τους συστήματος αλλά και ενός ιδιότυπου cabotage στην προμήθεια υλικών για τα πλοία που κτίζονται εκεί καθώς κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί στην ΕΕ λόγω του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, των επιδοτήσεων κλπ. Επίσης για μία κόμη φορά επαναλήφθηκε η διαπίστωση ότι οι νησιωτικές, και όχι μόνο λιμενικές υποδομές απαιτούν μερικά δις ευρω για να βελτιωθεί η εικόνα τους και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων που καταπλέουν, τα οποία επίσης αναζητούνται, ενώ τέθηκε και το θέμα της εκ βάθρων αναδιάρθρωσης της λιμενική πολιτικής με τις πολυδιασπάσεις, τις αλληλεπικαλύψεις συναρμοδίων υπουργείων αλλά και στελεχών ικανών να επανδρώσουν τις θέσεις εκείνες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην άσκηση λιμενικής πολιτικής. Τέλος τέθηκε και το θέμα της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων ωστε να αποφευχθούν αποσπασματικές κινήσεις στο ακτοπλοϊκό και λιμενικό πεδίο αλλά και στο ζήτημα της άντληση κονδυλίων απο την ΕΕ και τω επενδύσεων που πρέπει να γίνουν.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.